2014-12-15, 10:44
Medlem
I själva utforskaren eller vad det heter nu för tiden i windows (7)?

Där kan man ju välja detaljerad lista, och sedan anpassa vilka kolumner man vill ha i sin detaljerade lista. (typ filtyp, storlek, författare, titel, taggar, kategori osv, finns massor att välja på)

När jag ställt in exakt som jag vill ha det, hur kan jag få resten av mina mappar att bli likadana? gärna alla mappar i hela windows, men åtminstone alla barn/undermappar till mappen jag gjorde ändringen i.
Citera
2014-12-15, 11:05
Medlem
Ondquists avatar
Mappalternativ -> Visning -> klicka på "Använd i alla mappar".
Citera
2014-12-15, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Mappalternativ -> Visning -> klicka på "Använd i alla mappar".

har försökt detta, men det gör bara så att alla mappar har detaljerad vy... om man har customiserat sin detaljerade vy, med annat än standardelementen så följer ju inte det med...
Citera
2014-12-15, 14:55
Medlem
Ondquists avatar
Jag läste din fråga lite för snabbt och såg inte att det var kolumnerna du var ute efter, sorry!

Vad händer om du i mappegenskaperna optimerar de aktuella mapparna för antingen dokument, bilder, musik eller filmer (alltså samma sort på alla mappar som avses) och sedan fixar till de kolumner du vill ha på en av mapparna och därefter återigen prövar "Använd i alla mappar"?
Citera
2014-12-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Jag läste din fråga lite för snabbt och såg inte att det var kolumnerna du var ute efter, sorry!

Vad händer om du i mappegenskaperna optimerar de aktuella mapparna för antingen dokument, bilder, musik eller filmer (alltså samma sort på alla mappar som avses) och sedan fixar till de kolumner du vill ha på en av mapparna och därefter återigen prövar "Använd i alla mappar"?

funkar inte det heller.... verkar som man måste ställa in alla mappar likadant, var för sig... sjuuukt jobbigt och opraktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in