Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-15, 05:24
  #13
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickoldman
Rankar wordpress siter bra hos google? Eller hänger allt beroende på siten i sig?
Berfor helt på siten, vilken servertyp den ligger på spelar ingen roll för SEO. Det är viktigare att den är mobil-anpassad, annars petar Google ner den i sökresultaten. Många Wordpress-teman är optimerade för mobiltelefoner, men inte alla. Så det beror mer på vilket tema du använder.

Citat:
Ursprungligen postat av sickoldman
Jo jag har en host och domännamn. Skulle jag då kunna och göra uppdateringar efterhand själv enkelt?
Uppdateringar har inget med domänman och host att göra. Om du redan har en server, vilket system kör du där? Kan du installera Wordpress så är det ju enkelt att skapa nytt innehåll. Kör du andra system beror det självklart på systemet.

Min personliga site kör IBM Domino som server, och jag skrev mitt egna CMS där. Du kan alltid anlita någon att göra nåt liknande, men eftersom det finns färdiga alternativ skulle jag i din situation inte slösa pengar på att uppfinna hjulet igen. Jag byggde ett eget CMS av olika skäl, både för att det var kul och för att jag jobbar professionellt med plattformen. Det hjälper att man använder den plattform man joibbar med när eventuella kunder eller arbetsgivare tittar på ens site.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback