Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-08-31, 22:29
  #73
Medlem
Dissociatives avatar
Nådde mitt mål och fick en Kveite (hälleflundra) i Norge, en liten en dock. Ca 6-7 kilo men dock en Kveite! Inget ovanligt jag vet, men det var första gången i Norge och har i Sverige i år bara fått ca 20 gäddor och två små abborrar..
Citera
2015-09-26, 13:59
  #74
Medlem
Årets mål var att bättra på det blygsamma gös PBt.
Få en lax 10+
Få en GT

Resultat

Gös 7,87kg
Lax 15+
GT 45hk
Citera
2015-09-27, 07:37
  #75
Medlem
Draedons avatar
Kan summera fiskeåret hittills med att det har gått bra.. Målet var 10+ gädda och 1+ abborre och det lyckades jag med. Gädda 10,7kg och abborre 1.3kg så jag är nöjd. Har även tagit mitt livs första gös, ingen baddare (1,7kg) men ändå.
Citera
2015-09-27, 09:00
  #76
Medlem
sericss avatar
Har gått sådär, hade som mål att ta nytt PB på gädda och få en abborre på över kilot men det blev inget av det.. Däremot så har ädelfisket gått bra då jag fått sjukligt mycket harr och öring på spinn, tog även nytt PB på öring (2kg) så helt åt helvete har det inte gått
Citera
2015-09-27, 09:21
  #77
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serics
Har gått sådär, hade som mål att ta nytt PB på gädda och få en abborre på över kilot men det blev inget av det.. Däremot så har ädelfisket gått bra då jag fått sjukligt mycket harr och öring på spinn, tog även nytt PB på öring (2kg) så helt åt helvete har det inte gått

Det är ju högsäsong för grov borre nu så ut och ta den!
Citera
2015-09-27, 15:23
  #78
Medlem
sericss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Det är ju högsäsong för grov borre nu så ut och ta den!

Jaså? Här uppe i norra Sverige så har september varit riktigt dåligt abborre mässigt, men men blir att köpa fiskekort i nytt vatten imorgon, några tips för fiske från land?
Citera
2015-09-27, 19:42
  #79
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serics
Jaså? Här uppe i norra Sverige så har september varit riktigt dåligt abborre mässigt, men men blir att köpa fiskekort i nytt vatten imorgon, några tips för fiske från land?
Jag gissar att dina borrar står nära botten 7-10 m ner nu. Stor fördel att pirka från ankrad båt, men knepigare från land.
Har du ett ställe där det djupnar fort kör du mörrumsspinnare eller tung jigg, bra kastlängd och sjunker fort och kan t o m få hugg under sjunkningen, veva hem nära botten.
Eller tredelat lekande med en 50 g blykula som studsar i botten och en upphängd streamer bakom. Fantastisk kastlängd och snabb sjunkning. Snäppet tunnare lina ner till blykulan gör att du - om blykulan fastnar - får upp allt utom blykulan. Inte optimalt för miljön kanske ...
Eller kastmete med ett droppformat tungt flöte (relativt bra kastlängd) och tungt sänke och ett slags gummistopp som du då sätter vid ex vis 7 m. Fiskebutiken vet vad jag menar.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback