Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-09, 11:28
  #1
Medlem
flashbackdasens avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...rre-flyktingar

Moderaterna i Olofström vill att invandringen begränsas annars vill de inte medverka i valkampanjen inför nyvalet.

Hur kommer detta bemötas?
Kommer detta uppror sprida sig till fler platser?
Vem får ge sig?
__________________
Senast redigerad av flashbackdasen 2014-12-09 kl. 11:36.
Citera
2014-12-09, 11:32
  #2
Medlem
bampus90s avatar
länken fungerar inte / borttagen?
Citera
2014-12-09, 11:35
  #3
Avstängd
relesvansens avatar
Jag e moderat och hoppas att dessa fåntrattar lämnar partiet. Human invandringspolitik är en av de viktigaste moderata värdena och vill de minska invandringen får de gå över till SD. Punkt slut.

Varför ens engagera sig i ett solidariskt och antifascistiskt parti om man inte står upp för öppen flyktingpolitik? Idioter
Citera
2014-12-09, 11:36
  #4
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bampus90
länken fungerar inte / borttagen?

En bokstav var fel. Har uppdaterat länken nu så borde fungera.
Citera
2014-12-09, 11:50
  #5
Medlem
rumpgass avatar
Alla ni som ivrar för en ökad massinvandring borde öppna ett autogiro direkt till migrationsverket och föra över 3000 spänn eller mer i månaden samt öppna era hem och hjärtan för flyktingströmmen, öppna er dörr och låt några flyktingar bo hemma hos er. Alternativt kan ni underlätta integrationen genom att faktiskt flytta till och på riktigt integrera er med det som ni vurmar så mycket för. Men ska man på allvar ta del av det så försvinner väl halva nöjet så det lär aldrig hända..
Citera
2014-12-09, 12:29
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Jag e moderat och hoppas att dessa fåntrattar lämnar partiet. Human invandringspolitik är en av de viktigaste moderata värdena och vill de minska invandringen får de gå över till SD. Punkt slut.

Varför ens engagera sig i ett solidariskt och antifascistiskt parti om man inte står upp för öppen flyktingpolitik? Idioter

Idioter?

Varför flyr M-väljare (över 10%) till SD men inga väljare åt andra hållet? Sug på den.
Citera
2014-12-09, 13:12
  #7
Medlem
flashbackdasens avatar
Blir intressant om upproret inom moderaterna ökar nu när Anna Kinberg Batra är ny partiledare och på presskonferensen hyllar överenskommelsen med miljöpartiet kring invandringen. En röst på moderaterna är alltså en röst på fortsatt massinvandring.
Citera
2014-12-09, 13:17
  #8
Medlem
Bloodyhollys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Jag e moderat och hoppas att dessa fåntrattar lämnar partiet. Human invandringspolitik är en av de viktigaste moderata värdena och vill de minska invandringen får de gå över till SD. Punkt slut.


Håller med dig i de saken men inte i någon annan! De ska givetvis hoppa av och bilda en sverigedemokratisk underavdelning. Det behövs inga moderater i Olofström.
Citera
2014-12-09, 13:17
  #9
Medlem
Hur vågar Olofström säga nej till medmänsklighet och istället ta ställning för fascism och HITLERSYMPATISÖRER?
Citera
2014-12-09, 13:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumpgas
Alla ni som ivrar för en ökad massinvandring borde öppna ett autogiro direkt till migrationsverket och föra över 3000 spänn eller mer i månaden samt öppna era hem och hjärtan för flyktingströmmen, öppna er dörr och låt några flyktingar bo hemma hos er. Alternativt kan ni underlätta integrationen genom att faktiskt flytta till och på riktigt integrera er med det som ni vurmar så mycket för. Men ska man på allvar ta del av det så försvinner väl halva nöjet så det lär aldrig hända..


Med det tänket kan man ju gå hur långt som helst.

* Öppna din dörr för alla soc-fall. Varför skulle jag betala för andra?
* Öppna din dörr för alla gamla. Pensionssparandet täcker inte i närheten vad dom får ut. Varför ska jag betala för dom?
* Öppna din dörr till alla som är sjuka. Varför ska jag betala för dom?
* Öppna din dörr för alla som har barn. Varför ska jag betala skola mm för andras ungar?
* Öppna din dörr för alla som har bil. Varför ska jag betala skatt för vägar mm jag inte använder?

Listan skulle kunna göras mycket lång....
Citera
2014-12-09, 13:20
  #11
Medlem
trickydicks avatar
Det mullrar i leden. Jag förväntar mig en liten tillnyktring i följande partier.
●M
●KD
●S

Tyvärr finns det inget hopp för övriga 7K. Möjligen lite för Fp
Citera
2014-12-09, 13:27
  #12
Avstängd
relesvansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Idioter?

Varför flyr M-väljare (över 10%) till SD men inga väljare åt andra hållet? Sug på den.

Jomen det fixar vi. Det fixar media också som kommer göra det här nyvalet till en fråga mellan rött och blått, trots att M och S är väldigt lika varandra. Då kommer många SD:are rösta på M eftersom de tror att M nu kommer ha en mer restriktiv invandringspolitik än Sossarna. Men det är ju bara önskedrömmar. Reinfeldtandan kommer leva kvar.

Och i ärlighetens namn hoppas jag alla i Moderaterna, såväl företrädare som väljare, som vill minska invandringen lämnar för SD. Grundpelaren i de Nya Moderaterna är tolerans och öppenhet, då finns det inte plats för människor som vill bygga murar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback