2014-12-14, 14:22
Bannlyst
Mac och PC är för tråkiga och inget nytt kommer. Mac va häftig för 10 år sen nu är den på utförsbacken. Nu behövs ett nytt dataföretag som kan konkurera med dom gamla. Jag ska bygga den och den kommer vara med genomskinlig skärm (där ligger tekniken nu). Alla kommer vara i svart och istället för olika färger som mac har haft kommer det finnas olika formgivning för olika smaker men samma innehåll. T.ex. kommer det finnas en oval laptop. OS kommer vara linux baserat som mint eller ubuntu fast mycket användarvänligare.
Citera
2014-12-14, 15:16
Medlem
Filuren89s avatar
Okej. Vad har du för förutsättningar för detta? Startkapital etc.
Citera
2014-12-14, 15:17
Medlem
Alltså, vad menar du med att konkurrera med PC? Hur ska det gå till? Man kan ju bygga sin egna dator hur man vill. Antar att du menar konkurrera med Mac OS och Windows, men det är heller inte logiskt. Vad vet du egentligen om datorer?
Citera
2014-12-14, 15:19
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POCKETESS1
Alltså, vad menar du med att konkurrera med PC? Hur ska det gå till? Man kan ju bygga sin egna dator hur man vill. Antar att du menar konkurrera med Mac OS och Windows, men det är heller inte logiskt. Vad vet du egentligen om datorer?

Troligtvis inte så mycket med tanke på att människan skriver Mac och PC....
Citera
2014-12-14, 15:19
Medlem
Svarta datorer har redan gjorts: http://en.wikipedia.org/wiki/NeXTstation

Ovala laptops borde bli onödigt stora.
Citera
2014-12-14, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POCKETESS1
Ja fast jag pratar om en design som skapas bara för den här produkten. Jag vet inte jättemycket om datorer men jag tror inte det behövs heller. Finns en stor marknad som är hungrig på nått nytt

Egentligen pratar jag om att göra lite fräsha skal och trycka in linux mint och döpa om det. Att ovala datorer borde bli onödigt stora så tänker inte en framgångsrik entreprenör

Jag har inget startkapital i dagsläget utan letar investerare
Citera
2014-12-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonazi
Att ovala datorer borde bli onödigt stora så tänker inte en framgångsrik entreprenör
Nej, en framgångsrik entreprenör lägger ner mer tänkande på goda idéer istället för att fundera över ovala laptops.
Citera
2014-12-14, 16:49
Medlem
Germanias avatar
om färg och form är det viktiga så antar jag att det är endast mac du vill konkurrera med. då spelar det inte så stor roll vad du gör utan behöver "bara" lyckas hamra varumärket i huvet på folk.
Citera
2014-12-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonazi
Ja fast jag pratar om en design som skapas bara för den här produkten. Jag vet inte jättemycket om datorer men jag tror inte det behövs heller. Finns en stor marknad som är hungrig på nått nytt

Egentligen pratar jag om att göra lite fräsha skal och trycka in linux mint och döpa om det. Att ovala datorer borde bli onödigt stora så tänker inte en framgångsrik entreprenör

Jag har inget startkapital i dagsläget utan letar investerare

Fast till PC kan du välja bland 100-tals om inte tusentals chassin. Du kan välja om du vill ha vattenkylning eller led-slingor. Du kan modifiera så mycket och det finns ett stort utbud. Det du talar om är att göra ungefär som Alienware. Dvs "coola" chassin och förbyggda datorer. Det kommer aldrig att funka. För att bli framgångsrik måste du kunna mycket om det du tänker göra och planera mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in