Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-08, 18:01
  #433
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det beror nog främst på att jag varken är paranoid eller tungt medicinerad.
Kan det då bero på ett inopererat rfid i skallbasen?
Citera
2015-01-08, 18:14
  #434
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Kan det då bero på ett inopererat rfid i skallbasen?

Nej, jag lovar dig att det inte är vad du lider av. Det enda som skulle hända då är att du eventuellt skulle utlösa larmet på KappAhl...
Citera
2015-01-09, 04:18
  #435
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, jag lovar dig att det inte är vad du lider av. Det enda som skulle hända då är att du eventuellt skulle utlösa larmet på KappAhl...
När så storasyster kunnat avläsa dina tankar och du inte har någon högre makt att lita på så är det väl lika bra att erkänna sig som snattare och låta sig värvas till debunkertroll hellre än att misstänkas för samröre med terrorister. Så lär man kunna få fri uppkoppling, fria resor, fri lunch och kunna gå ut i livet med senaste mobilteknik på fickan. Chippade husdjur eller ungar följer kanske med?
Citera
2015-01-09, 10:37
  #436
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Denna ekvation som vi normalt använder oss av gäller uppenbarligen inte när de elektromagnetiska svängningarna på längre avstånd börjat harmoniera med gravitationsfältens. Fenomenet upptäcktes redan av Tessla men tycks sedan ha blivit av typ militär hemlighet.

Du kommer med påståenden som strider mot fysikens grundlagar och det bästa stödet för dina virriga teorier är "typ militär hemlighet"?


Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Alla som sysslat med mikrovågor och antennteknik kan se att det fattas något i de vetenskapliga förklaringarna till de fenomen man inte kan förneka faktiskt finns. Varför påverkas såväl ljus som rf-signal av gravitation exv.?
Tänk också hur ett vanligt stearinljus i absolut mörker faktiskt kan ses på kilometeravstånd utan kikare. Om man räknar på effekten från motsvarande rundstrålande sändare enligt gängse ekvationer så är detta en strålkälla ingen skulle kunna närma sig.

Nej, jag kan inte se att det fattas något större i de vetenskapliga förklaringarna.
De funkar alldeles utmärkt för att förklara världen runt omkring oss.

Och vetenskapen förklarar väldigt tydligt varför både "ljus" och "rf-signal" påverkas av gravitation, är du intresserad så kan du börja med att studera Einsteins allmänna relativitetsteori och begreppet "gravitational lens". När du väl gjort det så kan du snabbt konstatera att vågornas avböjning är oberoende av väglängden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gravita...time_curvature
__________________
Senast redigerad av madtop 2015-01-09 kl. 10:40.
Citera
2015-01-09, 14:07
  #437
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du kommer med påståenden som strider mot fysikens grundlagar och det bästa stödet för dina virriga teorier

Och vetenskapen förklarar väldigt tydligt varför både "ljus" och "rf-signal" påverkas av gravitation.....
Kom med någon annan förklaring då till det jag påpekat!
Einsteins teori säger bara att det är så som vi kan se men förklarar inte hur och ingen vågar väl därför dra några vidare slutsatser kan jag tro. Att glasbitarna i Hubble-teleskopet fick ett annat brytningsindex i svagare gravitationsfält borde man annars ha kunnat räkna ut.
Citera
2015-01-09, 16:09
  #438
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Kom med någon annan förklaring då till det jag påpekat!
Einsteins teori säger bara att det är så som vi kan se men förklarar inte hur och ingen vågar väl därför dra några vidare slutsatser kan jag tro. Att glasbitarna i Hubble-teleskopet fick ett annat brytningsindex i svagare gravitationsfält borde man annars ha kunnat räkna ut.

Du vill att jag ska komma med en annanförklaring än allmänna relativitetsteorin???
Nej du, det kan jag självklart inte.

Åter till topic:
Du påstår att signalstyrkan inte avtar med avståndet - och detta strider mot vedertagen fakta. Kan du referera till några publicerade akademiska artiklar som beskriver detta?
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Signalstyrkan är således oberoende av avståndet
Citera
2015-01-09, 22:22
  #439
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du vill att jag ska komma med en annanförklaring än allmänna relativitetsteorin???
Nej du, det kan jag självklart inte.

Åter till topic:
Du påstår att signalstyrkan inte avtar med avståndet - och detta strider mot vedertagen fakta. Kan du referera till några publicerade akademiska artiklar som beskriver detta?

Relativitetsteorin förklarar som sagt ingenting av de fenomen vi upptäckte inom branschen för antenn och mikrovågsteknik utan tjänar endast som ursäkt eller efterkonstruktion.
Voyager 2 har exv ingen riktad parabol utan vanlig rundstrålande mobilantenn. Ändå avtar inte signalstyrkan mer än linjärt med avståndet. Varför låtsas debunkerteamen nu att förhållandena är annorlunda?
Citera
2015-01-09, 22:36
  #440
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Relativitetsteorin förklarar som sagt ingenting av de fenomen vi upptäckte inom branschen för antenn och mikrovågsteknik utan tjänar endast som ursäkt eller efterkonstruktion.
Voyager 2 har exv ingen riktad parabol utan vanlig rundstrålande mobilantenn. Ändå avtar inte signalstyrkan mer än linjärt med avståndet. Varför låtsas debunkerteamen nu att förhållandena är annorlunda?

Voyager 2 har en 3.7 meters parabolantenn!!! Varför ljuger du?
Citat:
http://www.thetimenow.com/astronomy/voyager-2.php
Citera
2015-01-09, 22:47
  #441
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Voyager 2 har en 3.7 meters parabolantenn!!! Varför ljuger du?

Jag börjar kraftigt misstänka att det inte handlar om att personen i fråga ljuger utan att han har läst sakerna som han påstår på någon suspekt hemsida och därmed tar det som fakta alternativt så tror han mer på sina egna lögner än på den fakta som presenteras.

Om man tittar på varje tillfälle där man ställer genuina frågor så möts man med anklagelser eller påståenden om att man skulle tillhöra någon specifik organisation samtidigt som allmänt accepterad fakta ses som om man har presenterat en tes om att jorden är fyrkantig.
Citera
2015-01-09, 23:31
  #442
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Voyager 2 har en 3.7 meters parabolantenn!!! Varför ljuger du?
Detta är en typisk efterhandsförklaring man först nu har tvingats till att göra för att inte behöva erkänna att man från början inte ville tro att signalen skulle kunna räcka så här långt.
Hur skulle man nu kunna vara säker på att parabolen höll sig riktad mot jorden?
Citera
2015-01-10, 00:04
  #443
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Detta är en typisk efterhandsförklaring man först nu har tvingats till att göra för att inte behöva erkänna att man från början inte ville tro att signalen skulle kunna räcka så här långt.
Hur skulle man nu kunna vara säker på att parabolen höll sig riktad mot jorden?

Lägg ner, du skrev i ditt förra inlägg att Voyager har en rundstrålande mobilantenn, nu försöker du börja prata om att parabolen skulle vara felriktad. Erkänn att du ljög eller dra åt @&k#^.
Citera
2015-01-10, 00:19
  #444
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Lägg ner, du skrev i ditt förra inlägg att Voyager har en rundstrålande mobilantenn, nu försöker du börja prata om att parabolen skulle vara felriktad. Erkänn att du ljög eller dra åt @&k#^.
Om ingen kan förklara hur den antenn man kunde använda så länge man hade kontroll över satelliten fortfarande skulle kunna hållas riktad mot jorden är jag övertygad om att ni bluffar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback