Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-10, 12:05
  #1
Medlem
Goddag,

Jag har ett litet problem som jag är villråd angående. Jag hoppar mycket mellan linux distributioner, och har ibland svaga ögonblick och slänger in Windows. Men en sak är alltid detsamma: Jag använder Firefox. Som ni kan tänka er så blir det mycket bokmärken och vid några tillfällen så har jag glömt att göra backup.

Min frågeställning är:
Hur kan jag få firefox att göra en periodvis backup på alla bokmärken, placera dom i en mapp, och sedan låta ett FTP program tanka upp bokmärkena till en domän jag håller i, utan att jag manuellt ska behöva göra en backup och tanka upp? Helst utan att det också blir 500 versioner på servern, utan en enda backup på bokmärkena.
Citera
2014-12-10, 12:31
  #2
Medlem
Skulle inte firefox sync kunna lösa ditt problem utan en massa FTPande??
Citera
2014-12-10, 19:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raffeboy
Skulle inte firefox sync kunna lösa ditt problem utan en massa FTPande??

Har aldrig hört talas om detta, men kan kolla mer noggrant när jag kommer hem imorgon. Skulle det vara någon form av plugin / extension till firefox?
Citera
2014-12-10, 19:23
  #4
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGK10
Har aldrig hört talas om detta, men kan kolla mer noggrant när jag kommer hem imorgon. Skulle det vara någon form av plugin / extension till firefox?
Det är inbyggt i Webbläsaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback