Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-15, 16:06
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.resume.se/nyheter/pr/2014...ressmann-sant/

"Nu har Zlatan Ibrahimovic fått ett nytt reklamuppdrag: fotbollshjälten blir Dressmanns frontfigur och ska också starta ett eget sportvarumärke under klädkedjans flagg."

Blir detta en succé?
Citera
2014-12-15, 22:45
  #2
Medlem
Livsituations avatar
Är det nu man ska investera i dressmann eller?
Citera
2014-12-16, 10:54
  #3
Medlem
Troians avatar
Jag är skeptisk.

Volvo har ett hyfsat starkt varumärke, Zlatan har ett extremt starkt varumärke. Tillsammans kunde de stärka varandra.

Dressmanns varumärke är betydligt svagare, och jag tror inte Zlatan kan göra mycket åt det. Däremot så sjunker nog värdet på varumärket Zlatan.
Citera
2014-12-16, 11:05
  #4
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Skulle aldrig kunna tänka mig att äga ett plagg som det står "Zlatan" på - även om det händer att jag köper kläder på Dressmann. En Zlatan-kollektion är för mig lika oattraktiv som en Ratko/Stanko/Dragan/Ahmed/Mustafa/Kitambwa-kollektion... Eller en Özz Nujen-kollektion - vem vill köpa såna vidriga kläder..?
Citera
2014-12-16, 20:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Skulle aldrig kunna tänka mig att äga ett plagg som det står "Zlatan" på - även om det händer att jag köper kläder på Dressmann. En Zlatan-kollektion är för mig lika oattraktiv som en Ratko/Stanko/Dragan/Ahmed/Mustafa/Kitambwa-kollektion... Eller en Özz Nujen-kollektion - vem vill köpa såna vidriga kläder..?

Gilla på den
Citera
2014-12-17, 08:01
  #6
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Skulle aldrig kunna tänka mig att äga ett plagg som det står "Zlatan" på - även om det händer att jag köper kläder på Dressmann. En Zlatan-kollektion är för mig lika oattraktiv som en Ratko/Stanko/Dragan/Ahmed/Mustafa/Kitambwa-kollektion... Eller en Özz Nujen-kollektion - vem vill köpa såna vidriga kläder..?
Jaja, för det kommer ju stå "ZLATAN" på ryggen också. Zlatan är Sveriges konung. Lev med det.
Citera
2014-12-17, 08:06
  #7
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är skeptisk.

Volvo har ett hyfsat starkt varumärke, Zlatan har ett extremt starkt varumärke. Tillsammans kunde de stärka varandra.

Dressmanns varumärke är betydligt svagare, och jag tror inte Zlatan kan göra mycket åt det. Däremot så sjunker nog värdet på varumärket Zlatan.
Jag kan inte allt för mycket om affärsvärlden. Men efter att Zlatan var med i Volvo reklamen ökade bilförsäljningen av just den bilen med 200%. Och Volvo var väl inte jättesexigt innan dess.
Men ja, Dressmann är inte på samma nivå som Volvo. Så det kan gå lite hur som helst.

Trist att man börjar inse nu att han pensionsplanerar. Det känns obehagligt.
Citera
2014-12-17, 09:38
  #8
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag kan inte allt för mycket om affärsvärlden. Men efter att Zlatan var med i Volvo reklamen ökade bilförsäljningen av just den bilen med 200%. Och Volvo var väl inte jättesexigt innan dess.
Men ja, Dressmann är inte på samma nivå som Volvo. Så det kan gå lite hur som helst.

Trist att man börjar inse nu att han pensionsplanerar. Det känns obehagligt.

Sexigt och sexigt, kanske inte en bil som attraherade klassiskt "motorintresserade" eller sådana som gillar att köra fort. Men däremot har Volvo i flera år varit ett hyfsat starkt varumärke bland den lite mer välbeställda medelklassen. En familjebil som appellerar trygghet och ansvar. Den pappa som kör Volvo framstår som en bra pappa

Stort +1 på det sista. Sverige kommer sannolikt inte ha en sådan superstjärna igen de närmaste 50 åren.
Citera
2015-09-02, 15:04
  #9
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Vad hände med varumärket? Har det lagts på is?
Citera
2015-10-04, 13:27
  #10
Medlem
Dressmanns höga priser samt mycket låg kvalitet ska fortsätta Dressmann i konkurs. Att Dressmann försöker hålla sig vid liv genom att hänga på Zlatans stora namn kommer inte att hjälpa särskilt mycket. Även flyktingar, pensionärer och WT börjar fatta att Dressmann är bara ett mansfientligt företag som säljer skit kläder. För samma priser på Dressmann kan man lätt hitta hög kvalitets märkeskläder på nätet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback