Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-21, 03:29
  #181
Medlem
Tycker Cloetta är väldigt köpvärd på nuvarande nivåer för de som kan hålla aktien på lång sikt.

Cloetta visade på bra siffror på senaste rapporten och nu när det är bojkott på gång mot Marabou och andra produkter från Mondelez lär uppkomna situation gynna Cloetta. Sveriges nöjesparker , IKEA , SJ , Finlandsfärjan Tallink Silja , en rad kommuner m.m. har redan öppet deklarerat att de från och med nu bojkottar Mondelez och många fler lär ansluta sig till denna bojkott medan tiden går.

https://www.cloetta.com/sv/marknad-o...arkesportfolj/

Via denna länk kan ni se vilka varumärken Cloetta äger vilket visar på en stark bredd i Cloettas portfölj.

Det som tynger ner kursen just nu misstänker jag har att göra med kommande planen på en ny fabrik.

Skall bli spännande att se hur Cloetta utvecklar sig kommande kvartal.

Vad tycker ni andra flashbackare om Cloetta och dess potential utifrån nuvarande utgångsläge?
Citera
2023-06-21, 05:18
  #182
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerpokerpokerpoker
Tycker Cloetta är väldigt köpvärd på nuvarande nivåer för de som kan hålla aktien på lång sikt.

Cloetta visade på bra siffror på senaste rapporten och nu när det är bojkott på gång mot Marabou och andra produkter från Mondelez lär uppkomna situation gynna Cloetta. Sveriges nöjesparker , IKEA , SJ , Finlandsfärjan Tallink Silja , en rad kommuner m.m. har redan öppet deklarerat att de från och med nu bojkottar Mondelez och många fler lär ansluta sig till denna bojkott medan tiden går.

https://www.cloetta.com/sv/marknad-o...arkesportfolj/

Via denna länk kan ni se vilka varumärken Cloetta äger vilket visar på en stark bredd i Cloettas portfölj.

Det som tynger ner kursen just nu misstänker jag har att göra med kommande planen på en ny fabrik.

Skall bli spännande att se hur Cloetta utvecklar sig kommande kvartal.

Vad tycker ni andra flashbackare om Cloetta och dess potential utifrån nuvarande utgångsläge?
Ang marabou så dröjer det nog inte länge förrns de har tagit sig ur nuvarande situation (se ferronordic)
Och så sakteliga återupptar försäljningen, men det är nog en stabil investering, utan nån raket-tendens.
Citera
2023-07-06, 08:43
  #183
Medlem
herredjvlars avatar
Mums mums går i graven. Gissar att det kommer få aktiekursen att (på sikt) stiga
Citera
2023-07-06, 08:49
  #184
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herredjvlar
Mums mums går i graven. Gissar att det kommer få aktiekursen att (på sikt) stiga
Undrar hur marginalen sett ut på mumsmums. Och om produktionslinjen kommer användas till nåt annat.
Tjänar dom lågt på mumsmums men behöver öka kapaciteten för exempelvis kexchoklad så är det väl bra.
Men nu har Cloetta inget 'bakverk' till fika länge tror jag.
Har ändå känslan av att mumsmums kunde utvecklats, nougatgräddfyllning, päron eller nåt.
Citera
2023-07-06, 08:58
  #185
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Undrar hur marginalen sett ut på mumsmums. Och om produktionslinjen kommer användas till nåt annat.
Tjänar dom lågt på mumsmums men behöver öka kapaciteten för exempelvis kexchoklad så är det väl bra.
Men nu har Cloetta inget 'bakverk' till fika länge tror jag.
Har ändå känslan av att mumsmums kunde utvecklats, nougatgräddfyllning, päron eller nåt.
Tänker mig att det är en utrymmesmässigt stor produkt, även känslig vad gäller transport och hantering. "kill your darlings" är säkert en bra strategi i det här fallet. Mer utrymme till mer lönsamma produkter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback