Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-21, 14:49
  #349
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Sossen Magnus Manhammar kallar även han SD för ett fascistiskt parti med en odemokratisk ideologi. Att dem bara orkar. Från 12:26 till slutet: https://www.youtube.com/watch?v=eSruyICEUAI

Detta verkar vara en ny socialdemokratisk taktik. Men den kommer att misslyckas precis som alla andra taktiker som de haft mot SD.
Citera
2014-12-21, 16:58
  #350
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Att DE bara orkar.

Inte dem.
Tack för rättningen. Det blev en liten tankevurpa när jag skrev i mitt fylletillstånd.
Citera
2015-03-22, 08:46
  #351
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Förstår inte vad problemet är. SD är ett nyfascistiskt part. Tyvärr inte så litet som det borde vara.
Citera
2015-03-22, 12:57
  #352
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Förstår inte vad problemet är. SD är ett nyfascistiskt part. Tyvärr inte så litet som det borde vara.

Problemet är att nästan inga experter håller med.

Citat:
Experterna: SD är inga fascister

Sverigedemokraterna är ett nyfascistiskt parti, hävdar statsminister Stefan Löfven. Men nu får han mothugg av några av landets ledande forskare på området. Det skriver tidningen Forskning & Framsteg.

Forskning & Framsteg frågat ett halvdussin ledande forskare inom ämnen som statsvetenskap, sociologi och historia om SD är fascister/nyfascister. Alla svarar nej, enligt tidningen.

http://www.di.se/artiklar/2014/12/9/...nga-fascister/
Citera
2015-03-22, 13:26
  #353
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Problemet är att nästan inga experter håller med.


Klart att Sd inte är fascister men i politik är allt tillåtet. Ljug går hem bland sossarnas trashväljare. Sitter ett gäng PRO pöbel varje morgon på fiket där jag bor. Där samlas de och snackar skit och gör vågen för sin senaste avgud, svetsaren.

Man kan inte hoppas på att de börjar tänka det kommer de inte att kunna men man hoppas de blir färre.
Citera
2015-03-22, 20:14
  #354
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Förstår inte vad problemet är. SD är ett nyfascistiskt parti. Tyvärr inte så litet som det borde vara.
Antagligen beror det på att fler o fler inte köper ditt etikettklistrande. Tyvärr finns det många etikettklistrare som du i riksdagen också, folk som borde ha förmågan att ta till sig verklighet i st.för bara slogans.
Citera
2015-03-23, 06:13
  #355
Medlem
Vad karaktäriserar ett fascistiskt parti..?

Är det uteslutande dess partiprogram, eller kanske åsikter som uttrycks av partiföreträdare...?
Vilken betydelse har de åsiktströmningar som rör sig inom SD väljare för bedömningen av vad för slags parti som SD är..?

Är ett parti med uttalad "nolltolerans" mot rasism inte främlingsfientliga, om man samtididigt är det parti som lyckas locka till sig alla rasister som krypit fram under stenarna..?
Citera
2015-03-23, 06:40
  #356
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wincentb
Vad karaktäriserar ett fascistiskt parti..?

Är det uteslutande dess partiprogram, eller kanske åsikter som uttrycks av partiföreträdare...?
Vilken betydelse har de åsiktströmningar som rör sig inom SD väljare för bedömningen av vad för slags parti som SD är..?

Är ett parti med uttalad "nolltolerans" mot rasism inte främlingsfientliga, om man samtididigt är det parti som lyckas locka till sig alla rasister som krypit fram under stenarna..?

http://www.exponerat.net/dags-att-de...eppet-fascism/

Citera
2015-03-28, 20:00
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
Hon berättade i Skavlan att hon brukade dra för gardinerna för att slippa se Sd:are på kontoret mitt emot hennes fönster. Säger väl vilken jävla sandlådepolitiker vi har att göra med.
Så gör min granne när han börjar en "långsupar" period.
Citera
2015-03-30, 01:49
  #358
Medlem
Om Arnstad kan kalla sig "expert" och "historiker" med en kandidat kan jag kalla mig "civilekonom" då jag läste ekonomi i gymnasiet (har vänner som är klara med sina masters i sina tidiga 20-år).

Att någon överhuvudtaget kan ta den pajasen på allvar är för mig fullkomligt obegripligt. Han har gång på gång ertappats med lögner och åter lögner, och i min verklighet finns inga "fina" lögner. Hade väldigt gärna träffat honom öga mot öga och satt hans historiekunskaper på prov. Är tämligen säker på att jag hade utklassat honom, även när det kommer till "fascism".

Alla personer som faktiskt har rätt att kalla sig historiker har ju avfärdat skräpet som ren propaganda (professorer, doktorer mm).

https://www.youtube.com/watch?v=CvZb24ChO_M

Att folk faktiskt hänvisar till honom är ju fan skrämmande, får ju DDR-vibbar!

För att citera Mattias Karlsson: "Med din logik kan ju sametinget kallas fascistiskt"

Arnstad är ju SDs bästa valarbetare, även om han är för snålt begåvad för att inse det själv.
Efter att ha hört klippet ovan har min vän som vanligtvis röstar folkpartiet, och som hör till den övre percentilen när det kommer till IQ, bestämt sig för att rösta SD, i ren protest mot allmänt infantila och svagt begåvade individer, som t.ex. Arnstad.

Att människor drar upp Arnstad som något slags trumfkort är i min mening den yttersta formen av idioti, och stärker min lust att emigrera till Tyskland, där det mångkulturella vansinnet är dödförklarat av bl.a. Angela Merkel.

Arnstad får akta sig för att resa till Norge, där han riskerar att bli skjuten av en uppretad norrman med jaktlicens, då han fascistförklarat hela det norska folket.

Och detta kommer från en person som egentligen inte har så mycket till övers för SD, och den socialkonservatism (har den genomsnittlige svensken överhuvudtaget något begrepp vad detta ens innebär) som de representerar?

Om människor som Arnstad bjuds in till maktens fina korridorer, är jag allvarligt oroad för Sveriges framtid, en vacker nation med en lång kulturell historia, och med ett folk som har genomlidit gigantiska svårigheter för att ta sig till det i-land det idag är.
Citera
2021-11-03, 18:11
  #359
Medlem
HejaFinlands avatar
Har vi tur så kan vi, och Maggan, få uppleva att det lilla partiet blir större än S.
Citera
2021-11-17, 07:57
  #360
Medlem
Krimkolls avatar
Fyllekajan är ju bara sur för att hon är så överskattad och inte klarar av en enkel debatt. Faktum är ju att hon inte ens kan läsa en budget. Hon ögnar igenom den mängder av gånger, men hittar inte poster som står rakt framför ögonen på henne.

Som ni kan se här:
https://www.youtube.com/watch?v=SuOO6NYahVA

Dessutom samarbetar hon med och sitter just nu i samtal med kommunister. Historiens värsta massmördarideologi med 100-tals miljoner dödsoffer som plågar världen än idag även i Europa. Hur i hela friden kan S och media påstå att V gjort upp med kommunismen när dom senaste partiledarna i närtid kallat sig kommunister helt öppet? Där det vimlar av kärringar överallt i landet som representerar V som kallar sig kommunister? Med ett ungdomsförbund som kallar sig kommunistiskt. Som inte tar avstånd från kommunismen överhuvudtaget utan försvarar den. Men då har man gjort upp med sin historia
__________________
Senast redigerad av Krimkoll 2021-11-17 kl. 08:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback