Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-06, 09:26
  #109
Medlem
Det blir mer och mer uppenbart att bara för att man tuggat sig igenom en utbildnung så är man inte på något sätt bildad... Jag har sagt det förr och jag säger det igen; VÄRDEGRUND - the road to hell...
Citera
2015-05-06, 10:49
  #110
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det tror du, va?

Observera att du just nu betraktar utövandet av en religion. Det här är liturgi. Du ser just nu en profet eller ett orakel eller vad fan man ska kalla det, utfärda en bulla eller en fatwa. Någon har sett ljuset och påpekat att någonstans i något kontext, pågår en syndaförseelse. Nu finns det bara en sak att göra för att liturgin ska fullbordas: Nyheter 24 kör upp en mikrofon under näsan på Frölundas klubbdirektör som givetvis gör full pudel, klär sig i aska och klipper sitt hår och offrar till Afrosvenska Riksförbundet och EXPO som botgöring.

Förutom då att skyndsamt återkalla allt material associerat till klubben som har den där indianen på sig då också så klart.

För övrigt anser jag att det där tramset med att försöka göra svensk hockey sexigare genom att döpa lagen så att de lät som NHL-lag, var något av det löjligaste jag varit med om. Men man ville väl sälja halsdukar o klistermärken förstås och Redhawks låter kanske lite fräsigare än IF om man är mongoliod... Slut OT.
Precis. De som tror det går diskutera lugnt, sansat och använda logiska resonemang och sammanställd information från verkligheten i en diskussion med dessa människor tror fullständigt fel. Man måste inse att det är religiösa människor man försöker diskutera med. Alla invändningar mot deras nyvunna tro kommer ses som direkta personangrepp, alla som inte tycker precis som dem är mindervärdiga.

Japp, motsägelser är helt ok (det är faktiskt en grund för hela religionen!), för även om det står i Budord 2, Första Värdegrundsboken: "Alla människor är precis lika mycket värda"... så är givetvis en människa som tror på Första Värdegrundsboken mycket mer värd än någon som inte tror på den. Om motparten är vit, förstås. Är människan av annan hudfärg och bokstavligen pissar på Första Värdegrundsboken och sedan gruppvåldtar den som kom bärande på boken, så gör det inget, då det är ett uttryck för Budord 7; "Alla människor har rätt till att behålla och utöva sin egen minoritetskultur."

Värdegrundsreligionen har inte haft ett enda rätt hittills, kryllar av motsägelser och paradoxer och har inte presenterat en enda praktisk lösning på hur religionen ska få ett samhälle att faktiskt fungera i verkligheten. Men det spelar ingen som helst roll, då dess medföljande får är religiösa och då kan man bli precis hur dum i huvudet som helst utan att man själv märker det.

Information är för dem irrelevant. Verkligheten är för dessa förtappade människor helt irrelevant. Det enda som spelar roll för dem är deras tro. Något sådant går det inte diskutera med.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2015-05-06 kl. 10:56.
Citera
2015-05-06, 11:40
  #111
Medlem
Fjodorovs avatar
Bra då vet vi, indianer skall aldrig få ritas längre. Det är rasistiskt. Pocahontas är en superrasistisk film, innehåller både indianer och objektifierar kvinnor genom att man har ritat dem.

En väldigt logisk slutsatsen vår stackars kränkta indian har kommit fram till...

Hädanefter ska alla filmer, alla namn och allting vara fritt från minoritetsgrupper (kvinnor inkluderad, eftersom de är i minoritet..eller inte) och enbart vita heterosexuella män och sådana namn som kan kopplas till dem ska få finnas.

Då blir väl det att man undertrycker minoritetsgrupper och säkerställer en vithetsnorm...

Syntax-error som så många gånger förr.
Citera
2015-05-06, 11:46
  #112
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Precis. De som tror det går diskutera lugnt, sansat och använda logiska resonemang och sammanställd information från verkligheten i en diskussion med dessa människor tror fullständigt fel. Man måste inse att det är religiösa människor man försöker diskutera med. Alla invändningar mot deras nyvunna tro kommer ses som direkta personangrepp, alla som inte tycker precis som dem är mindervärdiga.

Japp, motsägelser är helt ok (det är faktiskt en grund för hela religionen!), för även om det står i Budord 2, Första Värdegrundsboken: "Alla människor är precis lika mycket värda"... så är givetvis en människa som tror på Första Värdegrundsboken mycket mer värd än någon som inte tror på den. Om motparten är vit, förstås. Är människan av annan hudfärg och bokstavligen pissar på Första Värdegrundsboken och sedan gruppvåldtar den som kom bärande på boken, så gör det inget, då det är ett uttryck för Budord 7; "Alla människor har rätt till att behålla och utöva sin egen minoritetskultur."

Värdegrundsreligionen har inte haft ett enda rätt hittills, kryllar av motsägelser och paradoxer och har inte presenterat en enda praktisk lösning på hur religionen ska få ett samhälle att faktiskt fungera i verkligheten. Men det spelar ingen som helst roll, då dess medföljande får är religiösa och då kan man bli precis hur dum i huvudet som helst utan att man själv märker det.

Information är för dem irrelevant. Verkligheten är för dessa förtappade människor helt irrelevant. Det enda som spelar roll för dem är deras tro. Något sådant går det inte diskutera med.

Och grejen är, du ska tvingas till att göra avbön när du går emot religionen i någon form. Vilket förmodligen är det dummaste man kan göra, man ska aldrig ursäkta sig för att ha talat sin mening eller uttryckt sin åsikt.

Grejen är som med alla religioner, det är inte dessa rabiata människor som har kommit på den. De är nyttiga idioter åt någon annan. Och den stora frågan är vad det bakomliggande syftet med att ha det såhär, vår kära PK-religion.
Citera
2015-05-06, 12:01
  #113
Medlem
SpaceGurkas avatar
Om deras symbol är en indian så måste väl varje slag mot pucken vara en symbol för indianernas våld och övergrepp mot nybyggarna och inte tvärtom?
Citera
2015-05-06, 12:08
  #114
Medlem
Diamondgrits avatar
Varför bryr sig folk i Sverige om indianer helt plötsligt? Hur många indianer bor i Sverige liksom.
Citera
2015-11-10, 14:38
  #115
Medlem
IceEyess avatar
Denne Antonie och tillika dyngspridare fick bevisligen inget gehör för sitt drev mot Frölunda, så nu har han hittat en ny sak att bli kränkt över


http://nyheter24.se/debatt/817234-ra...tter-eftersmak
Citera
2015-11-10, 14:43
  #116
Medlem
Grävulens avatar
nuheter24 trollar för klick
Citera
2015-11-10, 14:45
  #117
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
"Varje slag med hockeyklubban mot pucken blir till ett symbolisk våld och en upprepning av det koloniala våldet som utövades mot Nordamerikas urbefolkning"

http://nyheter24.se/debatt/785526-fr...l-och-osmaklig

Är kaviartuben rasistisk också?
Får man äta brun choklad, vit choklad?
Sverige i ett nötskal.
Får jag se ut som en kvinna mer? Eller riskerar jag att göra feminister arga.
Så jävla sjuka diskussioner så man kan inte annat än att skratta.
Vore jag Frölunda så skulle jag spä på det ytterligare.
Sätta dit horn( satanistvarning)
Ett marijuana blad( knarkvarning)
Ett kors ( religionsvarning)
Ju mer gnäll desto mer skulle jag ge dem som gnäller...
Citera
2020-12-14, 20:35
  #118
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Är kaviartuben rasistisk också?
Får man äta brun choklad, vit choklad?
Sverige i ett nötskal.
Får jag se ut som en kvinna mer? Eller riskerar jag att göra feminister arga.
Så jävla sjuka diskussioner så man kan inte annat än att skratta.
Vore jag Frölunda så skulle jag spä på det ytterligare.
Sätta dit horn( satanistvarning)
Ett marijuana blad( knarkvarning)
Ett kors ( religionsvarning)
Ju mer gnäll desto mer skulle jag ge dem som gnäller...

Såhär är det ju. Idrotten är infiltrerad i Sverige, i USA och säkert överallt i väst.

Symbolpolitik. Jag vet inte riktigt varför. Men det är en slags medeltid. Om det började på 90-talets mitt och det pågår lika länge som kalla kriget återstår 20 år av sådan här pina. Cleveland, baseboll, har nyligen strykit "Indians från namnet.

Man kan ju passa på att lägga till svenska kopplingar istället såsom Vikingarna, Karolinerna, Barbarerna och liknande. Manliga, tuffa grejer. Rasist-epitetet funkar inte då utan snarare ska då det maskulina angripas.

Men jag vill ha det så. Ni också, annars är ni djävligt dåliga.
Citera
2020-12-14, 22:04
  #119
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Såhär är det ju. Idrotten är infiltrerad i Sverige, i USA och säkert överallt i väst.

Symbolpolitik. Jag vet inte riktigt varför. Men det är en slags medeltid. Om det började på 90-talets mitt och det pågår lika länge som kalla kriget återstår 20 år av sådan här pina. Cleveland, baseboll, har nyligen strykit "Indians från namnet.

Man kan ju passa på att lägga till svenska kopplingar istället såsom Vikingarna, Karolinerna, Barbarerna och liknande. Manliga, tuffa grejer. Rasist-epitetet funkar inte då utan snarare ska då det maskulina angripas.

Men jag vill ha det så. Ni också, annars är ni djävligt dåliga.

Och eftersom du necrobumpade tråden så blev det så att 6 år senare så hade man skrotat Indyjanen:
(FB) Frölunda hockey skrotar indianen
Citera
2020-12-14, 22:08
  #120
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Och eftersom du necrobumpade tråden så blev det så att 6 år senare så hade man skrotat Indyjanen:
(FB) Frölunda hockey skrotar indianen

Ja ja men det är ju inte bättre idag för det, eller hur?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback