Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-04, 17:55
  #1177
Medlem
Bedragarligan runt 556606-1148 Systemhus AB formligen sprutar ut fake news under den pågående emissionen. En emission som syftar till att köra upp naiva personer på tillsammans 7 miljoner kronor.
Men Thony Norelli, Mattias Ahlberg och de övriga har stora bekymmer att skapa någon trovärdighet kring bolaget.
Först och främst hoppade revisorn Daniel Andersson av mitt i det försenade bokslutsarbetet med motiveringen att han inte fick det material han behövde för att kunna utföra sitt uppdrag.
Den nye revisorn, Hans-Olov Olsson, har det heller inte lätt. Än har han inte kunnat revidera bokslutet för 2017, att döma av att Bolagsverket inte fått något revisorsintyg som rätteligen skulle ha varit inne den sista juli.
Idag basunerades ut att Systemhus skrivit ett Letter of intent med ett byggbolag som omsätter 115 miljoner kronor.
Men i sann Norelli-anda får vi inte veta vilket byggbolag det handlar om. Hur stor är trovärdigheten kring detta?
Likaså påstås att byggprojektet i Upplands Bro är fulltecknat. Men än finns inget bygglov för fastigheten.
Vi har varnat tidigare, men det tål att upprepas: Investera inte i Systemhus AB!
Pengarna hamnar bara rakt ner i fickan på Norelli & co. Det är enda syftet med emissionen!
Citera
2018-10-05, 11:27
  #1178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Bedragarligan runt 556606-1148 Systemhus AB formligen sprutar ut fake news under den pågående emissionen. En emission som syftar till att köra upp naiva personer på tillsammans 7 miljoner kronor.
Men Thony Norelli, Mattias Ahlberg och de övriga har stora bekymmer att skapa någon trovärdighet kring bolaget.
Först och främst hoppade revisorn Daniel Andersson av mitt i det försenade bokslutsarbetet med motiveringen att han inte fick det material han behövde för att kunna utföra sitt uppdrag.
Den nye revisorn, Hans-Olov Olsson, har det heller inte lätt. Än har han inte kunnat revidera bokslutet för 2017, att döma av att Bolagsverket inte fått något revisorsintyg som rätteligen skulle ha varit inne den sista juli.
Idag basunerades ut att Systemhus skrivit ett Letter of intent med ett byggbolag som omsätter 115 miljoner kronor.
Men i sann Norelli-anda får vi inte veta vilket byggbolag det handlar om. Hur stor är trovärdigheten kring detta?
Likaså påstås att byggprojektet i Upplands Bro är fulltecknat. Men än finns inget bygglov för fastigheten.
Vi har varnat tidigare, men det tål att upprepas: Investera inte i Systemhus AB!
Pengarna hamnar bara rakt ner i fickan på Norelli & co. Det är enda syftet med emissionen!

Ja och fortfarande finns det ju inga anställda i något av bolagen så alla de personer de lägger ut som jobbar för dem, varifrån får dom lön? Baltiska länderna o deras konton och fakebolag där?

Tycker det borde grävas i Estland, Lettland för de har garanterat flyttat pengar dit då de använt bolag därifrån för att boosta bolag i sverige. Svenskt bolag äger säg 20 miljoner kronor i aktier i ett bolag som finns utomlands, ingen kommer lägga ner tiden att verkligen kolla upp det bolaget och i sverige ser det ut som det är mer aktion än det är för ett oerfaret öga. Sinnesjukt att de kan fortsätta såhär gång på gång.
__________________
Senast redigerad av Puritan1978 2018-10-05 kl. 12:16.
Citera
2018-10-11, 20:02
  #1179
Medlem
Idag har bedragarligan basunerat ut att man förvärvat ett byggföretag i Enköping, 559026-6044 SGE Construction AB: http://news.cision.com/se/systemhus-...on-ab,c2640450
I vanlig ordning finansieras affären, 40 miljoner, genom att nya, värdelösa aktier trycks upp.
Några pengar finns ju aldrig.
Bröderna Björn och Magnus Eriksson, som ägde SGE Construction AB tidigare, har alltså lurats att ta emot fullständigt värdelösa aktier.
Vad Systemhus inte informerar om är att bröderna Björn och Magnus Eriksson i januari 2017 kursade ett byggbolag. Resultatet av den smällen var en brist i boet på 80 miljoner kronor: http://www.unt.se/nyheter/enkoping/k...e-4567926.aspx
Undrar om leverantörerna, som tappade pengar i MB Bygg-konkursen, jublar nu, när Thony Norelli blir ansvarig för betalningarna...
Citera
2018-10-17, 21:16
  #1180
Medlem
I det än så länge oreviderade bokslutet per 2017-12-31 redovisar 556606-1148 Systemhus AB finansiella anläggningstillgångar i form av andelar i koncernföretag värderade till 113 100 000 kronor.
Dessa anläggningstillgångar bidrog till hela 2017 års redovisade vinst på drygt 19 miljoner kronor.
Även om resultatet fick en rejäl skjuts åt rätt håll är det egna kapitalet fortfarande negativt med cirka 19 miljoner kronor.
Man frågar sig dock vilka dessa anläggningstillgångar är?
Det framgår nämligen inte av årsredovisningen.
Vilka företag har kunnat bidra med 19 miljoner kronor till sitt moderbolag?
För att den pågående katastrof-emissionen ska få någon som helst trovärdighet borde Thony Norelli och hans megafon, Mattias Ahlberg, omgående redogöra för vilka bolag det handlar om!
Citera
2018-10-25, 17:08
  #1181
Medlem
Ytterligare ett Thony Norelli-bolag i konkurs:
"Fiber solution Nordic AB i likvidation, 556698-8613, c/o Advokat Helen Jagebro AB, Kungsgatan 5, Varberg, sattes 2018-10-23 i konkurs vid Varbergs tingsrätt. Edgångssammanträde hålls 2018-12-05 kl. 13.00 i Tingshusets paviljong, Tingsgatan 8, Varberg. Borgenärerna kallas till sammanträdet genom denna kungörelse. Förvaltare är adv. Krister Jonasson."
Detta bolag var för lite drygt ett halvår sedan värt 18 miljoner kronor och hade, enligt Norellis "torktumlar-hjärna", avtal värda 80-90 miljoner kronor: http://www.mynewsdesk.com/se/raisere...olution-nordic
Vad blev det av all den borrningen av fiber-kabel?
http://www.mynewsdesk.com/se/raisere...erbolag-288395
__________________
Senast redigerad av Luffa 2018-10-25 kl. 17:10.
Citera
2018-10-29, 08:27
  #1182
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Ytterligare ett Thony Norelli-bolag i konkurs:
"Fiber solution Nordic AB i likvidation, 556698-8613, c/o Advokat Helen Jagebro AB, Kungsgatan 5, Varberg, sattes 2018-10-23 i konkurs vid Varbergs tingsrätt. Edgångssammanträde hålls 2018-12-05 kl. 13.00 i Tingshusets paviljong, Tingsgatan 8, Varberg. Borgenärerna kallas till sammanträdet genom denna kungörelse. Förvaltare är adv. Krister Jonasson."
Detta bolag var för lite drygt ett halvår sedan värt 18 miljoner kronor och hade, enligt Norellis "torktumlar-hjärna", avtal värda 80-90 miljoner kronor: http://www.mynewsdesk.com/se/raisere...olution-nordic
Vad blev det av all den borrningen av fiber-kabel?
http://www.mynewsdesk.com/se/raisere...erbolag-288395

http://www.mynewsdesk.com/se/raisere...eringar-313301

Men herregud vad är det här för skit han skruvat ihop i photoshop?

Ready fire aim, ja det är väl stollen i ett nötskal
Citera
2018-10-30, 19:14
  #1183
Medlem
Någon som vet teckningsgraden i den senaste (inte sista??) emissionen?
Citera
2018-10-31, 08:37
  #1184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flambeaudespines
Någon som vet teckningsgraden i den senaste (inte sista??) emissionen?

Enligt Systemhus alldeles egna megafon, Mattias Ahlberg, blev emissionen fulltecknad: https://aktiebladet.se/aktieforum-sa...u-anvanda-dom/
Citera
2018-10-31, 12:09
  #1185
Medlem
Thony gråter ut i UNT: https://unt.se/nyheter/uppsala/omdis...a-5121762.aspx

(ev låst artikel)

Citat:
– Den här journalisten har jagat mig i åtta år och förstört mitt liv och mitt företagande. Påståendena om mig är totalt grundlösa, säger han och tar fram ett utdrag ur kriminalregistret som visar att han inte är dömd för brott.

Citat:
Linus Söder, vd vid Systemhus, uppger att företaget förlorat mängder av kunder till följd av de anonyma nätskriverierna om Thony Norelli.

Citat:
Systemhus vd Linus Söder drev tidigare faktureringsföretaget Solvata Finans i Uppsala. Företaget har i några fall anlitats av bolag som enligt Skatteverket hanterat osanna fakturor. Dessa bolag har betalat ut miljontals kronor till svart arbetskraft.

Citat:
Solvata Finans har varit delägare i Fönstermäklarna i Uppsala som misstänks ha plundrats på miljonbelopp. Linus Söder uppger att han avbröt kontakten med såväl Fönstermäklarna som med de andra oseriösa företagen när han insåg att allt inte stod rätt till.
Citera
2018-10-31, 13:03
  #1186
Medlem
Från samma artikel:

Systemhus skall tydligen ha ett 100-tal anställda:
Citat:
Uppsalabaserade bostadsföretaget Systemhus växer och har på kort tid fått ett hundratal anställda

Han menar att han har tillgångar (i och med sitt ägande i Systemhus), men betala sina skulder verkar han inte vilja göra. Enligt honom ska han först stämma Försäkringskassan, så att han ska slippa betala tillbaka den skuld som hovrätten fastställde:
Citat:
Thony Norelli har skulder på en miljon kronor. Merparten utgörs av krav från Försäkringskassan sedan han enligt hovrätten mottagit 650 000 kronor i sjukpenning trots att han arbetat.

– Det är fel, jag arbetstränade men arbetade inte. Jag kommer att stämma Försäkringskassan för att få den sjukpenning jag har rätt till, säger TN.

I och med din ägarandel i Systemhus har du tillgångar. Varför betalar du inte skulden till Försäkringskassan?

– Om jag förlorar rättsprocessen mot Försäkringskassan kommer jag genast att betala.

Men eftersom TN numera, enligt egen uppgift till tidningen, är anställd, så får man väl utgå ifrån att kronofogden går in och gör en löneutmätning:
Citat:
Jag har haft stora ekonomiska problem och levt på lån. Men i och med min anställning i Systemhus har jag fått en bra inkomst och ska betala mina skulder.
Citera
2018-10-31, 16:44
  #1187
Medlem
Thony Norelli & co förnekar sig aldrig...
Men när det gäller det tilltänkta fastighetsförvärvet i Töreboda verkar Norelli huggit i sten.
Det går inte att lura en aktiv kommunpolitiker!
I förra veckan träffades parterna i Skaraborgs tingsrätt. Kommunpolitikern har nämligen vänt sig till tingsrätten för att häva köpet där Norelli & co inte levt upp till köpeavtalet.
Så här sammanfattar tingsrätten sakläget: https://minfil.com/P9v5kck2b0/181025...g_yrkanden_pdf
Tvisten utgör ett tydligt exempel på hur fullblodsbedragare gör affärer!
Citera
2018-10-31, 21:30
  #1188
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykeltur
Thony gråter ut i UNT: https://unt.se/nyheter/uppsala/omdis...a-5121762.aspx

(ev låst artikel)

Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Från samma artikel:

Systemhus skall tydligen ha ett 100-tal anställda:


Han menar att han har tillgångar (i och med sitt ägande i Systemhus), men betala sina skulder verkar han inte vilja göra. Enligt honom ska han först stämma Försäkringskassan, så att han ska slippa betala tillbaka den skuld som hovrätten fastställde:


Men eftersom TN numera, enligt egen uppgift till tidningen, är anställd, så får man väl utgå ifrån att kronofogden går in och gör en löneutmätning:

Citat:
Ursprungligen postat av Luffa
Thony Norelli & co förnekar sig aldrig...
Men när det gäller det tilltänkta fastighetsförvärvet i Töreboda verkar Norelli huggit i sten.
Det går inte att lura en aktiv kommunpolitiker!
I förra veckan träffades parterna i Skaraborgs tingsrätt. Kommunpolitikern har nämligen vänt sig till tingsrätten för att häva köpet där Norelli & co inte levt upp till köpeavtalet.
Så här sammanfattar tingsrätten sakläget: https://minfil.com/P9v5kck2b0/181025...g_yrkanden_pdf
Tvisten utgör ett tydligt exempel på hur fullblodsbedragare gör affärer!

Närmar vi oss möjligen slutet på denna saga? Har Norelli blivit så öppet ökänd nu att han inte ens kan verka via bulvaner och målvakter?

Vad ska det bli av denna vandrande bluff? Exil i Thailand? Självmord?

Luffa, du har mer än nog med material för att skriva en hel bok om ditt arbete, snälla gör det, jag skulle köpa den direkt

I fyra år och genom hundra sidor har du jagat den här jollen med tänger, klohammare och blåslampa som det vore en hobby. Hur fan har du orkat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback