Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-11, 13:23
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du ser att staten eller vad det är kommer att utveckla ett långt större kontrollbegär än idag alltså. OK, den som lever får se.

Men punkt två är faktiskt ingen skillnad mot dagsläget med t ex ett personligt Visakort. Har man identifierat sig så har man, mängden data som kan lagras om en är oberoende av tekniken för identifikation.

Du tror väl inte på GPS-transponderchip som diskuterades tidigare? Tror du att vi kommer att tvingas chipas över huvud taget? Vad finns det för tecken på att något sådant är på gång i så fall?

Och tror du att dessa chip kommer att ha ett läsavstånd som möjliggör registrering utan att man är medveten om det, alltså flera meter? I så fall, vänligen visa att den tekniken finns. Din tidigare länk innehöll allt mellan himmel och jord så du får länka mer specifikt tack.

Tekniken vill jag inte uttala mig om mer specifikt men klart att lång distans mottagare i chip format är fullt möjligt..

Jag vet att ni blir sura på Tube länkar så försöker gräva fram informationen ifrån de stora nätet..

Men eftersom om man har en liten hum om vart dessa chip förslag kom ifrån så förstår man en bit av kakan..


IBM är den stora boven i just detta ämne..
en 5 delars tubelänk som sammanfattar att just IBM och Hitler hade väldigt många planer ihop samt att de utförde en hel del..bland annat 6 miljoner judar...

6.6 miljoner till Rfid chip
http://www.transworldnews.com/NewsSt...storyid=132345

Chiip orsaker tumörer ,bränningar under huden , antennskavningar under huden etc..
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...800997_pf.html

Verichip finns för de som är sugna, redan 2002..
Familj som inplanterad Chippet..
http://www.circuitmaniac.com/2008/11...is-a-verichip/

Här visar dom hur man Triangulerar singnaler ifrån stationen->master->radiobil->DU..
http://projectavalon.net/forum4/show...h-transcievers


Nu har jag länkat en del att läsa, finns oehört mycket att gräva fram så förstår inte varför allt detta negativa emot de som faktist tror och vet att dessa chip finns..

Jag kan inte svara på när de kommer börja hos oss men snarligen så tror jag att de kommer hända..de som lever får se..

Skunkjobb; Om du skulle vakna av att det står i tidningen och går överallt på TV om att en ny epedemisjukdom kommer komma hit pga nån inhavsfisk som har fått nån sorts bakterievirus..därav ska ALLA som inte blivit vaccinerade för detta jätte skumma viruset få vaccin så fort som möjligt?

Hade du tagit vaccinet?

Jag har ALDRIG vaccinerat mig emot svin,fågel eller andra sjukdommar å sjukor..har enbart stelkramp i mig och de andra vanliga småsprutorna man får som yngre..inte fan har jag dött?


Vad har hänt med många av de andra som tagit vaccin? JO

Narkolepsi , folk börjar gå baklänges, värk över hela kroppen, svullnader i armar å ben, avdomningar av ben/arm partier.. är detta någon som är normalt?


Citera
2012-07-11, 14:25
  #122
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbasher
Tekniken vill jag inte uttala mig om mer specifikt men klart att lång distans mottagare i chip format är fullt möjligt..

Jag vet att ni blir sura på Tube länkar så försöker gräva fram informationen ifrån de stora nätet..

Men eftersom om man har en liten hum om vart dessa chip förslag kom ifrån så förstår man en bit av kakan..


IBM är den stora boven i just detta ämne..
en 5 delars tubelänk som sammanfattar att just IBM och Hitler hade väldigt många planer ihop samt att de utförde en hel del..bland annat 6 miljoner judar...

6.6 miljoner till Rfid chip
http://www.transworldnews.com/NewsSt...storyid=132345

Chiip orsaker tumörer ,bränningar under huden , antennskavningar under huden etc..
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...800997_pf.html

Verichip finns för de som är sugna, redan 2002..
Familj som inplanterad Chippet..
http://www.circuitmaniac.com/2008/11...is-a-verichip/

Här visar dom hur man Triangulerar singnaler ifrån stationen->master->radiobil->DU..
http://projectavalon.net/forum4/show...h-transcievers


Nu har jag länkat en del att läsa, finns oehört mycket att gräva fram så förstår inte varför allt detta negativa emot de som faktist tror och vet att dessa chip finns..

Jag kan inte svara på när de kommer börja hos oss men snarligen så tror jag att de kommer hända..de som lever får se..
Du försöker i alla fall hitta stöd för din tro, det är bättre än vad de flesta konspirationstroende lyckas prestera. Då granskar vi vad du har hittat. Vad IBM gjorde (leverans av hålkortsläsare bl a) under VKII hör inte hit, nu diskuterar vi RFID. Vad tror du att din första länk bevisar? Ingen säger att RFID inte finns, det är en jättebra teknik. Vad är det för fel om min soptunna har en tagg så att sopbilen kan identifiera den för korrekt viktdebitering? Vad vi talar om är tvångsmärkning av människor och framför allt med chip som kan avläsas på långt avstånd. Det handlar inte din länk om.

Länk två belyser något som skulle kunna vara problematiskt om massmärkning verkligen vore en realitet. Miljontals katter och hundar har dock märkts utan att det har rapporterats om några negativa hälsoeffekter. Och den handlar ju inte om att människor tvångsmärks över huvud taget...

Länk tre om några som satt in det på sig själva för att vara coola. Ja, ingen har sagt emot att det skett och har inget med ämnet att göra.

Länk fyra är fria fantasier på en foliehattsblogg. Om just exakt det den sajten handlar om vore en realitet så skulle du ha bevisat åtminstone det tekniskt möjliga i den här "konspirationen" men det görs inte med vilken teckning som helst. Du kan ju spinna vidare på det och se om du kan bevisa det vara verklighet och inte fantasi.

Dina funderingar om vacciner hör inte till ämnet.
Citera
2012-07-11, 15:25
  #123
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du försöker i alla fall hitta stöd för din tro, det är bättre än vad de flesta konspirationstroende lyckas prestera. Då granskar vi vad du har hittat. Vad IBM gjorde (leverans av hålkortsläsare bl a) under VKII hör inte hit, nu diskuterar vi RFID. Vad tror du att din första länk bevisar? Ingen säger att RFID inte finns, det är en jättebra teknik. Vad är det för fel om min soptunna har en tagg så att sopbilen kan identifiera den för korrekt viktdebitering? Vad vi talar om är tvångsmärkning av människor och framför allt med chip som kan avläsas på långt avstånd. Det handlar inte din länk om.

Länk två belyser något som skulle kunna vara problematiskt om massmärkning verkligen vore en realitet. Miljontals katter och hundar har dock märkts utan att det har rapporterats om några negativa hälsoeffekter. Och den handlar ju inte om att människor tvångsmärks över huvud taget...

Länk tre om några som satt in det på sig själva för att vara coola. Ja, ingen har sagt emot att det skett och har inget med ämnet att göra.

Länk fyra är fria fantasier på en foliehattsblogg. Om just exakt det den sajten handlar om vore en realitet så skulle du ha bevisat åtminstone det tekniskt möjliga i den här "konspirationen" men det görs inte med vilken teckning som helst. Du kan ju spinna vidare på det och se om du kan bevisa det vara verklighet och inte fantasi.

Dina funderingar om vacciner hör inte till ämnet.

Ändamålsglidning är vad man är rädd för. Bara för att förslagen inte ligger om saken Nu, förhindrar inget att det inte kommer att göra så i framtiden. FRA är bästa exemplet. Man har lovat dyrt och heligt för att ens få igenom förslaget att man INTE skulle göra som man gjort under våren.
Det handlar alltså om att låta myndigheter och diton beställa undersökningar av FRA, vilket var ett kriterium att man skulle låta bli för att FRA-lagen skulle klubbas.

Vi har alltså bevis för att ändamålsglidningar sker. Till och med rätt snabbt. Vi är upprörda med fog, skulle jag säga.
Citera
2012-07-11, 21:36
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du försöker i alla fall hitta stöd för din tro, det är bättre än vad de flesta konspirationstroende lyckas prestera. Då granskar vi vad du har hittat. Vad IBM gjorde (leverans av hålkortsläsare bl a) under VKII hör inte hit, nu diskuterar vi RFID. Vad tror du att din första länk bevisar? Ingen säger att RFID inte finns, det är en jättebra teknik. Vad är det för fel om min soptunna har en tagg så att sopbilen kan identifiera den för korrekt viktdebitering? Vad vi talar om är tvångsmärkning av människor och framför allt med chip som kan avläsas på långt avstånd. Det handlar inte din länk om.

Länk två belyser något som skulle kunna vara problematiskt om massmärkning verkligen vore en realitet. Miljontals katter och hundar har dock märkts utan att det har rapporterats om några negativa hälsoeffekter. Och den handlar ju inte om att människor tvångsmärks över huvud taget...

Länk tre om några som satt in det på sig själva för att vara coola. Ja, ingen har sagt emot att det skett och har inget med ämnet att göra.

Länk fyra är fria fantasier på en foliehattsblogg. Om just exakt det den sajten handlar om vore en realitet så skulle du ha bevisat åtminstone det tekniskt möjliga i den här "konspirationen" men det görs inte med vilken teckning som helst. Du kan ju spinna vidare på det och se om du kan bevisa det vara verklighet och inte fantasi.

Dina funderingar om vacciner hör inte till ämnet.

Jag tänkte faktiskt svara seriöst men nu ser jag ju att det är DU som är en riktig slingrare. Så fort det kommer nåt du inte accepterar så
1. det hör inte hit
2. det är fria fantasier
3. dom gjorde det för att dom var coola
4. ja det finns, det är det väl ingen som sagt?


När du nyss suttit och påstått och denna tekniken inte finns, chippen finns inte, etc.
Nu helt plötsligt slingrar du dig värre än jag nånsin sett en orm göra.
Herregud. Du och jag har diskuterat klart här.
Citera
2012-07-11, 21:37
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du kanske kan förstå att i den seriösa världen, utanför forumet så väger inte filmer så tungt som bevis. Sedan kvittar det om det är Youtube eller annorstädes. Jag har fått så satans många länkar till meningslösa klipp så det står mig upp i halsen. Därför föredrar jag en seriös text framför en film när det kommer till bevis för olika företeelser. Pratar vi t ex geologi så väger en artikel ur Nature tyngre än en film t o m från National Geographic. Det handlar bl a om sådant som referentgranskning som alla vetenskapliga tidskrifter har men som är helt frånvarande på Youtube.

Kopplar du den förklaringen? I så fall tar jag gärna det där beviset på att sådana chip existerar.

Jag sitter inte och är otrevlig utan anledning. Jag kallade dig idiot på förekommen anledning. Det var nämligen en hel djävla rad med oförskämdheter som du dessförinnan hade skrivit till mig:


Kasta alltså inte sten i glashus. Särskilt inte när du har fel.

Som sagt.. vem är det som kastar sten i glashus?
Citera
2012-07-11, 22:00
  #126
Medlem
Summer2012: sugen att svara mig? Eller blev det svårt?
Citera
2012-07-11, 22:02
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradet
Summer2012: sugen att svara mig? Eller blev det svårt?

Vad vill du att jag skall svara på? Ställde du ens en fråga?
Tyckte bara det var retoriska sådana.
Men ok, Nej det spelar ingen roll om du jobbat med RFID.
Nej du är inte en dålig människa bara för det.
Citera
2012-07-11, 23:15
  #128
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summer2012
Jag tänkte faktiskt svara seriöst men nu ser jag ju att det är DU som är en riktig slingrare. Så fort det kommer nåt du inte accepterar så
1. det hör inte hit
2. det är fria fantasier
3. dom gjorde det för att dom var coola
4. ja det finns, det är det väl ingen som sagt?


När du nyss suttit och påstått och denna tekniken inte finns, chippen finns inte, etc.
Nu helt plötsligt slingrar du dig värre än jag nånsin sett en orm göra.
Herregud. Du och jag har diskuterat klart här.
Vilket patetiskt djävla inlägg! Jag har inte slingrat mig för fem ören. Jag har kommit med välunderbyggda invändningar men du klarar inte att någon med lite intelligens säger emot dig för då rasar din fantasivärld. Patetisk walk-over.
Citera
2012-07-11, 23:16
  #129
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summer2012
Som sagt.. vem är det som kastar sten i glashus?
Det var du.
Citera
2012-07-11, 23:26
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summer2012
Vad vill du att jag skall svara på? Ställde du ens en fråga?
Tyckte bara det var retoriska sådana.
Men ok, Nej det spelar ingen roll om du jobbat med RFID.
Nej du är inte en dålig människa bara för det.
Okej, frågor var väl fel ord, men kan du svara på mitt inlägg om jag säger så då?
Varför spelar det absolut ingen roll att jag jobbat med RFID? Är det för att eliten har superRFID där de kommit på ett sätt att strömförsörja dessa utan spolar och magnetfält?

Och jag är fortfarande väldigt sugen på källor, helst från tillverkare, som pratar om RFID som sätt att skydda sig mot kidnappning.
Citera
2012-07-13, 11:48
  #131
Medlem
Om inte detta är ett omfattande bevis för microchip så vet jag inte vad för källa som krävs?

Handlar om en svensk kille som fick ett implantat redan år 1967, väldigt gripande historia då han dokumenterat alla doktorer mfl som har varit med och sabbat i stort sett hela hans liv

Är det någon som känner till dessa herrar som är psykologer,doktorer och många fler höguppsatta arbetare, de jobbar kanske kvar på våra sjukhus eller rent av pensionerat.

Huddinge Sjukhus, Karolinska sjukhus är med i historian samt Säpo



VARNING, mycket text!

http://www.bibliotecapleyades.net/so..._mindcon29.htm
Citera
2012-07-13, 14:56
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbasher
Om inte detta är ett omfattande bevis för microchip så vet jag inte vad för källa som krävs?

Handlar om en svensk kille som fick ett implantat redan år 1967, väldigt gripande historia då han dokumenterat alla doktorer mfl som har varit med och sabbat i stort sett hela hans liv

Är det någon som känner till dessa herrar som är psykologer,doktorer och många fler höguppsatta arbetare, de jobbar kanske kvar på våra sjukhus eller rent av pensionerat.

Huddinge Sjukhus, Karolinska sjukhus är med i historian samt Säpo



VARNING, mycket text!

http://www.bibliotecapleyades.net/so..._mindcon29.htm

Nu heter ju tråden "microchip", men det ni pratat om tills nu är ju just RFID. så är det spåret dött, eller har ni bara flyttat målstolparna? RFID kom 1983, så det kan tämligen omöjligt vara ett RFID.
Ska man tala föregångare så kom 1973, en passiv radiotransponder med minne, en passiv (dvs den sänder inga signaler själv).

Dessutom ser jag att det gick sådär att hitta info från tillverkare, utan det som togs fram var en artikel från "paranoia magazine", som kommer från "mid control forums". Det känns ju jävligt stabilt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback