Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-18, 12:59
  #61
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Fram med cyklop, rep och dragfordon. Bärga å laga.

det är skitkallt i vattnet

och båten är inte så mkt att laga, ska skaffa mig en aluminium båt och elmotor tror jag
Citera
2015-05-20, 17:08
  #62
Medlem
cykelbusss avatar
Tänkte ge mig ut och fiska imorn men funderar lite på hur bra borrarna hugger vid den här tiden? Det har varit en väldigt kall vår, trots allt. Någon som varit ute och testat i Stockholmsområdet?
Citera
2015-05-20, 17:32
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelbuss
Tänkte ge mig ut och fiska imorn men funderar lite på hur bra borrarna hugger vid den här tiden? Det har varit en väldigt kall vår, trots allt. Någon som varit ute och testat i Stockholmsområdet?
De är riktigt aktiva där jag fiskar just nu. Helgens bästa blev på 850g men flertalet över 500g bjöd upp till kamp
Citera
2015-05-20, 19:57
  #64
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyFrida
De är riktigt aktiva där jag fiskar just nu. Helgens bästa blev på 850g men flertalet över 500g bjöd upp till kamp
Stor eller liten sjö? På vilket djup ungefär? Har fått för mig att dom går på djupet så här års..
Citera
2015-05-22, 19:32
  #65
Medlem
Ryttmaestarens avatar
lite väl tidigt för abborre skulle jag säga, men sånt där vet man aldrig säkert
Citera
2015-05-22, 20:49
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Stor eller liten sjö? På vilket djup ungefär? Har fått för mig att dom går på djupet så här års..
Har ett fint djuphål son ligger angränsade till ett grund. Fiska djupt nu och sen letar jag mig upp över grundet när fisken börjar röra sig dit lite senare.
Citera
2015-05-22, 22:51
  #67
Medlem
Mitt stora mål för sommaren är att landa en gös på över 6 kilo. Mitt rekord just nu ligger på 5,3 kg, tyvärr så får man vänta en stund till då vattnet fortfarande är kallt och jag vill inte störa gösen nu under leken. Skit fiske på er!
Citera
2015-05-23, 10:04
  #68
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryttmaestaren
lite väl tidigt för abborre skulle jag säga, men sånt där vet man aldrig säkert

Varför skulle det vara tidigt för abborre? Äter de inte före sommaren menar du?

Abborren kan man fiska året runt. Den här tiden på året, beroende på var i landet man bor, innan de har lekt får man fiska lite djupare bara. Hittar dem oftast på 8-12m djup. Fiska sakta med jiggar som inte har så mycket rörelse så smäller det på!
Citera
2015-05-27, 01:27
  #69
Medlem
Har/hade som mål att dra PB på gädda och försöka landa min första lax på spinnfluga.
Stod över 200 timmar förra året och fick på en lax , drillade 20 minuter men tyvärr hade jag på en öringfluga (inte karpkrok) med dålig kvalitet och tyvärr bände laxjäveln ut kroken.

Iår har jag införskaffat karpkrokar, ny flugbindarutrustning och ett gäng nya grejor.

PB gädda blev 6,6 kilo, drogs för ett par helger sen
Citera
2015-08-27, 15:26
  #70
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Komma iväg till Norge och fånga stora och exotiska fiskar som lutfisk och böckling.
Och nu är man på väg till söröya! 40/185 mil avklarade.
Citera
2015-08-27, 16:10
  #71
Medlem
hogerspokets avatar
Mitt mål för året var att fånga fler harrar över kilot än förra året och knäkca färre svindyra flugspön än förra året.

Hittills har jag brustit på bägge punkter, men jag skyller på höga flöden och ett måndagsex från Sage.

Vattnet har gått ner, så september kommer väl att bli en bra harrmånad som vanligt; och Sage har fungerande garanti - så det är väl ingen katastrof antar jag.
Citera
2015-08-28, 03:07
  #72
Medlem
fizzles avatar
Att faktiskt börja fiska Köpte eget spö men använde vänners tillbehör, för nån vecka sedan, men köpte eget idag!
Ska mest tjuvfiska i göta älv hade jag tänkt, och mysa med en jolle vid sidan om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback