Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-27, 16:19
  #181
Medlem
Falska och makttokiga personer som Mattias Karlsson skall hållas borta från alla styrande positioner inom SD, han kan börja städa riksdagskansliets toaletter eller kanske ännu bättre gå med i Vänsterpartiet som skulle gilla en smyg-kommunist som Karlsson som gillar intriger och ful spel. V är förtrogna med sådant.
Citera
2015-04-29, 08:29
  #182
Medlem
Jag tycker nog att Karlsson har skott sig val i debatter under Akessons franvaro. Genom de sjukloverns invandrigspolitik har det dock varit latt for SD. Detblir svarare att na upp emot 20%. Resterande valjarna ar mer svarflortade.

Nu vill jag bara prata image och framtoning och inte sakpolitik.

Akesson har pa nagot satt en image som star vid sidan om hoger-vanster. Han gar hem i stugorna men aven bland hogutbildade. Han ar ganska mild, men ibland kan han ryta till. Det ar en bra mix. Han har nagon slags svensk arlighet i sig.

Jag retar mig pa Karlssons stil. Inbillar mig att ha vill se ut som Gunnar Strang med sin tredelade kostym. I traden tycker vissa att hans kladstil inger fortroende och andra att han kommer direkt fran byggarbetsplasen och ser lojligt stoddig ut i en omodern kostym. Jag tror den typiske moderaten har problem med honom.

Sjalv gillade jag Kasselstrands framtoning. Snyggare kostym och mer borgerlig framtoning. Han gar heller en promenad pa Djurgarden an lyssnar pa hardrock i nagon landsortshala. Passar mig. Han ar ocksa lite av en bradmogen ungtupp. Kanske jamfor jag honom med mig sjalv nar jag var 27 ar. Han har mycket att lara, men inger fortroende. Jag kan dock forsta att andra tycker olika.

Vad partiet maste inse ar att det inte gar att attrahera fd vanstervaljare och fd hogervaljare med samma framtoning. Det som partiet borde gora ar att ha folk som attraherar olika malgrupper. Den lantliga vanster-framtoningen ar nu snarast total i ledningen. Jag skulle vilja se ett team med olika manniskor:
- Nagra skarpa aldre herrar (typ Bjorck, Adelsohn, Wachtmeister, Lars Bern).
- Nagra med 80/90-tal ung-moderat-stuk (typ Hahne som fallskarmsjagare).
- Nagon karriarkvinna. Ar inte alls imponerad av Paula Bieler. Hon kanns mest inkvoterad
- Nagon med invandrarbakgrund (typ Tino Sanandaji).
- Nagra med lite mer djavlar anamma i sig. J
- Nagra lite mer intellektuella (typ Sanandaji)

Faktum kvarstar att man kan spara mycket pengar pa invandringen. Hoger och vanster SDare skulle kunna samsas om nagon folkhemsversion anno 1970. Bada sidorna behovs och det ar inte antingen eller.
Citera
2015-04-29, 09:35
  #183
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Relevant att lyfta frågeställningen igen efter Mattias Karlssons utmärkta framträdande i SVTs partiledaren.

Finns väl knappt någon som kan förneka att Mattias Karlsson gjorde en ofantligt mycket bättre insats än vad Jimmie Åkesson hade kunnat göra?


JÅ har en besynnerlig mimik och när han rynkar pannan som har gör minst en gång varje mening får man uppfattningen om en liten liten osäker pojk som inte är torr bakom öronen
http://z.cdn-expressen.se/images/6a/...6x9/645@70.jpg
han kan även få för sig att skrynkla till pannan på det där viset när han lyssnar på en debattmotståndare, vilket ger ett mesigt och barnsligt intryck
Mer minus för JÅ är att han har en dialekt som man inte kan ta på allvar.
Citera
2015-04-29, 10:14
  #184
Medlem
Mattias är definitivt bättre. Förtroendet för honom i mätningar är snart större än för JÅ. Jag tycker det är dags att Jimmie får en frilansar roll i partiet. Mattias är på rätt spår och rätt man för att få SD's siffror att fortsätta tugga på uppåt. SD största parti 2016 med MK vid rodret.
Citera
2015-04-30, 07:13
  #185
Medlem
Tycker Mattias gör ett bra jobb och gillar att han gör processen kort med WT-slödder som exempelvis tablettmissbrukaren Hanna Wigh. Hoppas han nu startar ett uteslutningsärende innan hon lyckas förstöra mer för partiet. Med Mattias vid rodret kommer vi växa!
Citera
2015-04-30, 07:29
  #186
Medlem
Klart Karlsson är bättre på debattera när Åkesson är knäckt.
Citera
2015-04-30, 07:37
  #187
Medlem
polsks avatar
Karlsson har varit mycket bra som politisk aktör sedan Jimmie sjukskrevs.

Samtidigt har han ju varit fullständigt katastrofal i att hålla samman partiet, något som är minst lika viktigt som bra medieframträdanden.
__________________
Senast redigerad av polsk 2015-04-30 kl. 07:39.
Citera
2015-04-30, 09:19
  #188
Medlem
Åkesson är bättre på att hålla balansen framförallt vad gäller nolltoleransen... Jag är övertygad om att Mattias Karlsson inbillar sig olika extremister överallt.

Mattias Karlsson vill ta SD in i värmen men hans misstag är gå mot värmen istället för att göra upp en egen varm eld. Istället för att själv skapa värme och tvinga värmen närmare sig själv så går han mot värmen. Hoppas ni förstår vad jag menar. Istället för att tvinga de andra att ändra på sig så ändrar han sig efter dem. Det är ett enormt problem! Istället för att försöka ta sig in i värmen så ska han spola vatten på värmen tills värmen inte längre är varm utan kall som en sibirisk vinter vilket kommer göra han själv och partiet till själva värmekällan som de andra flockar sig kring och försöker ta sig in i.

Frågan är hur mycket av partiets värderingar han kan göra avkall på för att ta sig in i värmen. När jag la min röst i valurnan så gjorde jag det på ett socialkonservativt parti med nationalistisk grundsyn och inte på ett antirasistisk mittenparti med öppen svenskhet...

Paula Bieler bör förövrigt bli utesluten för ideologisk avvikelse eller förbjudas från att tala eller ha någonting att säga till om vad gäller invandring, hennes jämställdhetspolitik är bra men så fort hon börjar prata om någonting annat som t.ex invandring så slår hon hårt på partiets kärnväljare.

SD borde sluta försöka bevisa att de inte är rasister och låta de som vill kalla dem för rasister göra det, de har inte stoppat dem och kommer inte göra det i framtiden. Sluta förändra er för att folk inte ska kalla er rasister, ni har aldrig varit rasister och kommer aldrig att bli det.

Det kommer alltid att finnas de som kallar SD för rasister även om det skulle ansluta sig till miljöpartiets migrationsöverenskommelse. SLUTA VA SÅ RÄDDA ATT BLI KALLADE RASISTER! SLUTA FÖRSÖK TA ER IN I VÄRMEN!

Värmen är inte så varm som ni tror, ni behöver bli själva värmen och ställa de andra ute i kylan, det bör vara målen, ut med det andra i kylan!
Citera
2015-04-30, 15:20
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Karlsson har varit mycket bra som politisk aktör sedan Jimmie sjukskrevs.

Samtidigt har han ju varit fullständigt katastrofal i att hålla samman partiet, något som är minst lika viktigt som bra medieframträdanden.

Vad Karlsson gör är att eliminera WT-slödder som tablettmissbrukaren Hanna Wigh så att vi kan bli ett parti som ökar i trovärdighet hos bredare väljargrupper. Företrädare som Wigh, som saknar intellektuell förmåga och utbildning, fungerade i uppbyggnadsfasen. Nu tar vi nästa steg och etablerar oss som det enda sanna oppositionspartiet med en tydlig Sverigevänlig politik. Det är därför vi kommer att utesluta Hanna Wigh, hon varken platsar eller behövs länge.
Citera
2015-04-30, 16:15
  #190
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Åkesson är retoriskt mycket skickligare än MK, så det vore synd om Åkesson inte kom tillbaka som partiledare. MK ger dock ett mer sympatiskt intryck.
Jag tycker precis tvärtom.
Citera
2015-05-11, 14:54
  #191
Medlem
Passepartouts avatar
Ja absolut! Har sett Jimmies vårtal nu och det var INTE någon höjdare; direkt pinsamt. Hoppas JÅ drar sig tillbaka så att Karlsson kan ta över. https://www.youtube.com/watch?v=25tZ...ature=youtu.be
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback