Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-21, 06:20
  #13
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Funderar lite på koh samet, men när jag kollade priserna på hotellen så verkar det ju dyrt som fan.
Några nätter kanske räcker, fast nog skulle det vara trevligt att hitta boende som är lite billigare.

Under 1000 THB/natt i alla fall, gärna med WiFi men det är inte helt nödvändigt.
Betalade ju 400THB/Natt för hotell i Jomtien med wifi, ac och varmvatten så för en ö kan jag ju tänka mig att det blir lite dyrare men nån måtta får det vara.

Drar dit i slutet på september (till Thailand alltså) och skall väl göra lite annat åxå under dom 4v jag är där. Men nån ö lockar och koh lan var kanske lite för ryssvänligt tänkte jag.

Eller är det bara ta båten över och sen fixa en bunge/ett rum på plats. Är lite orolig för närheten till bangkok bara. Kan ju vara smockat åxå.

Jag har alltid fixat boende på plats, bungar eller rum runt 500 baht fixar du nog utan problem men du får nöja dig med fläkt för det priset.
Citera
2015-06-21, 07:04
  #14
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Jag har alltid fixat boende på plats, bungar eller rum runt 500 baht fixar du nog utan problem men du får nöja dig med fläkt för det priset.

Fläkt duger bra, vilken strand är vettigast? En 7/11 eller liknande och nån restaurang samt lite solstolar med parasoll och jag är nöjd. Behöver alltså inte vara så mycket mer, då kan jag lika gärna vara i pattis om jag vill ha mer drag.

Tja, en kyl är väl inte helt fel heller. Ljummet vatten/öl är ju lite trist. Men det var dåligt med det när jag for runt på öar och bodde i bungar för 20 år sen. Så det kanske är likadant nu. Inte satt min fot på en ö sen dess. Såklart finns det ju hotell med "allt" men dom var inte billiga.
Citera
2015-06-28, 18:50
  #15
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Fläkt duger bra, vilken strand är vettigast? En 7/11 eller liknande och nån restaurang samt lite solstolar med parasoll och jag är nöjd. Behöver alltså inte vara så mycket mer, då kan jag lika gärna vara i pattis om jag vill ha mer drag.

Tja, en kyl är väl inte helt fel heller. Ljummet vatten/öl är ju lite trist. Men det var dåligt med det när jag for runt på öar och bodde i bungar för 20 år sen. Så det kanske är likadant nu. Inte satt min fot på en ö sen dess. Såklart finns det ju hotell med "allt" men dom var inte billiga.

Den första stranden direkt efter entrén till parken har allt inom gångavstånd, om du sedan fortsätter på ön så blir det färre barer och butiker på eller i närheten av stranden.

Boka rum när du kommer fram, går självklart att pruta. Personligen vill jag ha AC och toalett inomhus, men kan du vara utan dem bekvämligheterna så blir det billigt.

Eldshow på kvällen på den första och största stranden, sedan kör de elektrisk skitmusik hela natten på en bar i närheten, finns även en reggae bar i ett stenkast bort.
Citera
2015-06-29, 04:39
  #16
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Den första stranden direkt efter entrén till parken har allt inom gångavstånd, om du sedan fortsätter på ön så blir det färre barer och butiker på eller i närheten av stranden.

Boka rum när du kommer fram, går självklart att pruta. Personligen vill jag ha AC och toalett inomhus, men kan du vara utan dem bekvämligheterna så blir det billigt.

Eldshow på kvällen på den första och största stranden, sedan kör de elektrisk skitmusik hela natten på en bar i närheten, finns även en reggae bar i ett stenkast bort.

Perfekt, då bokar jag inte nåt i förväg. Brukar boka en natt så jag har nånstans att slänga in den större väskan men nu har jag en condo i Jomtien och lämnar väskan där så jag har bara ryggan med mig. Dass i rummet är helt klart en fördel, och vännen vill nog abnam (duscha) åxå. Sover eller äter hon inte så är hon i duschen. Tja eller så känns det ibland i alla fall
Citera
2017-12-18, 20:22
  #17
Medlem
peppess avatar
Väcker liv i en gammal tråd.
Ska åka till Koh Chang ett par dagar nu i februari. Egentligen är det bara en avstickare och för att beta av ett par dagar som vi har över. Vi kommer avsluta e sista dagarna i Bangkok och kommer närmast från Phuket.
Hur tar vi oss bäst till Koh Chang? Flyg från Phuket till Pattaya? Annat? Någon som har koll på priser, vad vi bör ge för olika alternativ.
Hotell? Bungalows? Boka innan eller på plats? Tips på hyggliga ställen?
Vad bör vi inte missa?
Tar tacksamt emot så mycket info och tips som möjligt. Är inte oäven i Thai men just Koh Chang är det faktiskt första gången jag/vi besöker.
Citera
2018-02-26, 19:09
  #18
Medlem
submariners avatar
Hej,

Någon som har varit på Lonely Beach nyligen? Nyfiken på om standen ”är fin” eller om det är mycket skräp i vattnet och på stranden? Solstolar nedanför restaurangerna?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2491617

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback