Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-08, 19:02
  #1
Medlem
Hej

Tror jag har en tuff nöt för Flashbacks detektiver att knäcka
Det är så att när jag var liten grabb i början på 90-talet så hade vi väldigt många utländska tv-kanaler eftersom vi hade parabol och piratkort. Därför har man sett en del udda tv-serier som grabb.
Den här serien som jag letar efter tror jag att jag såg på tyska tv kanalen RTL men jag är inte helt säker på det.
Tv-serien är alltså asiatisk. Jag skulle gissa på Japansk eller Koreansk men möjligtvis även Kinesisk. Det är alltså ungefär samma stuk som Knight Rider fast på motorcykel.
Hjälten hade ett väldigt utspejsat motorcykelställ och hjälm och jag har för mig att motorcykeln var utrustad med olika sorters vapen. Det är lite svårt o minnas specifika detaljer för jag var så liten då jag såg serien.
Så känner ni till nån serie som påminner om det jag skrivit här så nämn den gärna så ska jag kolla närmare.
OBS Det är inte "Kamen Rider", gräshoppsmänniskorna på motorcykel som jag menar, det är en vanlig snubbe som kör. Möjligtvis kan han ha varit polis men det är en vild gissning.
Citera
2014-12-08, 19:11
  #2
Medlem
(FB) Söker du en tv-serie/program? Efterlys namn på serier, skådisar och regissörer här!
Citera
2014-12-08, 19:17
  #3
Medlem
Ups. Gick visst lite snabbt när jag gjorde tråden. Mod kan ta bort så lägger jag efterlysningen där den ska vara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback