Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-03, 11:08
  #277
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...nan-1.37982116


Kan någon förklara hur det här går ihop. De ska stå för hela kostnaden på 1,5-2 miljarder, hur skulle ett vinstdrivande företag kunna räkna hem det?
Vad skulle kostanden för Göteborg stad och skattebetalarna bli?
Citera
2020-12-03, 11:14
  #278
Medlem
Il.Malizias avatar
Finns inte en risk att om man tar linbanan så hinner man bli rånmördad av ett gäng innan man är framme på andra sidan?
Citera
2020-12-03, 11:23
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Finns inte en risk att om man tar linbanan så hinner man bli rånmördad av ett gäng innan man är framme på andra sidan?

självklart. därför är det ju en döfödd idé att dra den till hisingen liksom.
ska de ha den däråt så får de göra stora gondoler som tar ca 25 pers och se till att bemanna dem med personal/vakt.
Citera
2020-12-03, 12:08
  #280
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Finns inte en risk att om man tar linbanan så hinner man bli rånmördad av ett gäng innan man är framme på andra sidan?
Kommer garanterat vara övervakningskameror i gondolerna och då är det nog väldigt få som skulle försöka sig på ett rån där. I så fall minst lika stor risk vid promenaden till/från linbanan.
Citera
2020-12-03, 17:06
  #281
Medlem
EttKiloKapriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
självklart. därför är det ju en döfödd idé att dra den till hisingen liksom.
ska de ha den däråt så får de göra stora gondoler som tar ca 25 pers och se till att bemanna dem med personal/vakt.

Nej mindre gondoler, enmansgondoler. Ingen risk för rån om man är ensam.
Citera
2020-12-03, 17:13
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttKiloKapris
Nej mindre gondoler, enmansgondoler. Ingen risk för rån om man är ensam.

Det kommer bara dyka upp nån bakom dig och tvinga sig med. Så är du stuck med din baneman i typ 10 min.
Citera
2020-12-03, 17:21
  #283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Finns inte en risk att om man tar linbanan så hinner man bli rånmördad av ett gäng innan man är framme på andra sidan?

He he, det var även min första tanke då jag läste tråden. Men nu är ju jag ganska förstörd av fördommar (?) efter många år runt Stockholms förorter. Rån, våld, förstörelse.
Citera
2020-12-04, 07:11
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youknow
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...nan-1.37982116


Kan någon förklara hur det här går ihop. De ska stå för hela kostnaden på 1,5-2 miljarder, hur skulle ett vinstdrivande företag kunna räkna hem det?
Vad skulle kostanden för Göteborg stad och skattebetalarna bli?

Som alltid är det lätt att räkna hem en investering om skattemedel står för risker och kostnader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback