Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-11, 21:45
  #877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Söder försökte första gången hon gjorde det men fick i princip ingen support. Rossana svarade "du är inte min talman" och hyllades för sin kupp och privata kampanj mot "den elake nazisten". Jag tror Söder förstår att det (tyvärr) inte är värt att försöka hålla ordning i den här sandlådan så länge som han inte har någon chans att upprätthålla ordningen i riksdagen. Det är (återigen, tyvärr) bättre att acceptera att Rossana är en omogen idiot och låta det passera.
Men har inte talmannen eller riksdagen någon makt att stänga av henne då när hon inte uppför sig? Jag menar att hennes mick skulle stängts av och hon skulle visats ut. Sedan skulle det blivit avstängning ifrån riksdagen med löneavdrag vid upprepning. Som det är nu verkar det inte finnas några regler alls utan vill man kan man göra som man vill. Vänsterkommunisterna verkar inte heller göra något, i vart fall inte officiellt.
Citera
2017-12-11, 22:14
  #878
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Men har inte talmannen eller riksdagen någon makt att stänga av henne då när hon inte uppför sig? Jag menar att hennes mick skulle stängts av och hon skulle visats ut. Sedan skulle det blivit avstängning ifrån riksdagen med löneavdrag vid upprepning. Som det är nu verkar det inte finnas några regler alls utan vill man kan man göra som man vill. Vänsterkommunisterna verkar inte heller göra något, i vart fall inte officiellt.
Jag minns inte. Jag tror att hon fick nån liten tillsägelse typ "aja baja så gör man inte" men underförstått "bra gjort, bruden" och sen glömdes det väl bort. Kanske nån liten böteslapp. Jag tror hon lät trycka upp en t-shirt med typ "SD = nazister" eller nåt som hon sen bar i riksdagen. Det är en hel del trams med den här donnan.

Jag är för dåligt insatt i vad talmannen har för rättigheter så att säga men det låter väl rimligt att han väl borde kunna stoppa henne på nåt sätt om hon inte respekterar ämbetet eller praxis, men jag vet som sagt inte. Jag vet inte om Söder visste vad han skulle eller ens kunde göra heller. Han tyckte nog att det inte var värt att bråka eftersom alla nog skulle ta hennes sida.
Citera
2017-12-11, 22:27
  #879
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Jag minns inte. Jag tror att hon fick nån liten tillsägelse typ "aja baja så gör man inte" men underförstått "bra gjort, bruden" och sen glömdes det väl bort. Kanske nån liten böteslapp. Jag tror hon lät trycka upp en t-shirt med typ "SD = nazister" eller nåt som hon sen bar i riksdagen. Det är en hel del trams med den här donnan.

Jag är för dåligt insatt i vad talmannen har för rättigheter så att säga men det låter väl rimligt att han väl borde kunna stoppa henne på nåt sätt om hon inte respekterar ämbetet eller praxis, men jag vet som sagt inte. Jag vet inte om Söder visste vad han skulle eller ens kunde göra heller. Han tyckte nog att det inte var värt att bråka eftersom alla nog skulle ta hennes sida.

Kan också vara att SD bett honom inte ta fajt just nu då de tror att det skulle missgynna dem i slutändan. Alternativt att det skulle gynna V
Citera
2018-09-23, 20:10
  #880
Medlem
Vedklyvens avatar
Dinamarca lämnar nu riksdan, "för mycket vitt". Skönt!

En excentrisk bråkstake som bara springer omkring o fjantar sig passar inte i Sveriges Riksdag som inte är något "Gatans Parlament". (Inte ännu i alla fall).

Hon har råkat i blåsväder bland sina egna då hon var i USA och lät sig Instagramfotas tillsammans med Madeleine Albright, Clintons utrikesminmister, som tyckte det var OK att en halv miljon barn dött i Iran till följd av sanktionerna.
Citera
2018-09-23, 20:55
  #881
Medlem
smoerreboms avatar
Sveriges Radio lät henne prata fritt i morse på GMV om kompromissande i politiken. Inte oväntat var det egocentiskt självförhärligande svammel om vilken stark vilja hon egentligen har men hur hon med tiden blivit allt bättre på att kompromissa. Det var bara hoppa fram till panelen direkt.

Det ska verkligen bli roligt att få vara med att betala hennes inkomstgaranti framöver.
Citera
2018-09-24, 05:15
  #882
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Dinamarca lämnar nu riksdan, "för mycket vitt". Skönt!

En excentrisk bråkstake som bara springer omkring o fjantar sig passar inte i Sveriges Riksdag som inte är något "Gatans Parlament". (Inte ännu i alla fall).

Hon har råkat i blåsväder bland sina egna då hon var i USA och lät sig Instagramfotas tillsammans med Madeleine Albright, Clintons utrikesminmister, som tyckte det var OK att en halv miljon barn dött i Iran till följd av sanktionerna.

Ja det gick ju inte att ha henne kvar tippar jag. Dinamarca skämde ju ut sig och partiet gruvligt på valvakan på TV (kommer inte ihåg vilken kanal).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback