Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-23, 00:09
  #37
Medlem
Lite bakgrunds rapportering av de skurkarna på Nordea som kräver av hederliga kunder att de skall svara på deras frågor men själva vägrar att uttala sig??????
Det är denna bank och andra som Baste väljer att försvara!


– Det är en panikartad krishantering. De fortsätter efter 2009, under 2010, 2011 och 2012. Först 2013 ser vi att det börjar mattas av. Vi har bevis på att de satt upp ett bolag så sent som 2015, och det kommer vi att visa i SVT på onsdag, säger han.

Nordea är bland de absolut värsta bankerna att förmedla uppläggen, berättar han.

– Nordea är nummer sex av de 14 000 banker som vi hittat. De har skapat 360 aktiva bolag, säger han.

– Jag är inte förvånad över att de vägrar att uttala sig. Det är svårt att försvara den här typen av verksamhet, säger Joakim Dyfvermark.
Citera
2016-09-23, 08:24
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcobo
Svammel
Det sorgligaste är att du säkert själv tror på allt du skriver.
Citera
2016-10-28, 17:17
  #39
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det sorgligaste är att du säkert själv tror på allt du skriver.

Nordea är en skurkbank. Räddades av staten oss skattebetalare bytte namn. Banker är den enda formen av företag som inte kan gå i konkurs. De hotar bara staten så blir de räddade och alla aktieägare får behålla sina pengar.
Citera
2016-12-08, 17:34
  #40
Medlem
Man undrar ju vad Nordea pysslar med när de skickar ut brev även till de som inte är kunder i banken.

Jag fick en påminnelse av något jag inte ens fått första utskicket av. Hot om att begränsa mina banktjänster om jag inte svarar. Sen dravlet att de är skyldiga enligt lag....

Jag har aldrig varit kund i Nordea. Jag har inga krediter eller andra upplägg som de kan ha fått mina personuppgifter ifrån. Jag kan inte fatta att en bank får skicka ut sånt skit. Har aldrig fått något sådant brev från s-e banken eller Handelsbanken. Ska bli intressant att se nu vilka tjänster de ska komma att begränsa.
Citera
2016-12-19, 17:11
  #41
Avstängd
Sakrasontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Man undrar ju vad Nordea pysslar med när de skickar ut brev även till de som inte är kunder i banken.

Jag fick en påminnelse av något jag inte ens fått första utskicket av. Hot om att begränsa mina banktjänster om jag inte svarar. Sen dravlet att de är skyldiga enligt lag....

Jag har aldrig varit kund i Nordea. Jag har inga krediter eller andra upplägg som de kan ha fått mina personuppgifter ifrån. Jag kan inte fatta att en bank får skicka ut sånt skit. Har aldrig fått något sådant brev från s-e banken eller Handelsbanken. Ska bli intressant att se nu vilka tjänster de ska komma att begränsa.
Jag tar samma steg som dig just nu, fast med Nordea som bank, och om de nu bergänsar så är det inget annat än löjligt.

Bara hur de slänger rutan med påminnelser rakt i ansiktet var gång man loggar in visar att de är ivriga i att simma omkring min (och alla andras) tydligen utsökta information.

Hade personligen råkat ut för samma formulär förra året, men stod mig på och bojkottade i att skriva då med.
Inga som helst begränsningar då, jag är helt säker på att det endast används som skrämselpropaganda.
Citera
2016-12-19, 17:24
  #42
Medlem
siddharaapocalypses avatar
Har fått samma hot fast annan bank. Både på inlogg och brev med svara inom 2 veckor blabla..Tänker inte svara på några hot, egentligen ingen lust att ens vara kund hos ett företag som hotar sina kunder. Sen när blev det en vinnande företagspolicy? Men har lån så det är inte bara att. Vore ju roligt om de stänger mina möjligheter till att betala deras ränta

För övrigt hävdar jag att jag är både analfabet och inte kapabel att kryssa rutor eller svara på frågor.
Citera
2018-01-24, 13:28
  #43
Medlem
Ni som fått formuläret, har ni en eller flera föräldrar födda utomlands?
Som det verkar får inte alla frågorna?
Och, ja. Jag har fått frågeformuläret både som webenkät och hemskickat brev.
Har bott i Finland i nio månader och har en förälder född utrikes om det har någon betydelse
Citera
2018-01-24, 21:02
  #44
Medlem
Jag ansökte om ett kort för ett tag sen, då fick jag brev att jag måste ringa till dem, sen fick jag svara på diverse frågor om sparande och investeringar, som alltså inte hade nåt intresse för mig, sen fick jag aldrig nåt kort. (De har antagligen bara glömt bort det för det finns ingen anledning för dem att neka det.)

Först när jag ringde sa hon: "Ja det var ju ett tag sen vi pratade."

Hon måste ha kollat på datorn och sett att jag var där och frågade om sparande för ett antal år sen.
Jag började i och för sig aldrig spara för jag tyckte inte om deras handläggare.
Men nu tyckte den där damen att hon borde passa på att följa upp det.
För att jag åtminstone visat vissa spar-tendenser vid det tidigare tillfället.
Men de kan glömma att jag tänker investera i deras fonder då de inte ens kommer ihåg att skicka mitt betalkort efter att jag svarat på deras helt ovidkommande frågor.
Varför är man så mesig? Jag borde ha frågat: "Vad har det med saken att göra?"
Citera
2018-01-26, 19:04
  #45
Medlem
Sqeptisks avatar
Läser man igenom denna tråd inser man att det tydligen en anledning till att Nordea-aktien tokrasade på börsen häromdagen ;-)
Citera
2018-01-29, 14:38
  #46
Medlem
Som sagt, ni som får frågorna, har ni en eller fler föräldrar födda utomlands?
Jag har fått frågorna men inte min sambo?!
Citera
2018-03-04, 12:27
  #47
Avstängd
Mertillens avatar
Ikano-banken har skickat ut ett papper å skatteverkets vägnar där man ska intyga under heder och samvete huruvida man har skatterättslig hemvist i något annat land än Sverige.

Jag vill inte svara. Tycker att det ska såväl IKANO som skatteverket skita i.
Citera
2018-03-05, 20:42
  #48
Medlem
Voffsingens avatar
Om banken ställer idiotiska frågor kan dom gott få idiotiska svar. Efter att blivit arg över att de ringer och är ohövliga och direkt hotfulla (Swedbank, företagskonto, utlandsinbetalningar på någon tusenlapp eller tre), avstängd från att logga in på sparkonto där inget skett de sista 15 åren osv, så har jag nu börjat svara goddag yxskaft. Vad ska de göra? Frågorna handlar ju mycket om att de i slutändan vill sälja fler produkter till mig. Därför har jag både utgett mig för att vara en stormrik ålderspensionär och en utfattig förtidspensionär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback