• 1
  • 2
2014-12-06, 15:36
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Den nye ägaren av fordonet har 3 dagar på sig att fixa en försäkring på fordonet, så var det iaf tidigare.
Så är det inte nu. Vill också minnas att man har ett par dagar på sig, men jag fick också brev från trafikförsäkringsföreningen. 300:- för 3 dagar. Då var det dagen vi skrev ägarbytet tills jag fixade försäkring. Ha därför som regel att skriva morgondagens datum som ägarbytesdatum så har man 1 dag att fixa försäkring.
Citera
2014-12-06, 22:46
Medlem
Ja, det är minst sagt surt att råka ut för sånt här, det hände mig när handlaren jag köpte av fyllde i fel datum för ägarbytet (fredag i stället för måndag).

En klen tröst kanske men då, för två år sedan, var avgiften 215 kr/dag (tung MC).

Det är stört omöjligt att slippa avgiften, men det finns en möjlighet att dela upp betalningen:

http://tff.se/sv/Trafikforsakringsav...etalningsplan/
Citera
2014-12-06, 23:50
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Så är det inte nu. Vill också minnas att man har ett par dagar på sig, men jag fick också brev från trafikförsäkringsföreningen. 300:- för 3 dagar. Då var det dagen vi skrev ägarbytet tills jag fixade försäkring. Ha därför som regel att skriva morgondagens datum som ägarbytesdatum så har man 1 dag att fixa försäkring.

Jo jag har medgett mitt misstag tidigare i tråden, dessa 3 dagar är ett minne blott.
Citera
2014-12-06, 23:57
Medlem
StigAllans avatar
Råkar även tiggarsvinen som kör omkring med oskattade och oförsäkrade bilar ut för detta?
Verkar finnas en hel del av parasiterna som har svensk adress.

Men som vanligt fungerar väl rasismen bara negativt!
Svensken får betala och blattar, negrer och zigenare slipper av någon outgrundlig feministiskt idiotisk anledning.
Citera
2014-12-07, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Undvik om möjligt även detta, ordna försäkring den dag du köper bilen, går för de flesta bolag att ordna via nätet oavsett vilken veckodag det är. Gäller framförallt om bilen köps på annan ort än köparens hemort och skall köras hem - kanske 50 mil eller så, bra att då slippa hantera en skada via säljarens försäkring.
Citera
2014-12-07, 14:49
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Råkar även tiggarsvinen som kör omkring med oskattade och oförsäkrade bilar ut för detta?
Verkar finnas en hel del av parasiterna som har svensk adress.

Men som vanligt fungerar väl rasismen bara negativt!
Svensken får betala och blattar, negrer och zigenare slipper av någon outgrundlig feministiskt idiotisk anledning.

Ja, av någon anledning verkar ju de vara fridlysta, och verkar mer eller mindre kunna härja fritt och förstöra vanliga hederliga människors liv och ekonomi på löpande band. Det är nästan så man kan misstänka att de styrande vill att de ska få hålla på...
Citera
2014-12-07, 15:02
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ja, av någon anledning verkar ju de vara fridlysta, och verkar mer eller mindre kunna härja fritt och förstöra vanliga hederliga människors liv och ekonomi på löpande band. Det är nästan så man kan misstänka att de styrande vill att de ska få hålla på...

Ja inte ens "tiggarsvinen" slipper undan, men de gör som de alltid gör, skiter totalt i alla räkningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in