Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-03, 14:51
  #7429
Medlem
flugzvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
När sa han detta?
Sidan 87 i FUP Aktbil. 86.
Citera
2015-09-03, 15:37
  #7430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Vi får väl hoppas att han får livstid även i Hovrätten. Detta handlar ju om en mycket intelligent man ( 2,0 på Högskoleprovet har jag läst någonstans) och han har räknat med att dömas till rättspsyk och komma ut ganska snabbt då han är bra på att bete sig som empatisk, snäll och normal.

Mycket obehaglig individ som har dolt sitt hat mot sin levnadssituation mycket väl. Låtsas nu ha haft tvångstankar och/eller Posttraumatisk stress. Pengar och frihet från en låst livssituation tror jag är motivet.

Precis min åsikt! Men jag har hela tiden trott att han skulle lyckas dupera hela vårt rättssystem och faktisk dömas till vård. Känns skönt att det inte lyckades. Har följt tråden lite då och då och kan inte få det till annat än att han planerat detta sedan hustrun blev gravid (hon ville inte skiljas, blev gravid - oplanerat??, okej, kanske blir bättre när barnet är fött. Neej, vill inte - blir dyrt om vi skall skiljas nu. Hur skall jag göra för att både ha kakan och äta den???). Sedan hela tillvägagångssättet måste vara något av det mest hårresande jag någonsin läst. Inget straff är tillräckligt hårt!
Citera
2015-09-03, 16:24
  #7431
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjivik
Precis min åsikt! Men jag har hela tiden trott att han skulle lyckas dupera hela vårt rättssystem och faktisk dömas till vård. Känns skönt att det inte lyckades. Har följt tråden lite då och då och kan inte få det till annat än att han planerat detta sedan hustrun blev gravid (hon ville inte skiljas, blev gravid - oplanerat??, okej, kanske blir bättre när barnet är fött. Neej, vill inte - blir dyrt om vi skall skiljas nu. Hur skall jag göra för att både ha kakan och äta den???). Sedan hela tillvägagångssättet måste vara något av det mest hårresande jag någonsin läst. Inget straff är tillräckligt hårt!

Jag förstår inte hur han kan beskrivas som smart, spåndum
passar bättre.

Han vill få polis att tro att frun tar en promenad med barnet i
stenbrottet när det är totalt becksvart ute.

Han förfalskar fruns namnteckning på livförsäkringar.
Har för mig att han förfalskade resultat från högskoleprovet
samt IQ test.

Gör han någonting rätt över huvud taget, nä som tur är gör han inte det.
Citera
2015-09-03, 17:24
  #7432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Vi får väl hoppas att han får livstid även i Hovrätten. Detta handlar ju om en mycket intelligent man ( 2,0 på Högskoleprovet har jag läst någonstans) och han har räknat med att dömas till rättspsyk och komma ut ganska snabbt då han är bra på att bete sig som empatisk, snäll och normal.

Mycket obehaglig individ som har dolt sitt hat mot sin levnadssituation mycket väl. Låtsas nu ha haft tvångstankar och/eller Posttraumatisk stress. Pengar och frihet från en låst livssituation tror jag är motivet.
Så lätt är det nog inte att lura både psykiatrins experter och förvaltningsrätten . . . .
Citera
2015-09-04, 00:19
  #7433
Medlem
Voyaflexs avatar
Jag har precis spenderat två timmar genom att läsa igenom FUP:en, och har inte ens en aning om varför jag inte slutade. Jag förstod verkligen ingenting, blev kräkfärdig och mer än gråtfärdig om och om igen. Hur kan en människa bara göra det som han gjort? Detta tog fan musten ur mig, vilket jävla kräk rent ut sagt.
Citera
2015-09-04, 02:14
  #7434
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Då Jonas har så starka fantasier på att döda spelar det ju egentligen inte någon roll om han döms till tvångsvård eller fängelse. Han är soldat och tränad att döda så i kombination med hans enorma känslokyla blir det omöjligt att släppa ut honom igen.
Hans ynkliga tirader och gränslösa narcissism gör att han kan råka i konflikt med vemsomhelst närsomhelst. Han får inte komma i närheten av barn.

Det är av största vikt att bilder på honom publiceras. Jag vill inte se något djävla svassande för Försvarsmakten och nationens heder. Jag tror inte att det finns särskilt mycket att dölja. Så snart domen vunnit laga kraft är det av största allmänintresse att veta hur han ser ut.

Dåligt med foton på honom. Här är i alla fall två:

http://w.cdn-expressen.se/images/eb/...6x9/912@70.jpg
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...6a/dalby-1.jpg
Citera
2015-09-04, 03:17
  #7435
Medlem
Edit: Hittat svar på min fråga. Tragiskt fall. Hade han velat komma undan skulle han ha gjorde de på dagen när ingen var där och inte slagit en hammare på dom fan tänkte han me?
__________________
Senast redigerad av ohejdu 2015-09-04 kl. 03:41.
Citera
2015-09-04, 09:11
  #7436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
HD tar inte upp bevisfrågor om hur hovrätten bedömer olika expertutlåtanden.

Men det hör till vanligheten att en dom som denna kommer överklagas. Men vad har de att komma med? Det finns inget annat alternativ än livstid så som lagen är skriven.
Han kommer säkert att klaga till HD. Det finns ju inget att förlora. Men det är svårt att se vad som skulle motivera ett prövningstillstånd.
När man läser den jämförelsevis kortfattade hovrättsdomen inser man att han hade inte en chans att få någon ändring i hovrätten. De hade bestämt sig redan från början att fastställa tingsrättens livstidsdom. Det syns på formuleringar och när man läser "mellan
raderna". Må han nu bara få stanna i en fängelsebunker tills döden hämtar honom. Axmyr har väl suttit i 34 år när han friges. Det här är en lämplig kandidat till att slå det rekordet...
__________________
Senast redigerad av adolfhilter 2015-09-04 kl. 09:15.
Citera
2015-09-05, 00:58
  #7437
Avstängd
LKVNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Han kommer säkert att klaga till HD. Det finns ju inget att förlora. Men det är svårt att se vad som skulle motivera ett prövningstillstånd.
När man läser den jämförelsevis kortfattade hovrättsdomen inser man att han hade inte en chans att få någon ändring i hovrätten. De hade bestämt sig redan från början att fastställa tingsrättens livstidsdom. Det syns på formuleringar och när man läser "mellan
raderna". ...

Japp så är det. Trist att se hur illa det är ibland, här ser man att rättsväsendet inte har kunskap inom psykiatri eller medicin. Livstid var förutbestämt och det enda RPU,n i TR hade som funktion var att förstärka Mariannes ord. Det enda man i TR använder sig av är, " RPUn är gjord i ett för tidigt stadium".

Såklart kan man undra varför tingsrätten i ett så tidigt stadium gjorde en RPU, ja ibland gör man det i tron att och speciellt i detta fall utslaget skall var "frisk" . Då JR var resonlig och inte var ute och svävade i det blå, ja då ttrodde man på ett negativt utslag, nu vart inte utslaget sådant. JR bedömdes som sjuk men tack gode Gud tyckte Marianne annorlunda RR avgör . Nu fanns ett annat utlåtande att gå på, kör för fan säger HR/TR Ett riktigt skämt! Satan så arg jag är på inkompetensen.

Inte undra på att rättspsykiatrin och rättsmedicin klagar på kunnandet inom psykologin eller medicin inom rättsväsendet, likaså gör SKL, dock mindre sällan. Som man säger, domstolen/ rättsväsendetär är ett ganska okunnig folk men ändå avgörande utan att veta ett dugg. . .

. . . såklart vet dom ett och annt mer än mig iallafall inom juridiken. Juridiken och det bestialiska brottet avgjorde i detta fall... Som sagt var av dig. Förutbestämt!
__________________
Senast redigerad av LKVN 2015-09-05 kl. 01:34.
Citera
2015-09-05, 01:00
  #7438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Han kommer säkert att klaga till HD. Det finns ju inget att förlora. Men det är svårt att se vad som skulle motivera ett prövningstillstånd.
När man läser den jämförelsevis kortfattade hovrättsdomen inser man att han hade inte en chans att få någon ändring i hovrätten. De hade bestämt sig redan från början att fastställa tingsrättens livstidsdom. Det syns på formuleringar och när man läser "mellan
raderna". Må han nu bara få stanna i en fängelsebunker tills döden hämtar honom. Axmyr har väl suttit i 34 år när han friges. Det här är en lämplig kandidat till att slå det rekordet...

Han får gå en hård match mot sin jämnårige Breivik för det nordiska rekordet. Men han kanske lyckas ta livet av sig innan dess.
Citera
2015-09-12, 13:32
  #7439
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Japp så är det. Trist att se hur illa det är ibland, här ser man att rättsväsendet inte har kunskap inom psykiatri eller medicin. Livstid var förutbestämt och det enda RPU,n i TR hade som funktion var att förstärka Mariannes ord. Det enda man i TR använder sig av är, " RPUn är gjord i ett för tidigt stadium".

Såklart kan man undra varför tingsrätten i ett så tidigt stadium gjorde en RPU, ja ibland gör man det i tron att och speciellt i detta fall utslaget skall var "frisk" . Då JR var resonlig och inte var ute och svävade i det blå, ja då ttrodde man på ett negativt utslag, nu vart inte utslaget sådant. JR bedömdes som sjuk men tack gode Gud tyckte Marianne annorlunda RR avgör . Nu fanns ett annat utlåtande att gå på, kör för fan säger HR/TR Ett riktigt skämt! Satan så arg jag är på inkompetensen.

Inte undra på att rättspsykiatrin och rättsmedicin klagar på kunnandet inom psykologin eller medicin inom rättsväsendet, likaså gör SKL, dock mindre sällan. Som man säger, domstolen/ rättsväsendetär är ett ganska okunnig folk men ändå avgörande utan att veta ett dugg. . .

. . . såklart vet dom ett och annt mer än mig iallafall inom juridiken. Juridiken och det bestialiska brottet avgjorde i detta fall... Som sagt var av dig. Förutbestämt!

Jag har pratat med en hemvändare som delade med sig om vilka påfrestningar det innebär oavsett roll i utlandstjänst. Stora påfrestningar kring familj och förhållanden. Jättemånga går i krasch.

Problemt är mycket mer omfattande än man tror och psykiatrin är varken anpassad eller utbildad.

https://youtu.be/o_l4Ab5FRwM

Vad har vi lärt oss av det inträffade egentligen? Att lyssna på Socialstyrelsens överkucku......sicken nolla det är.
Citera
2015-09-16, 21:28
  #7440
Medlem
Citat:
Dalbymördaren fick livstid – överklagar

Citat:
Han dömdes i tingsrätt och hovrätt till livstids fängelse.

Citat:
Jag är tveksam till rättsliga rådets möjlighet att utreda en person som man träffar en timme före lunch och en timme efter lunch, säger mannens försvarare, advokat Per Schånberg, till Sydsvenskan, som nu alltså väljer att överklaga till Högsta domstolen.

http://www.expressen.se/kvallsposten...d--overklagar/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback