Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-10, 16:09
  #1
Medlem
Tydligen hölls det en större patriotisk marsch i Helsingfors i lördags, på Finlands nationaldag:

https://www.youtube.com/watch?v=IZRCeith1kw
https://www.nordfront.net/2014/patri...s-nasjonaldag/

Bakom marschen står en organisation som kallar sig "612.fi" och marschen samlade 200 deltagare. Det ska ha varit stor bredd på deltagarna och bland annat deltog en hel del personer från Motståndsrörelsen och Finska motståndsrörelsen arrangerade också lite egna aktiviteter efter själva marschen.

Var det någon här som deltog i marschen eller skulle kunna tänka sig att delta kommande år om det blir en återkommande marsch?
Citera
2014-12-10, 16:21
  #2
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Tydligen hölls det en större patriotisk marsch i Helsingfors i lördags, på Finlands nationaldag:

https://www.youtube.com/watch?v=IZRCeith1kw
https://www.nordfront.net/2014/patri...s-nasjonaldag/

Bakom marschen står en organisation som kallar sig "612.fi" och marschen samlade 200 deltagare. Det ska ha varit stor bredd på deltagarna och bland annat deltog en hel del personer från Motståndsrörelsen och Finska motståndsrörelsen arrangerade också lite egna aktiviteter efter själva marschen.

Var det någon här som deltog i marschen eller skulle kunna tänka sig att delta kommande år om det blir en återkommande marsch?
Men är det inte att stödja NWO när man hyllar brödramord som dessutom skedde i ett slag mot NWOs naturliga fiende?

Men om jag ska svara ärligt på frågan så betackar jag mig för att gå tillsammans med syltryggar som hyllar ett försvar mot ryssen men är för ynkliga för att delta i ett annat. Iof inte ett helt ovanligt fenomen bland delar av den ariska eliten. Där har jag betydligt mer respekt för ryska nationalister som faktiskt gör något oavsett om de bor i Norge eller Frankrike.

/Micke

/Micke
Citera
2014-12-10, 16:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Men är det inte att stödja NWO när man hyllar brödramord som dessutom skedde i ett slag mot NWOs naturliga fiende?
Det utrikespolitiska läget 1917 skiljer sig från läget 2014. Och Ukraina ligger inte i Norden
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Men om jag ska svara ärligt på frågan så betackar jag mig för att gå tillsammans med syltryggar som hyllar ett försvar mot ryssen men är för ynkliga för att delta i ett annat.
Så i framtiden kommer du alltså att hålla dig till egna tiomanna-manifestationer med de Ukrainafrivilliga, långt bort från några större nationalistiska demonstrationer? Eller ska det du skriver inte tolkas bokstavligt?
Citera
2014-12-10, 17:22
  #4
Medlem
nordheims avatar
Mycket kul att se att det börjar hända något på de finska gatorna. Har knappt hört talas om några nationella grupper i Finland,förutom Motståndsrörelsens gren där.
Citera
2014-12-10, 17:29
  #5
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Men är det inte att stödja NWO när man hyllar brödramord som dessutom skedde i ett slag mot NWOs naturliga fiende?

Men om jag ska svara ärligt på frågan så betackar jag mig för att gå tillsammans med syltryggar som hyllar ett försvar mot ryssen men är för ynkliga för att delta i ett annat. Iof inte ett helt ovanligt fenomen bland delar av den ariska eliten. Där har jag betydligt mer respekt för ryska nationalister som faktiskt gör något oavsett om de bor i Norge eller Frankrike.

/Micke

/Micke
Man måste se på världspolitiken och vad som kan gynna det man kämpar för, jag vet ingen seriös nationell som på allvar tror att det vore bra om Ryssland ockuperade Sverige och att detta skulle leda till att de befria oss från mångkulturen. Men å andra sidan så har EU/FN aktivt byggt upp den mångkultur vi har idag och deras destruktiva agenda gentemot vårt folk är sedan länge synat.

Något (i detta fall Ryssland) som har möjligheten att utgöra en opposition mot det som håller på att leda oss i fördärvet ska givetvis inte förkastas, samtidigt så bör vi helt klart ha en distans och tydligt se vad som gynnar vår sak och inte, ett återupplevande av en ny sovjetunion gynnar knappast vår sak.
Citera
2014-12-10, 19:05
  #6
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Så i framtiden kommer du alltså att hålla dig till egna tiomanna-manifestationer med de Ukrainafrivilliga, långt bort från några större nationalistiska demonstrationer? Eller ska det du skriver inte tolkas bokstavligt?
Skulle inte skilja sig nämnvärt från SMR:s egna Sen vill jag minnas att ni brukar tala om kvalitet framför kvantitet, men gäller kanske inte i allt Men om jag ska svara utan att vara spydig, så kommer jag inte att delta på något som SMR deltar på, oavsett hur stort eller litet det är.

/Micke
Citera
2014-12-10, 19:59
  #7
Medlem
RexGermanias avatar
Nu har även Nordfront.se publicerad artikeln.

https://www.nordfront.se/patriotisk-...ationaldag.smr
Citera
2014-12-28, 05:05
  #8
Medlem
Haha vilka beta hannar man ser i youtube-videon, spär ju bara på fördomarna av nassar som misslyckade arga vita män.
Citera
2015-01-19, 08:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Haha vilka beta hannar man ser i youtube-videon, spär ju bara på fördomarna av nassar som misslyckade arga vita män.
Arga, vita och män må hända. Men invändning mot systemet tyder inte nödvändigtvis på misslyckande, snarare fri vilja. Naturligtvis väcker demokraturen raseri hos de drabbade.
Citera
2015-01-23, 13:26
  #10
Medlem
Skatteplanerarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Haha vilka beta hannar man ser i youtube-videon, spär ju bara på fördomarna av nassar som misslyckade arga vita män.

Kommer du i håg den "arabiska våren"? Ja, just den vågen som ledde till att många nordafrikanska länder destabiliserades. Även Mellanöstern... IS, Syrienkriget... Ringer det några klockor?

Det var ju mestadel just arga unga män som visade sitt missnöje. Underskatta inte dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback