Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-12-18, 15:40
  #25
Medlem
VINTAGEFRAMESs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyphr
Exakt.

Alltså; tror du har rätt dålig chans att få kompensation / ny dator, men jag skulle tippa (som jag skrev tidigare) att det bästa du kan göra i detta läget är kontakta återförsäljaren på Facebook och skriva ett halv-långt inlägg som drar på sig en hel del likes.

Jag menar, sett från ditt perspektiv så har du gått in och velat köpa en aktuell MBP. Man ska inte behöva be om att få köpa "nyaste" MBP, utan som Apple-kund förutsätter man ju det. Att dom dessutom verkat ta lika mycket betalt för den även fast den var år gammal tyder ju bara på att det är ett fult trick dom håller på med för att sälja gamla inventarier. Det handlar alltså om att du köpt en vara/produkt i god tro.

Kontaktade dem på FB, kundservice gav mitt nummer till butiken jag köpte datorn på.. Fårse vad som händer men på kvittot står det inte mitt namn, var upptagen så gav min vän pengarna, han gjorde men en tjänst. och köpte datorn åt mig men det borde inte vara ett problem.


Min tjej köpte hennes på MediaMarkt men såg på deras hemsidan att dem bara/fortfarande säljer just den modellen av Macbook pro 13' och gör det fortfarande, så i hennes fall borde hon klaga? (APPLE MacBook Pro 13" MD101S/A)
Citera
2014-12-18, 16:12
  #26
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ja. Du borde fått den senaste modellen. Många fattar inte skillnaderna eftersom dom på utsidan är identiska nästan.
Nej, han borde inte ha fått den senaste modellen. Kan man inte kolla upp specifikationen så får man skylla sig skälv. Dessutom, handlar man på Elgiganten får man skylla sig själv oavsett anledning.
__________________
Senast redigerad av hakro807 2014-12-18 kl. 16:32.
Citera
2014-12-18, 16:16
  #27
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VINTAGEFRAMES
Jo märkte det men retina kostar lika mycket som den jag köpte så jag borde blivit informerad att jag köpte en gammal modell, hade jag vetat det så hade jag inte köpt datorn.
Upplysningsvis så kostar den billigaste 15" MBP Retina-modellen 18 500:- på Apples hemsida. Vad fick dig att tro att du skulle kunna få den modellen nästan 5000 kr billigare hos Elgiganten?
Citera
2014-12-18, 17:50
  #28
Medlem
Skullheads avatar
Mitt tips: slå sönder den och ta ut en ny på hemförsäkringen.
Citera
2014-12-19, 01:24
  #29
Medlem
VINTAGEFRAMESs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Mitt tips: slå sönder den och ta ut en ny på hemförsäkringen.

Har deras försäkring året åt, ska men använda upp det?
Citera
2014-12-19, 04:22
  #30
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VINTAGEFRAMES
Har deras försäkring året åt, ska men använda upp det?
Du kommer endast få tillbaka värdet från när du köpte den, så detta löser inga problem.
Citera
2014-12-19, 09:43
  #31
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Du kommer endast få tillbaka värdet från när du köpte den, så detta löser inga problem.


Precis det som är meningen ju, så kan han/hon köpa den senaste modellen
Citera
2014-12-19, 10:06
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nej, han borde inte ha fått den senaste modellen. Kan man inte kolla upp specifikationen så får man skylla sig skälv. Dessutom, handlar man på Elgiganten får man skylla sig själv oavsett anledning.
kan inte halla med mer. har alla glomt bort nar elgiganten "reade" ut sina produkter for samma pris som original priset? man kan ju tycka att "det har borde han ha kollat upp sjalv" men alla ar ju inte lika insatta nar det galler elektronik. elgiganten borde gora det basta for sina kunder.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback