Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-12, 23:25
  #1
Medlem
Vad tycker ni om ICAs kebabspett? Personligen så tycker jag att dom är goda.

Jag brukar grilla dom in en grill stekpanna och äta dom med basmati ris, tzatsiki och nån tunnbröd. Och givetvis massor av sallad med rödlök. Så hur äter ni era ICA kebabspett?

Ganska så billigt också. Endast 40 spänn för fyra stycken. Mycket bättre än det kryddade grisköttet dom kallar kebab som säljs överallt.
Citera
2014-12-12, 23:46
  #2
Medlem
Nordflugans avatar
Sounds delish!
Citera
2014-12-12, 23:51
  #3
Avstängd
Taffs avatar
Varför inte? Det finns faktiskt färdiglagade saker som smakar riktigt bra. Jag har själv inte ätit just dessa kebabspett.

Tänk om man skulle vända på det och säga att det bara är hemmagjord glass som är god, och all färdiglagad glass i butikerna är skit? Saken är ju sån att glassen i butikerna håller en väldigt hög kvalitet, medan hemmagjord glass brukar bli ganska undermåligt.

Dock är det lite tragiskt när man står i kön, och 40-åriga singel-killen framför har 10 kartongen med findus rätter.

Det är lite trist att se.


Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad tycker ni om ICAs kebabspett? Personligen så tycker jag att dom är goda.

Jag brukar grilla dom in en grill stekpanna och äta dom med basmati ris, tzatsiki och nån tunnbröd. Och givetvis massor av sallad med rödlök. Så hur äter ni era ICA kebabspett?

Ganska så billigt också. Endast 40 spänn för fyra stycken. Mycket bättre än det kryddade grisköttet dom kallar kebab som säljs överallt.
__________________
Senast redigerad av Taff 2014-12-12 kl. 23:57.
Citera
2014-12-12, 23:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordflugan
Sounds delish!

Det är faktiskt gott. Helt klart värt 40 spänn enligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Taff
Varför inte? Det finns faktiskt färdiglagade saker som smakar riktigt bra. Jag har själv inte ätit just dessa kebabspett.

Tänk om man skulle vända på det och säga att det bara är hemmagjord glass som är god, och all färdiglagad glass i butikerna är skit? Saken är ju sån att glassen i butikerna håller en väldigt hög kvalitet, medan hemmagjord glass brukar bli ganska undermåligt.

Dock är det lite tragiskt när man står i kön, och 40-åriga singel-killen framför har 10 kartongen med findus rätter.

Det är trist att se.

Testa dom. Kostar bara 40 spänn på ICA, och är alltid färskt. Ingen frysvara. Är du liten i maten och gillar det så har du 4 måltider för endast 40 kr.
Citera
2014-12-13, 00:04
  #5
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad tycker ni om ICAs kebabspett? Personligen så tycker jag att dom är goda.

Jag brukar grilla dom in en grill stekpanna och äta dom med basmati ris, tzatsiki och nån tunnbröd. Och givetvis massor av sallad med rödlök. Så hur äter ni era ICA kebabspett?

Ganska så billigt också. Endast 40 spänn för fyra stycken. Mycket bättre än det kryddade grisköttet dom kallar kebab som säljs överallt.

Vad är det för kött i dem? Och övriga tillsatser?
Citera
2014-12-13, 00:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Vad är det för kött i dem? Och övriga tillsatser?

Nötkött. Har inga hemma nu, så vet inte vad det är för tillsatster. Det är shihs kebab. Förmodligen inte nyttigt, men gott som faen
Citera
2014-12-13, 00:10
  #7
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Nötkött. Har inga hemma nu, så vet inte vad det är för tillsatster. Det är shihs kebab. Förmodligen inte nyttigt, men gott som faen

Okej, men är det nötkött så är det ju värt att testa. Ska kolla tillsatserna när jag handlar nästa gång.

Har köpt färdiga kycklinggrillspett på ICA annars, dom är väldigt goda. Enda dåliga är att träpinnarna kan ge lite smak till köttet....
Citera
2014-12-13, 00:14
  #8
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taff
Varför inte? Det finns faktiskt färdiglagade saker som smakar riktigt bra. Jag har själv inte ätit just dessa kebabspett.

Tänk om man skulle vända på det och säga att det bara är hemmagjord glass som är god, och all färdiglagad glass i butikerna är skit? Saken är ju sån att glassen i butikerna håller en väldigt hög kvalitet, medan hemmagjord glass brukar bli ganska undermåligt.

Dock är det lite tragiskt när man står i kön, och 40-åriga singel-killen framför har 10 kartongen med findus rätter.

Det är lite trist att se.
Har du läst innehållsförteckningen på vanlig glass i frysdisken i matbutiken!? Läs några och återkom sedan.
Citera
2014-12-13, 00:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Okej, men är det nötkött så är det ju värt att testa. Ska kolla tillsatserna när jag handlar nästa gång.

Har köpt färdiga kycklinggrillspett på ICA annars, dom är väldigt goda. Enda dåliga är att träpinnarna kan ge lite smak till köttet....

Det tycker jag inte dessa gör. Plus att jag tycker att det smakar riktig Kebab. Smakar mer som det gör utomlands. Och det verkligen luktar när man tillagar dom. Jag tror att det är samma i dom som det är i ICAs- gör din egna kebabspett. Recept man kan hitta på nätet.
Citera
2014-12-13, 00:17
  #10
Moderator
evilhoneys avatar
Matlagning och metoder --> Färdigmat och halvfabrikat
/Moderator
Citera
2014-12-13, 00:19
  #11
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Det tycker jag inte dessa gör. Plus att jag tycker att det smakar riktig Kebab. Smakar mer som det gör utomlands. Och det verkligen luktar när man tillagar dom. Jag tror att det är samma i dom som det är i ICAs- gör din egna kebabspett. Recept man kan hitta på nätet.

Ska absolut testa dem.
Den där träsmaken i kycklinggrillspetten är inte så god :-) Tänkte skriva till dem och föreslå att de använder ett annat träslag eller något
Citera
2014-12-13, 00:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Ska absolut testa dem.
Den där träsmaken i kycklinggrillspetten är inte så god :-) Tänkte skriva till dem och föreslå att de använder ett annat träslag eller något

Har faktiskt aldrig testat dom. Men tycker inte att det blir nån träsmak av kebabspetten. Ät dom direkt. Stek inte alla om du inte ska äta alla på engång, blir torra och inte allt för goda om man värmer upp dom i efterhand. Bättre och frysa ner, det brukar jag göra.

Fan vad hungrig jag blev nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback