Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 14:55
  #85
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Skyddar källor. Inte påhitt.

Så du menar att det är sant att Schibsted fick bort soffor utanför "ingången" på grund av att man ville försvåra för tiggare att uppehålla sig där. Vi är många som vet att det aldrig funnits några soffor där du hävdade att dom stått.

Hur går det med vapengömman ? Är det inte snart dags för åtal. Du kan väl bara för formens skull redogöra för vilka vapen som fanns gömda.

Om du inte kan besvara ovanstående så vidhåller jag att du är en enfaldig rasist som gör ditt yttersta för att bidra till splittring och hat i det svenska samhället. Ett synnerligen osvenskt beteende.
Citera
2017-04-26, 16:19
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Så du menar att det är sant att Schibsted fick bort soffor utanför "ingången" på grund av att man ville försvåra för tiggare att uppehålla sig där. Vi är många som vet att det aldrig funnits några soffor där du hävdade att dom stått.

Hur går det med vapengömman ? Är det inte snart dags för åtal. Du kan väl bara för formens skull redogöra för vilka vapen som fanns gömda.

Om du inte kan besvara ovanstående så vidhåller jag att du är en enfaldig rasist som gör ditt yttersta för att bidra till splittring och hat i det svenska samhället. Ett synnerligen osvenskt beteende.

Nej det stämmer inte. Soffor fanns vid entrén vid Globen.

Vapnen såg inte ut som jaktvapen sa min källa vilket jag skrev

Enfaldig rasist får stå för dig. Jag har aldrig givit uttryck för rasism, tvärtom. Bevisbördan vilar på dig. Enfaldig är vad man tar till när inget annat duger.
Citera
2017-04-26, 18:30
  #87
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Nej det stämmer inte. Soffor fanns vid entrén vid Globen.

Vapnen såg inte ut som jaktvapen sa min källa vilket jag skrev

Enfaldig rasist får stå för dig. Jag har aldrig givit uttryck för rasism, tvärtom. Bevisbördan vilar på dig. Enfaldig är vad man tar till när inget annat duger.

Stort tack för ditt svar. Det tog dig bara ett och ett halvt år att återkomma om bänkarna. Tyvärr gör du det med ett synnerligen enfaldigt svar. I tråden om bänkarna (FB) Aftonbladet: Gärna tiggare på gatan men inte utanför våran Entré!! utgår samtliga skribenter från att du syftar på Schibsteds nuvarande kontor. I inget inlägg motsäger du det trots att flera skribenter visar bilder från platsen. Nu påstår du att det helt plötsligt rör sig om Globens köpcentrum. Är du helt säker på det kan det inte varit deras lokaler på Vattugatan du syftade på. Aftonbladet hade ingen som helst egen entré vid Globenområdet.

Beträffande ditt avslöjande av vapengömma ser jag att du nogsamt undviker att besvara frågan om åtal och vilka vapen det rörde sig om. Men, jag kan avslöja att det finns mängder med föremål i mitt hem som inte påminner om jaktvapen. Jag har bl.a en mixer, hårfön, tv och ett antal olika förskärare och till och med en hammare.

Självfallet är du en Sverigefientlig rasist som sprider lögner och hat. Du förtjänar enbart förakt. Du har dessutom fel det är inte påståenden om enfald man tar till när inget annat duger. Det är då man tar lögnen till hjälp; precis som du gör. Du är samhällsjournalistikens Linda Rosing och då är jag taskig mot Linda
Citera
2017-04-26, 18:36
  #88
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Enfaldig rasist får stå för dig. Jag har aldrig givit uttryck för rasism, tvärtom.

Visst är det rasism när man utmålar araber som blodtörstiga muhammedaner och judar som Jesus-figurer?

För övrigt är det patetiskt när du skriver att muslimer agerar antisemitiskt mot judar. För det handlar egentligen om araber som råkar säga nåt kritiskt om brödrafolket judarna. Ungefär som hatkärleken mellan danskar och svenskar.
Citera
2017-04-27, 05:03
  #89
Medlem
Att Daiel Friberg ogillar mig rejält är gott

https://m.facebook.com/comment/repli...48&ref=m_notif
Citera
2017-04-27, 05:05
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Visst är det rasism när man utmålar araber som blodtörstiga muhammedaner och judar som Jesus-figurer?

För övrigt är det patetiskt när du skriver att muslimer agerar antisemitiskt mot judar. För det handlar egentligen om araber som råkar säga nåt kritiskt om brödrafolket judarna. Ungefär som hatkärleken mellan danskar och svenskar.

Jag har kritiserat islamism i första hand och pekat på brister inom islam. Inte muslimer. Dessutom är jag Israelvänlig.
Citera
2017-04-27, 05:08
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Stort tack för ditt svar. Det tog dig bara ett och ett halvt år att återkomma om bänkarna. Tyvärr gör du det med ett synnerligen enfaldigt svar. I tråden om bänkarna (FB) Aftonbladet: Gärna tiggare på gatan men inte utanför våran Entré!! utgår samtliga skribenter från att du syftar på Schibsteds nuvarande kontor. I inget inlägg motsäger du det trots att flera skribenter visar bilder från platsen. Nu påstår du att det helt plötsligt rör sig om Globens köpcentrum. Är du helt säker på det kan det inte varit deras lokaler på Vattugatan du syftade på. Aftonbladet hade ingen som helst egen entré vid Globenområdet.

Beträffande ditt avslöjande av vapengömma ser jag att du nogsamt undviker att besvara frågan om åtal och vilka vapen det rörde sig om. Men, jag kan avslöja att det finns mängder med föremål i mitt hem som inte påminner om jaktvapen. Jag har bl.a en mixer, hårfön, tv och ett antal olika förskärare och till och med en hammare.

Självfallet är du en Sverigefientlig rasist som sprider lögner och hat. Du förtjänar enbart förakt. Du har dessutom fel det är inte påståenden om enfald man tar till när inget annat duger. Det är då man tar lögnen till hjälp; precis som du gör. Du är samhällsjournalistikens Linda Rosing och då är jag taskig mot Linda
Vittnet såg vapen men inte jaktvapen.
Ja Globen.
Citera
2017-04-27, 10:26
  #92
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Vittnet såg vapen men inte jaktvapen.
Ja Globen.

Men du kan väl berätta när det blir rättegång ? Vilken vapenkompetens besitter ditt "vittne"?

Beträffande aftonbladet är det uppenbart att du ljuger. Ett sätt att tas sig till aftonbladet var via köpcentret ett annat var från arenavägen men du var det en entré till fler företag och till centrumet.
Var exakt menar du att sofforna stod. Varför berättade du inte det här när sofftråden var aktuell och du fick massa skit för att det aldrig funnits några soffor där folk uppfattade att du påstått att dom stått.

Det luktar efterhandskonstruktion lång väg. Din trovärdighet är naturligtvis obefintlig. Du har naturligtvis närmare till lögnen än till sanningen
Citera
2017-04-27, 20:13
  #93
Medlem
olasvenssons avatar
Jan Sjunesson har börjat "hacka" på Ingrid Carlqvist. Sjunnesson menar att Carlqvist är "antisemit"

Citat:
För två månader sedan, den 7 februari, reagerade jag negativt på Ingrid Carlqvists antisemitiska uttalanden under ett föredrag i Göteborg. Jag satt på första bänk och hade tänkt att skriva ett referat för Avpixlat, men upptäckte under kvällen att det var omöjligt. Ingrid Carlqvists utfall mot svenska judar var desamma som Rolf Malms, vilket Svenska Kommittén mot antirasism noterade i sitt blogginlägg igår.

Sjunnesson sjunker som en gråsten. Snart kan man inte ta i honom ens med en tång. Han är bedrövlig. Vad ska vi göra med karlsloken?

Sjunnesson försöker blanda bort korten genom att han nu tror står på den goda sidan... vad han inte förstår är att *Expo ser sjunneson som nazist. Sjunnesson är tragisk.

(Sjunnesson skickade ett mail till *Expo där han lät meddela att Carlqvist är judehatare (underförstått att han själv är god)).

https://sjunne.com/2017/04/21/avstan...rid-carlqvist/

Sparad sida:https://web.archive.org/save/https:/...rid-carlqvist/

__________________
Senast redigerad av olasvensson 2017-04-27 kl. 20:16.
Citera
2017-04-28, 10:02
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jan Sjunesson har börjat "hacka" på Ingrid Carlqvist. Sjunnesson menar att Carlqvist är "antisemit"



Sjunnesson sjunker som en gråsten. Snart kan man inte ta i honom ens med en tång. Han är bedrövlig. Vad ska vi göra med karlsloken?

Sjunnesson försöker blanda bort korten genom att han nu tror står på den goda sidan... vad han inte förstår är att *Expo ser sjunneson som nazist. Sjunnesson är tragisk.

(Sjunnesson skickade ett mail till *Expo där han lät meddela att Carlqvist är judehatare (underförstått att han själv är god)).

https://sjunne.com/2017/04/21/avstan...rid-carlqvist/

Sparad sida:https://web.archive.org/save/https:/...rid-carlqvist/


Ni är för roliga, särskilt Friberg.
Citera
2017-04-28, 10:44
  #95
Avstängd
Virgil.I.Grissoms avatar
Det som jag har svårt att förstå är varför någon som har vaknat och tillhör Sverigevänliga rörelsen väljer att kriga inåt.

Det är helt okej att distansera sig från åsikter man inte delar. Men steget att sticka en kniv i ryggen borde vara tämligen långt.

Så frågan blir väl varför Sjunnesson ansåg sig tvingad att skjuta på Ingrid.

Precis som i Alliansen var partier tvungna att ge upp en del för att vinna en del. Kompromisspolitik. Något vi svenskar är väldigt bra på.

Visst kan Sjunnesson ha en uppfattning som går 180 grader mot Ingrid uppfattning. Men det går att ta upp internt. Det är möjligt att så har skett och Ingrid väljer att gå ytterligare steg i annan riktning.

Dock så uppfattar jag hennes reaktion som uppriktigt förvånad över kniven i ryggen.

Jag har ingen aning om hur ankdammen ser ut i er värld. Det är möjligt att efter pickmätningen så är alla nöjda och alla umgås med alla.

Kanske därför som kontakten med expo inte var så långt.

Men som Sverigevän borde kontakt med expo och researchgruppen vara riktigt stort NO NO!

Så Sjunnesson du har tappat lite trovärdighet. Det är möjligt att du snubblade och det blev helt fel. Att backa i vissa situationer är inte lätt. Ibland är det omöjligt. Det är i såna lägen bäst att hålla munnen och låta tiden läka såren.

För det är trist att se Sverigevänner bråka när vi istället behöver samarbeta mer än någonsin.

Trist och trots att jag har uppskattat dig Sjunnesson så väljer jag för stunden att stödja Ingrid och Rolf Malm.
Citera
2017-04-28, 11:03
  #96
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Men som Sverigevän borde kontakt med expo och researchgruppen vara riktigt stort NO NO!

Jag håller med. Särskilt för Sjunnesson som i flera år har varit på Expos och RSG:s "most wanted" lista.

Sjunne, känns det inte förnedrande att springa till dem? Vem fan bryr sig vad två kriminella vänsterorganisationer tycker?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback