Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-14, 17:49
  #433
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Det kan man ju såklart tycka. Jag själv tycker dock att de absolut ska ha sin plats även i MCU, då de ingått i Marvels samlade världsbild i snart 60 år med diverse crossovers till en hel drös av övriga serier inklusive både FF och Spidey, för att inte tala om Secret Wars...
Det är sant, men nu så råkar MCU vara väldigt, väldigt annorlunda gentemot Earth-616.

MCU är sitt egna universum, och där finns inga mutanter. Självklart skulle det kunna vara möjligt att retconna hela skiten och säga att S.H.I.E.L.D. eller nåt har hållit allt hemligt i årtionden, men det skulle vara så oerhört korkat och kännas helt taget ur luften. Plus, hur skulle man kunna hålla något sådant hemligt? Mutanter föds ju helt random, så det skulle innebära att S.H.I.E.L.D. eller någon annan organisation har åkt runt över hela världen och kidnappat alla barn som besitter krafter, för att sedan antingen låsa in eller döda dem. Känns inte troligt, plus det låter ganska brutalt för att vara barnvänliga MCU.

Om man nödvändigtvis måste inkludera mutanter i MCU, så skulle jag göra det på det här sättet:
Under Infinity War så sker något kosmiskt event som sänder radioaktiva vågor över jorden. Detta influerar DNA-strukturen på alla människor, som gör att det uppstår mutationer bland mindre än 1% av befolkningen. Dessa mutationer manifesteras dock olika från person till person, och jag skulle helst se att den yttrar sig som så att det tar ett antal år innan vi börjar se mutanter vi känner igen. Något som skulle fungera (även om det skulle vara kontroversiellt) vore ifall man fick följa Charles Xavier och Erik Lensherr som barn istället för vuxna. Och tillsammans med andra barn i deras ålder så blir både föräldrar och allmänheten rädda, vilket gör att det uppstår upplopp osv. Och istället för att ha Charles Xavier som den ursprungliga Professor X, så kan man låta en helt vanlig man utan mutantkrafter (som äger en stor herrgård) fungera som en "Professor X" som åtar sig uppdraget att hantera landets växande population av mutanter. Det vore en intressant tvist på det hela.
Citera
2017-11-27, 22:54
  #434
Medlem
Captinheros avatar
https://youtu.be/pQ96rRrrWcE

Marvel mcu verkar fortsätta minst 7-8 år till. 20 kommande filmer( räknar ej med de som är bekräftade ) verkar planeras.

Så bara att spekulera vilka och när

Gissar

1 dr strange 2
2 black panther 2
3 Namor the submariner
4 captain marvel 2
5 ny avengers
6 fantastic four
7 blade
8 Adam warlock
9 fantastic four 2
10 black panther 3
11 howard the duck
12 ännu en avengers / superskurk team film
13 she-hulk
14 ny captain america med bucky som captain america
15 blade 2
16 beta -ray Bill
17 Dark avengers
18 nick fury jr
19 masters of evil
20 Moon knight

Vissa ( nedre delen) är väll väldigt random . Men tänker att marvel vill testa nya gränser och oväntade karaktärer.
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2017-11-27 kl. 23:12.
Citera
2017-11-28, 09:27
  #435
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
https://youtu.be/pQ96rRrrWcE

Marvel mcu verkar fortsätta minst 7-8 år till. 20 kommande filmer( räknar ej med de som är bekräftade ) verkar planeras.

Så bara att spekulera vilka och när

Gissar

1 dr strange 2
2 black panther 2
3 Namor the submariner
4 captain marvel 2
5 ny avengers
6 fantastic four
7 blade
8 Adam warlock
9 fantastic four 2
10 black panther 3
11 howard the duck
12 ännu en avengers / superskurk team film
13 she-hulk
14 ny captain america med bucky som captain america
15 blade 2
16 beta -ray Bill
17 Dark avengers
18 nick fury jr
19 masters of evil
20 Moon knight

Vissa ( nedre delen) är väll väldigt random . Men tänker att marvel vill testa nya gränser och oväntade karaktärer.
Hur är det med FF-licensen? Är det Fox eller Marvel som innehar den? Det har väl varit lite fram och tillbaka runt den. Men då Fox inte har klarat av att hantera den ordentligt så borde den gå över till Marvel.
När det gäller Namor är jag lika osäker där. Han kallas ju ibland för "the first mutant", och där med som mutant hör han till X-men franchisen. Men jag tror att han ligger någonstans mitt emellan.

She-Hulk tror jag inte håller för en film. Men där emot kanske för en TV-serie. Hennes mest berömda era (John Byrne) var, om jag minns rätt, ganska lättsam och komisk. (och hon bröt den fjärde väggen långt innan Deadpool) http://img4.wikia.nocookie.net/__cb2...sJohnByrne.jpg

Howard the Duck är om jag fattat rätt knappast en karaktär man gör en film utav inom MCU. hans medverkande i GotG var mer ett påskägg för fansen.

De övriga filmerna där emot känns inte allt för otroliga. Allt handlar om vilka karaktärer de vågar satsa på.
Jag misstänker dessutom att det kan komma ytterligare någon Spider-Man film. Det spekuleras ju ganska friskt om att slänga in Miles Morales i MCU
Citera
2017-11-28, 10:26
  #436
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Hur är det med FF-licensen? Är det Fox eller Marvel som innehar den? Det har väl varit lite fram och tillbaka runt den. Men då Fox inte har klarat av att hantera den ordentligt så borde den gå över till Marvel.
När det gäller Namor är jag lika osäker där. Han kallas ju ibland för "the first mutant", och där med som mutant hör han till X-men franchisen. Men jag tror att han ligger någonstans mitt emellan.

She-Hulk tror jag inte håller för en film. Men där emot kanske för en TV-serie. Hennes mest berömda era (John Byrne) var, om jag minns rätt, ganska lättsam och komisk. (och hon bröt den fjärde väggen långt innan Deadpool) http://img4.wikia.nocookie.net/__cb2...sJohnByrne.jpg

Howard the Duck är om jag fattat rätt knappast en karaktär man gör en film utav inom MCU. hans medverkande i GotG var mer ett påskägg för fansen.

De övriga filmerna där emot känns inte allt för otroliga. Allt handlar om vilka karaktärer de vågar satsa på.
Jag misstänker dessutom att det kan komma ytterligare någon Spider-Man film. Det spekuleras ju ganska friskt om att slänga in Miles Morales i MCU

Känns som en tidsfråga innan ff och x-men kommer tillbaka till marvel. Nu när det är snack om att disney kommer köpa fox.

Så en del av filmerna utgår ifrån om(när) marvel får licenserna tillbaka.

Eftersom de ej får göra en solo hulk film så skulle det ej förvåna mig om de gjorde en solo she-hulk film. Ännu en film där hulk kan delta i för en team up. Samt tror att efter captain marvel kommer de försöka göra fler med kvinnliga huvudroller.

Howard the duck tror jag för de kör ju mkt den komiska rutten. Samt den kan passa bra för barn. Sen tror jag att de vill bevisa att de kan göra succé med vilket material som helst.

spider-man 2 är ju bekräftat känns som en trea är garanterad. Kommer säkert komma en del spider-man relaterade filmer också.

Ska bli intressant att se iallafall
Citera
2017-12-09, 09:36
  #437
Medlem
"20th Century Fox and Disney have hired legal counsel and accountants to begin due dilligence on Disney's proposed buyout of Fox, according to Variety.
Fox has reportedly recruited the firms Goldman Sachs and Centerview Partners for its legal team, while Disney is said to be working with a group that includes JP Morgan and Guggenheim Partners.
Variety reports that a deal could be in place before Christmas."

https://www.newsarama.com/37714-fox-...es-report.html
Citera
2017-12-14, 16:57
  #438
Medlem
Captinheros avatar
https://youtu.be/DZjJ2JHyW4c


https://www.youtube.com/watch?v=cPRYuEEYDu8

Så nu är det klart. Disney har köpt delar av fox. X-men deadpool mfl återvänder även fantastic 4 ( fast rättigheterna är kvar hos constantin). Så fas 4 hur tror ni den kommer bli? Hur kommer x-men introduceras och hur kommer fantastic 4 återvända? Kommer galactus bli den stora skurken i fas 6 ?
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2017-12-14 kl. 17:48.
Citera
2017-12-14, 22:34
  #439
Medlem
En sak som jag kommit att tänka på och som stör mig lite:

I och med att det är Tony Stark som tillverkat Spindelmannens dräkt (vilket f.ö inte är något jag gillar) så kan man rimligen fråga sig varför han helt enkelt inte gjorde en dräkt som kan flyga? "Här har du en dräkt med massor av olika prylar och vapen och din egen inbyggda hyperintelligenta AI men eftersom du är spindelmannen så ska du fanimej inte flyga, du ska svinga dig runt i stan i dina nät eftersom du är spindelmannen. Det må vara sjukt ineffektivt transportsätt i jämförelse med att ha en dräkt som kan flyga men det är viktigt att du lever upp till din100% påhittade persona".
Citera
2017-12-15, 10:22
  #440
Medlem
"The Walt Disney Company has acquired 21st Century Fox's film and television assets (pending stockholder and regulator approval), so where does that leave their plans for the X-Men and Fantastic Four? Fox has made 13 films based on those franchises since they acquired the rights in 1994, but have 11 upcoming films in various stages of development - not to mention projects for television."

https://www.newsarama.com/37792-all-...velopment.html
Citera
2018-01-05, 15:16
  #441
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
https://youtu.be/pQ96rRrrWcE

Marvel mcu verkar fortsätta minst 7-8 år till. 20 kommande filmer( räknar ej med de som är bekräftade ) verkar planeras.

Så bara att spekulera vilka och när

Gissar

1 dr strange 2
2 black panther 2
3 Namor the submariner
4 captain marvel 2
5 ny avengers
6 fantastic four
7 blade
8 Adam warlock
9 fantastic four 2
10 black panther 3
11 howard the duck
12 ännu en avengers / superskurk team film
13 she-hulk
14 ny captain america med bucky som captain america
15 blade 2
16 beta -ray Bill
17 Dark avengers
18 nick fury jr
19 masters of evil
20 Moon knight

Vissa ( nedre delen) är väll väldigt random . Men tänker att marvel vill testa nya gränser och oväntade karaktärer.

Tycker att det vore helt galet om man inte såg till att göra en Ms Marvel-rulle också.
Citera
2018-01-05, 19:51
  #442
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Tycker att det vore helt galet om man inte såg till att göra en Ms Marvel-rulle också.

Kommer ju en 2019 med brie Larsson i huvudrollen samt jude Law som utspelar sig på 90-talet
Citera
2018-01-06, 18:27
  #443
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Kommer ju en 2019 med brie Larsson i huvudrollen samt jude Law som utspelar sig på 90-talet

Nä, det är Captain Marvel (Carol Danvers). Jag menar Ms Marvel (Kamala Khan). Typ det bästa Marvel har just nu tycker jag.
Citera
2018-01-06, 19:16
  #444
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nä, det är Captain Marvel (Carol Danvers). Jag menar Ms Marvel (Kamala Khan). Typ det bästa Marvel har just nu tycker jag.
Håller verkligen med. Behövs mer (bra) mångfald i MCU.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback