Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-17, 15:16
  #121
Medlem
Negerdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Kan ingen screen-dumpa en bild pa killarna som driver foretaget och lagga upp i traden? Sitter lite illa till och har ingen mojlighet...

Tillbaka till lite mer fragor till er som jobbat dar kanner jag:

Hur manga annstalda har de for tillfallet?
Maste man lasa exakt det som star i "manus" eller kan man hitta pa lite sjalv, vet inte om det framkom ordentligt i traden.
Hur inleder man ett samtal, namns Compello i samtalet eller sager man att man ringer fran det man saljer?
Hur manga samtal ringer man per dag ?
Om man saljer daligt, far man nagon slags "coaching", isafall, av vem ?


1. http://i.imgur.com/0HV64Ab.png?1
2. Cirka 30-40 pers är anställda.
3. Man måste läsa enligt manus. Freestyle för ej förekomma.
4. Compello nämns aldrig. Man utger sig från att vara från företaget som man kränger varor åt.
5. Man ringer konstant. Blir väl ett par 100 samtal per dag.
6. Har jag tyvärr ingen aning om då det aldrig var aktuellt.
2014-12-17, 15:17
  #122
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerdunk
1. http://i.imgur.com/0HV64Ab.png?1
2. Man måste läsa enligt manus. Freestyle för ej förekomma.
3. Compello nämns aldrig. Man utger sig från att vara från företaget som man kränger varor åt.
4. Man ringer konstant. Blir väl ett par 100 samtal per dag.
5. Har jag tyvärr ingen aning om då det aldrig var aktuellt.

Gjorde en liten edit dar medan du svarade, tack som fan foresten for att du svarar

"Edit: laste lite langre tillbaka i traden om att de "bjuder" pa energi-dryck...kan man fa skit for att inte vilja ta en ?

Och en sista fraga, om man saljer valdigt bra, eller bra, far man nagra mer formaner forutom cashen? Extra raster, hanga med wall street ganget ut pa krogen, avsugning ? "
2014-12-17, 15:20
  #123
Medlem
MonkMans avatar
Hur ser rasterna ut, kan man ta de nar man vill eller ar det schema? Samma med lunch? Om man kommer nagra minuter sent fran en rast/lunch, vad hander ? vad gor man pa rasterna , springer ut och roker eller?

Tack for skarmdumpen, tajt
__________________
Senast redigerad av MonkMan 2014-12-17 kl. 15:23.
2014-12-17, 15:26
  #124
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerdunk
1. http://i.imgur.com/0HV64Ab.png?1
2. Cirka 30-40 pers är anställda.
3. Man måste läsa enligt manus. Freestyle för ej förekomma.
4. Compello nämns aldrig. Man utger sig från att vara från företaget som man kränger varor åt.
5. Man ringer konstant. Blir väl ett par 100 samtal per dag.
6. Har jag tyvärr ingen aning om då det aldrig var aktuellt.

Svar 3 dar ar ju riktigt oroande. Det betyder ju att du inte har nagon som helst chans att utvecklas som saljare over huvud taget. Zero. Fy fan...
2014-12-17, 15:27
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Hur ser rasterna ut, kan man ta de nar man vill eller ar det schema? Samma med lunch? Om man kommer nagra minuter sent fran en rast/lunch, vad hander ? vad gor man pa rasterna , springer ut och roker eller?

Tack for skarmdumpen, tajt


Spelar pingis (finns bord), tar en kaffe eller går ut och röker.

Sen ankomst = löneavdrag beskrivet ovan.

Raster och lunch = Schemalagda

Jag har stor insikt om hur det går till på företaget, fråga mig vad som helst om verksamheten eller de olika nyckelpersonerna.
2014-12-17, 15:27
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Man borde nästan kolla upp med AF om de hjälper företaget på nåt sätt?

Åh fy satan


Hur kunde du vara kvar där så länge? Vad fick du i lön? Vad ringde man för typ av prospects? Lurade man dessa på pengar eller är det man säljer 100% lagligt?

Jag vill inte säga min lön pga risken att bli outad, men den var helt okej, inget överdrivet men man klarade sig bra då jag inte sparade undan något.

Jag stannade kvar dels pga. gemenskapen i gruppen. Vi var ett bra kompisgäng som umgicks mycket på fritiden. Sedan fick vi reda på att de systematiskt blåste oss på olika sätt och då drog många vidare, gemenskapen dog ut och slutligen drog även jag.

Alla samtal är på kalla kunder, listorna kan vara dagsfärska till 10 år gamla.

Telje och Tryggsam är ju ok produkter, Prognosia och Miljonspelet går ju att läsa om på diverse hemsidor. När jag jobbade där var de noga med kvalitén och det var strikt förbjudet att fulsälja. Vet inte hur det är idag dock.
2014-12-17, 15:28
  #127
Medlem
Tror inte någon kan svara på det. Det är nog väldigt olika. Generellt är det så att man har 5-10 min rast efter 2-3 timmar för annars orkar inte personalen... Sen ser de rasterna ut på olika sätt på dem ställena jag har varit på har det varit så. och cheferna är måna om att man kommer i tid men om du är toppsäljare särbehandlas man nog och är vän med chefen. Du får åtminstone inte sparken annars om du är nybörjarsäljare kan det nog bli ett samtal och "hot".
__________________
Senast redigerad av reackon 2014-12-17 kl. 15:30.
2014-12-17, 15:29
  #128
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esys
Återigen vill jag påpeka att det är Sam*r och Mar*o som styr och ställer, resterande ledning är bara anställda.

Compello kan jämföras med ett schackbräde, Sam*r och Mar*o sitter och spelar, resterande människor är bara pjäser som de spelar med.
Precis som knarkkungar i ghettot alltså

https://www.youtube.com/watch?v=y0mxz2-AQ64

Undrar fan om det var någon från företaget som jag träffade i Stockholm förut, för allt påminner väldigt mycket om det. Någon som vet om de jobbat i Stockholm tidigare?
2014-12-17, 15:32
  #129
Medlem
Negerdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Hur ser rasterna ut, kan man ta de nar man vill eller ar det schema? Samma med lunch? Om man kommer nagra minuter sent fran en rast/lunch, vad hander ? vad gor man pa rasterna , springer ut och roker eller?

Tack for skarmdumpen, tajt


1. Jag hamnade aldrig i någon knepig situation för att jag inte ville ha energidryck.

2. Så vitt jag vet så är det provisionen som är den enda förmånen med att sälja bra. Finns lite bilder på Facebook där Kim hänger med folk som är toppsäljare. Så nog kan man få hänga med på en Wall Street kväll om man är bra på att kränga grejer!

3. Om jag inte missminner mig så var det två timmars arbetspass i följd av 5-10 minuters rast. Sen även en timmes lunch. Som AnnaNioLiv nämnde så äre pingis och röka på balkongen som gäller
2014-12-17, 15:33
  #130
Medlem
wohknowss avatar
Mycket intressant tråd och många intressanta inlägg.

Kanske för att jag själv upplevt hur dessa "callcenter" fungerar. Har dock haft mycket tur att endast jobbat på ställen som jag verkligen stormtrivs på, med schyssta chefer och medarbetare. Detta låter ju som ett riktigt jävla rövställe att jobba för.

Alla ni som faktiskt sitter inne på fakta och egna erfarenheter om Compello - Skriv mer! Låt oss veta och framförallt upplys andra som är på gång att gå detta helvete till mötes.

Och framförallt; Häng ut dessa sluskar som sitter i ledningen för Compello International. Som någon tidigare nämnde i tråden - skit ska skit ha och så är det bara. Helvete.
2014-12-17, 15:37
  #131
Medlem
håller med ovanstående person.

tkr man ska uppleva att arbeta med det själv så får man nog svar från de flesta frågor skiljer sig inte så mkt mellan ställena.
2014-12-17, 15:37
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Gjorde en liten edit dar medan du svarade, tack som fan foresten for att du svarar

"Edit: laste lite langre tillbaka i traden om att de "bjuder" pa energi-dryck...kan man fa skit for att inte vilja ta en ?

Och en sista fraga, om man saljer valdigt bra, eller bra, far man nagra mer formaner forutom cashen? Extra raster, hanga med wall street ganget ut pa krogen, avsugning ? "

När jag jobbade där så älskade de sina toppsäljare. Även en dålig säljare som hade en bra dag kunde få väldigt mycket beröm.

Extra alkohol på afterworksen, extra energidryck. Vet att någon fått presentkort osv.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback