Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-17, 07:36
  #565
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Exakt samma resonemang går att applicera på ett stulet körkort, en stulen mobil med bank-id eller ett stulet nyckelkort.

Identitetsstöld är ett problem. Men det är inte kopplat till om din identitet verifieras med hjälp av en fysisk sak, ett RFID-chip i ett kort eller ett RFID under din hud.

Och jo, självklart kommer jag kunna göra något åt det. Jag har exakt samma möjligheter att spärra ett RFID som sitter i ett fysiskt kort som ett RFID som sitter under huden.

Resten av ditt inlägg är religiösa grubblerier om bla gud och "djävulens märke" och det orkar jag inte ens bemöta. Du får väl tro på skiten om du vill...

Varför inte bara sätta chip på en ring man kan ha runt ett finger eller ha som en brosch man enkelt kan fästa i ett klädesplagg tex? Det finns otaligt många möjligheter, enkla och smidiga, istället för att operera in det i sin kropp liksom.
Citera
2019-08-17, 09:29
  #566
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Varför inte bara sätta chip på en ring man kan ha runt ett finger eller ha som en brosch man enkelt kan fästa i ett klädesplagg tex? Det finns otaligt många möjligheter, enkla och smidiga, istället för att operera in det i sin kropp liksom.

Rfid börjar väl redan ifrågasättas kraftigt pga säkerhetsproblemen med id-kapning. Det är ju redan ett stort problem med bilstölder där man kan stå utanför ytterdörren och läsa av bilnycklar i jackfickan, reläa infon till kompisen som låser upp bilen och kör iväg.
Dessa ”keyless” nycklar är väl iofs aktiv rfid, men även passiv rfid lär bli allt lättare att läsa av på avstånd - så för känsliga uppgifter som personidentifiering, nycklar, betalning etc tror jag inte rfid har någon framtid alls.
Citera
2019-08-18, 09:20
  #567
Medlem
Ska man tro Aaron Russo så kommer det att sluta med ett kontantlöst samhället och inopererade RFID-chipp för oss alla:

https://jmm.nu/globalism-och-rfid-chipp/


Aaron Russo var filmproducent. Han blev bekant med Nelson Rockefeller och de utvecklade en vänskap. Efter ett tag så började Nelson Rockefeller avslöja vilken plan som denna planets elit har. En del av denna plan var just RFID-mikrochipping för att uppnå kontroll. I nedanstående video så intervjuas Aron Russo av Alex Jones från Infowars.

Aaron Russo:

”Eliten vill ha en världsregering. Denna regering kommer att styras av bankindustrin. EU och euron är en del av denna plan. Nu försöker de göra något liknande i USA som kommer att heta den Nordamerikanska Unionen. Eliten vill skapa en valuta som heter Amero. En del av elitens plan är även att alla ska ha ett RFID-microchipp inplanterat under huden. Eliten kommer att ta bort alla kontanter i samhället och alla pengar kommer att finnas i chippet (digital valuta). Det innebär att världsregeringen kommer att kunna ta pengar från ditt chippade bankkonto. De kan påstå att man har betalt för lite skatt och helt enkelt ta pengarna utan att man kan göra något. Och om du protesterar mot att de drar pengar från ditt konto så kommer de att stänga av ditt bankkonto. Du blir en slav.”

“9/11 VAR PLANERAT

”Nio månader före 9/11 så berättade Nelson Rockefeller att något stort skulle ske. Efter denna händelse så kommer USA att invadera Afghanistan – för att kontrollera de pipelines som finns där. USA kommer att invadera Irak för att ta kontroll över oljan och etablera en bas i Mellanöstern som blir en del av The New World Order. Vi kommer att föra ett krig mot terrorn där det egentligen inte finns någon egentlig fiende. Hela kriget mot terrorn är egentligen bara en stor bluff. Men det är ett bra sätt för amerikanska regeringen att kontrollera det amerikanska folket. 9/11 var gjort av vår egen regering och av folk inom vårt banksystem. De ville skapa skräck hos amerikanarna så att USA:s regering kunde kontrollera dem. Om någon säger att ”kriget mot terrorn” är en bluff så kommer de att göra allt för att motarbeta dig och idiotförklara dig.”
Citera
2019-08-22, 14:32
  #568
Medlem
GamleJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flux200
”Nio månader före 9/11 så berättade Nelson Rockefeller att något stort skulle ske. Efter denna händelse så kommer USA att invadera Afghanistan – för att kontrollera de pipelines som finns där. USA kommer att invadera Irak för att ta kontroll över oljan och etablera en bas i Mellanöstern som blir en del av The New World Order. Vi kommer att föra ett krig mot terrorn där det egentligen inte finns någon egentlig fiende. Hela kriget mot terrorn är egentligen bara en stor bluff. Men det är ett bra sätt för amerikanska regeringen att kontrollera det amerikanska folket. 9/11 var gjort av vår egen regering och av folk inom vårt banksystem. De ville skapa skräck hos amerikanarna så att USA:s regering kunde kontrollera dem. Om någon säger att ”kriget mot terrorn” är en bluff så kommer de att göra allt för att motarbeta dig och idiotförklara dig.”

Varför kommer sånt upp till ytan EFTER händelserna?
Varför sa inte Russo nåt om detta innan det ens hände? Because it's buuullshiiiiiit.
Citera
2019-08-22, 16:10
  #569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Dessa ”keyless” nycklar är väl iofs aktiv rfid, men även passiv rfid lär bli allt lättare att läsa av på avstånd - så för känsliga uppgifter som personidentifiering, nycklar, betalning etc tror jag inte rfid har någon framtid alls.
(min fetning)
Jag antar att du med "nycklar" syftar på metoder att öpnna dörrlås och motsvarande...?
F.n. pågår ju en ganska omfattande "migration" från de klassiska "fysiska" nycklarna till dörrlås baserade på just RFID.

Vad tror/menar du skulle vara framtiden för sådana lås om inte RFID?
/T
Citera
2019-08-22, 18:04
  #570
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
(min fetning)
Jag antar att du med "nycklar" syftar på metoder att öpnna dörrlås och motsvarande...?
F.n. pågår ju en ganska omfattande "migration" från de klassiska "fysiska" nycklarna till dörrlås baserade på just RFID.

Vad tror/menar du skulle vara framtiden för sådana lås om inte RFID?
/T

Jag menar att det verkar ju rätt värdelöst med ett system som kräver att du förvarar din nyckel i en rfid-säker specialburk när du kommit hem.
Många slänger bilnycklar och hemnycklar på byrån eller fönsterbrädan i hallen. När folk märker att tjuvarna lätt kan ta sig in eller stjäla bilen genom att läsa av chippet genom fönsterrutan eller brevinkastet kommer ingen vilja ha sådana nycklar - och försäkringsbolagen lär ju kräva ett säkrare system som inte tillåter att nån kan köra iväg med bilen utan att ens ha fysisk access till nyckeln.

Ny teknik är ofta befriande - men ibland medför den nya problem som gör att människan måste anpassa sig alltför mycket för att det ska vara värt mödan - så jag tror att rfid-nycklar kommer försvinna, i alla fall de med aktiv rfid (dvs de med batteri i som bilnycklar).
Citera
2020-06-01, 02:02
  #571
Medlem
HipToBeSquares avatar
Syftet med dessa implantat är egentligen ett systemövertagande. Tekniken är inte så viktig och RFID är inte speciellt säkert och går att förfalska. Vad det är frågan om är att globalisterna vill ta över identifikationssystemet. Idag så utförs identitetshandlingar i varje enskilt land, t.ex. hos polisen i Sverige. Om hela näringslivet skulle gå ifrån dessa identitetshandlingar som t.ex. pass eller körkort så skulle globalisterna ta över hela identitetssystemen från alla suveräna nationer.

T.ex. om flygplatser början använda något implantat istället för passet. På så sätt kan man få kontroll över alla människor, någon som bara varje nation tidigare hade. Syftet är att globalisterna vill få kontroll över detta och givetvis kringgå lagar som finns i varje land när det gäller integritet och om personen har tillgång till de tjänster som är kopplade till globalisternas egna system. Om du tänker på det så får man oerhört mycket makt över människor om man sätter detta i system, något som just nu är distribuerat bland massvist med nationer.
Citera
2022-11-12, 19:41
  #572
Medlem
Ta på ett starkt elstängsel så pajar du kretsen. Du kommer inse hur lite folk det finns och hur många som är programmerade. Se dig runt all tomma lägenheter och fördrag alla fönster
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback