Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-09, 09:39
  #1
Medlem
Hej!

Jag har en fundering. Mitt jobb bjuder alla på kaffe under alla timmar på jobbet. Men vi som inte dricker kaffe? Vi erbjuds te som inte finns i någon annan smak än svart och sockerbomb varm choklad. Och jag tycker det är orättvist. Finns det några regler eller principer kring detta? Särbehandling?
Citera
2014-12-09, 09:44
  #2
Medlem
NitGrits avatar
Jävlar vad synd det är om dig. Du har inte tänkt på att du kan fråga din arbetsgivare om de kan köpa in andra sorter te om det är det du gillar?? Jag bad min arbetsgivare att köpa saft häromdagen för jag ville ha det på jobbet och vet du vad? Det funkade att fråga
Citera
2014-12-09, 09:47
  #3
Medlem
Vad är det som får dig att tro att jag inte frågat? Kanske med dåligt resultat också.
Men jag hoppas din saft var god!
Citera
2014-12-09, 09:50
  #4
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavystuff
Vad är det som får dig att tro att jag inte frågat? Kanske med dåligt resultat också.
Men jag hoppas din saft var god!


Vad mer finns att inhandla? Antingen är det kaffe, te, vatten eller saft. Jag hoppas du inte förväntar dig läsk.
Citera
2014-12-09, 09:52
  #5
Medlem
Nostradumbasss avatar
Särbehandlad, ring DO buuhuuu...Köp ditt eget jävla gröna te, hur svårt kan det vara?

Grönt te är ett särintresse.
Citera
2014-12-09, 10:02
  #6
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavystuff
Hej!

Jag har en fundering. Mitt jobb bjuder alla på kaffe under alla timmar på jobbet. Men vi som inte dricker kaffe? Vi erbjuds te som inte finns i någon annan smak än svart och sockerbomb varm choklad. Och jag tycker det är orättvist. Finns det några regler eller principer kring detta? Särbehandling?

Drick det som bjuds eller ta med eget. Det finns självklart inga regler som säger att chefen ens måste bjuda på kaffe.
Citera
2014-12-09, 10:17
  #7
Medlem
Ttoclaws avatar
Nu när dom är så generösa att dom bjuder på kaffe, då ska det helt plötsligt krävas att dom ännu mer generösare och även bjuda på te.
Var tacksam istället. Jag vet ett jobb där man får betala 2kr för varje kopp man tar
Citera
2014-12-09, 10:19
  #8
Avstängd
Isterband1s avatar
Ta med ditt egna jävla favorit-te då. Vad kostar ett paket, typ en tjuga.
Citera
2014-12-09, 10:23
  #9
Medlem
Det är roligt med alla er som tror att det är te jag vill ha. Nej jag tycker att varför ska vissa få och andra behöva betala? Och nej jag tänker inte vara tacksam för något som inte gynnar mig. För du blev väl också tacksam när grannen vann en miljon?
Citera
2014-12-09, 10:23
  #10
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavystuff
Hej!

Jag har en fundering. Mitt jobb bjuder alla på kaffe under alla timmar på jobbet. Men vi som inte dricker kaffe? Vi erbjuds te som inte finns i någon annan smak än svart och sockerbomb varm choklad. Och jag tycker det är orättvist. Finns det några regler eller principer kring detta? Särbehandling?


Finns kaffe i mer än en smak på ditt jobb menar du?
Citera
2014-12-09, 10:27
  #11
Medlem
Företaget erbjuder en förmån till sina anställda. Väljer du att avböja så är det ditt problem.
Citera
2014-12-09, 10:28
  #12
Medlem
Sikkans avatar
Tror knappast att det är arbetsgivarens skyldighet att stå för nånting direkt. Här på jobbet erbjuds det dock kaffe, choklad, och ett tiotal tesorter. Därmed behöver det ju inte vara nån av de 10 sorterja JAG gillar. Då får jag väl snällt köpa mitt egna te, för jag tror inte arbetsgivaren vill stå med 400 olika tesorter pga allas olika smaker.


Gilla läget och/eller köp dit egna favvote.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback