Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-09, 19:50
  #13
Medlem
blomkossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolanGundersen
Kan varmt rekommendera mios Texas, finns inte på hemsidan utan enbart i butik. Fantastiskt skön kontinentalsäng, pröjsade runt 12500 med madrass och gavel för 180, för 599 fick jag även hemkörning och montering och det var det verkligen värt! Fick den för ca en månad sedan, det var typ 4-6 veckors leveranstid på den.
Är du säker på att den fortfarande finns i butik? Varit i två miobutiker idag och inte sett den, och jag borde inte ha missat den då det är den prisklassen vi kollade på i första hand.

Tacksam för svar!
Mvh Blomkossan
Citera
2014-12-09, 20:46
  #14
Medlem
SolanGundersens avatar
Fanns på vår butik ( Valbo ) för någon vecka sedan, dock ingen aning nu. Maila och kolla?
Citera
2014-12-14, 16:28
  #15
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomkossan
Uppfattat! Tack för svaren och tipsen, imorgon får det bli ännu en tur till sängbutikerna

Mvh Blomkossan

Hur gick det?
Citera
2014-12-15, 21:18
  #16
Medlem
blomkossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Hur gick det?
Har inte haft tid att ta en sväng till tyvärr. Men kommer med all sannolikhet att bli den för 19 000:- på mio, som vi alltså får för runt 12 000:-. Känns som en riktigt bra deal, så åker nog ut inom de närmstaste dagarna och beställer den!

Mvh Blomkossan
Citera
2014-12-28, 01:00
  #17
Medlem
blomkossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Hur gick det?
Blev ändrade planer. Har nu köpt sängen och gick över budgeten med några tusen. Köpte Move plus med gavel för 18500, tyckte det var en riktigt schyst deal då sängen och gaveln innan rean kostade 35 000, så sparade alltså 50%.

https://www.mio.se/produkt/moveplus/27296553

Kan säga att det är det bästa köp jag gjort, aldrig sovit så gott som nu, mio hade den på lager så har haft den i 3 dagar nu ungefär

Mvh
Citera
2016-01-19, 15:01
  #18
Medlem
Funderar också på Move plus (antar att det är Viking Säng?) vad säger du nu, ett år senare? Samma pris denna månad som du köpte den för och det är ett attraktivt pris. Ska kolla på Kungssängen och Sova i helgen sen blir det att slå till.

Men vore intressant med ett utlåtande såhär ett år senare.
//W
Citera
2016-01-23, 08:10
  #19
Medlem
Ja det hade varit mycket intressant att höra vad ni tycker nu efter ett års användande.

Vi ska med ut nu i helgen och scanna marknaden och se vad vi fastnar för.
Citera
2016-02-17, 00:31
  #20
Medlem
blomkossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wasti
Funderar också på Move plus (antar att det är Viking Säng?) vad säger du nu, ett år senare? Samma pris denna månad som du köpte den för och det är ett attraktivt pris. Ska kolla på Kungssängen och Sova i helgen sen blir det att slå till.

Men vore intressant med ett utlåtande såhär ett år senare.
//W
Nu har inte jag sängen, utan exet har den. Men dem fyra månadet jag hann sova i sängen var den bästa sömnen jag någosin haft! Rekommenderas starkt!
Citera
2016-03-13, 11:26
  #21
Medlem
Köp hellre en säng från ett varumärke, än en baltisk tillverkad non-brand säng (Som de från Mio bl.a.)

Notera också att sängmarknaden ALLTID har rabatt/kampanjer. Ni gör inte VÄRSTA kapet om ni köper en säng som "just nu" är nedsatt 30% för alla sängar är alltid nedsatta 30%. Kolla runt själva på olika marknader, är alltid. så.

Skulle jag köpa en riktigt snygg och skön säng som är tillverkad i sverige skulle jag satsa på en från InBed.
Citera
2017-04-14, 15:56
  #22
Medlem
Väcker tråden till liv ytterligare en gång då jag undrar lite om samma säng.

Står i valet mellan en 24SJU midnatt, (skall tydligen vara hilding som tillverkar dessa åt Sova),
och en Viking Move plus.

24SJU kostar ordinarie 22tkr och Viking 32tkr (enligt dem själva).
Jag ger 16tkr för båda!
Är viking det bättre valet?

Tack på förhand!
Citera
2017-05-29, 22:35
  #23
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolze
Väcker tråden till liv ytterligare en gång då jag undrar lite om samma säng.

Står i valet mellan en 24SJU midnatt, (skall tydligen vara hilding som tillverkar dessa åt Sova),
och en Viking Move plus.

24SJU kostar ordinarie 22tkr och Viking 32tkr (enligt dem själva).
Jag ger 16tkr för båda!
Är viking det bättre valet?

Tack på förhand!
Hilding äger flera kända sängvarumärken, bl.a. Carpe Diem och Jensen. Så inte osannolikt att de tillverkar massa andra sängar också. Dock verkar inte 24sju nämnas.
http://www.hildinganders.com/markets...gna-varumarken

Men det säger egentligen ingenting om hur bra sängen är, en koncern kan tillverka både bra och dåliga produkter. Finns många exempel på det inom livsmedelsbranschen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback