Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-08, 01:46
  #169
Medlem
TS på allvar nu

Är du en vuxen människa som faktiskt har ett arbete.
och går och muttrar över sådant. Så bör du ransaka dig och din filosofi på ett seriöst plan.

det skriker egoism småsinthet brist på perspektiv rationalisering engagemang.

jag är ledsen min vänn
Citera
2018-09-23, 16:10
  #170
Medlem
A.Ericssons avatar
Lär dig dricka kaffe. Vuxna människor som inte dricker kaffe ses generellt på som konstiga/udda typer.


Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Är det gratis energidryck under arbetstid du suktar efter, TS?

Det låter onekligen så..
Citera
2018-09-23, 16:22
  #171
Medlem
Borde finnas grönt te, alltid äcklig svart te
Citera
2018-09-23, 16:31
  #172
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavystuff
Det är roligt med alla er som tror att det är te jag vill ha. Nej jag tycker att varför ska vissa få och andra behöva betala? Och nej jag tänker inte vara tacksam för något som inte gynnar mig. För du blev väl också tacksam när grannen vann en miljon?

Som du kanske inser så har en arbetsgivare ingen skyldighet att bjuda på någonting. Inte ens ett kylskåp eller en mikrovågs ugn än mindre kaffe/te eller annan form av dryck. De flesta arbetsgivare är dock hyggliga och bjuder på kaffe och även då te och choklad som din arbetsgivare tycks göra.

Där har du dina gratisval och passar detta inte dig så slipper du naturligtvis att nyttja något av det.
Det står dig fritt.. Dock så hade vi några gnällspikar på en av mina arbetsplatser som ville att arbetsgivaren skulle bjuda på än det ena och än det andra. Det slutade med att ALLA blev av med sina förmåner och de som blev utan gratis kaffe hatade dessa gnällspikar så pass att de slutligen sade upp sina jobb på grund av utfrysning och mobbing.

Dessa personer förstörde helt trivseln på arbetsplatsen och irriterade arbetsgivaren och dessa fick även låga (minsta möjliga) lönepåslag. Allt detta just på grund av att de klagade på arbetsgivarens frikostighet som inte passade deras tycke och smak.
Citera
2018-09-23, 16:42
  #173
Medlem
Fyra val borde räcka. Det går ju inte att pleasa alla. Vill man ha ett annat te kan man allt ta med det själv
Citera
2018-09-23, 19:07
  #174
Medlem
godboys avatar
Som sagts tidigare i tråden, arbetsgivaren behöver inte bjuda på kaffe, te, choklad eller något annat heller. Så jävla barnsligt, "bu-hu jag dricker inte kaffe, vad får jag då bu-hu". Sorry, TS, ditt gnäll leder inte någonstans. Allt som oftast så finns ju kaffe och te på arbetsplatsen, men duger det inte så får det väl vara!

Det är ju som till exempel så turas vi om att fixa frukost på fredagar hos oss, företaget betalar - men vi själva handlar. I alla fall så brukar jag köpa lite varierande bröd, marmelad, ost, kalkon, grönsaker. Det finns ett par veganer där jag jobbar och någon muslim, men jag bryr mig inte, köper det jag själv vill ha och det de flesta äter. Och med mitt utbud så kan inte alla äta allt, men det finns något för alla. I alla fall så hatar jag när folk gnäller - jag äter inte det eller det - vem fan bryr sig, ta med dig något eget då. Man får gå på vad den stora massan gillar.
Citera
2018-09-24, 20:28
  #175
Medlem
Mikeyjamess avatar
Finns det kaffe brukar det finnas mjölk. Det duger!
Citera
2018-09-25, 20:52
  #176
Medlem
Arbetsgivaren bjuder såklart på kaffe av anledningen att man blir mer effektiv och jobbar hårdare.
Citera
2018-09-25, 22:32
  #177
Medlem
PaulPaljetts avatar
Du får väl kolla med den som köper in om det går att utöka med något annat te?
Citera
2018-09-26, 19:58
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavystuff
Hej!

Jag har en fundering. Mitt jobb bjuder alla på kaffe under alla timmar på jobbet. Men vi som inte dricker kaffe? Vi erbjuds te som inte finns i någon annan smak än svart och sockerbomb varm choklad. Och jag tycker det är orättvist. Finns det några regler eller principer kring detta? Särbehandling?

Kan du inte dricka vanligt kranvatten?
Citera
2018-09-27, 11:56
  #179
Medlem
Kaffe gör att man blir mer effektiv. Alltså tjänar arbetsgivaren på att bjuda på kaffe. Så vad mer begär du?
Citera
2018-09-27, 13:09
  #180
Medlem
Sainsburyss avatar
På mitt jobb finns det ett antal olika tesorter, men bara två sorters kaffe som båda smakar illa. Och jag dricker gärna kaffe, men jag känner mig inte kränkt och orättvist behandlad som TS gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback