Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-23, 21:18
  #145
Medlem
A-party-with-martys avatar
Vad har han för åsikt om Pride paraden & framförallt vad har han för åsikt om att homosexuella skaffar barn etc?
Citera
2017-08-23, 22:47
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag får också känslan av att där finns mer, och konkreta skäl till varför han lägger av.
Synd, som sagt.
Han såg inte längre någon möjlighet att försörja sig själv med att spy ut hat och populism. Konkurrensen hårdnande i och med att nya och mer lyskraftiga aktörer som Chang Frick och Lamotte, för att inte nämna Hanif Bali, Katerina Janouch osv intog scenen. Nu gör han en halvpudel genom att ta avstånd från Ingrid C som han turnerat med och vars agenda han knappast varit ovetande om. Jag gäspade stort när jag läste hans blogg men jag hoppas ändå att han slipper svälta ihjäl. Kanske kan han få nästa Flashback Award, alternativt kan ni starta en insamling för honom så att han slipper klaga på att stödet från Flashback inte betalar hans räkningar.
Citera
2017-09-20, 12:14
  #147
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han får sluta som lärarvikarie, på grund av sina åsikter:

https://twitter.com/sjunnedotcom/sta...33734561845248
Citera
2017-09-20, 15:30
  #148
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han får sluta som lärarvikarie, på grund av sina åsikter:

https://twitter.com/sjunnedotcom/sta...33734561845248
Egentligen inte pga hans åsikter utan snarare pga hans google-värde. Dvs vilket intryck man får när man googlat hans namn. Då får han gå för att han är "kontroversiell". Det är så arbetsmarknaden ser ut, det finns alltid någon annan som kan göra samma jobb för samma lön så en arbetsgivare tar hellre det säkra före det osäkra.
Citera
2017-09-20, 15:35
  #149
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Egentligen inte pga hans åsikter utan snarare pga hans google-värde. Dvs vilket intryck man får när man googlat hans namn. Då får han gå för att han är "kontroversiell". Det är så arbetsmarknaden ser ut, det finns alltid någon annan som kan göra samma jobb för samma lön så en arbetsgivare tar hellre det säkra före det osäkra.
Ja, jag ville bara uppdatera tråden med info. Han kanske även trivs lite i martyrrollen? Han vikarierade, vad jag förstår, på en skolan på Söder. Kanske lite "våghalsigt" om man vill smyga under radarn. Oavsett vilket är det en småläbbig tid (eller snarare läbbigt land) vi lever i, minst sagt...
Citera
2017-09-20, 16:36
  #150
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, jag ville bara uppdatera tråden med info. Han kanske även trivs lite i martyrrollen? Han vikarierade, vad jag förstår, på en skolan på Söder. Kanske lite "våghalsigt" om man vill smyga under radarn. Oavsett vilket är det en småläbbig tid (eller snarare läbbigt land) vi lever i, minst sagt...
Uppriktigt sagt så tror jag det inte finns någon som föredrar "martyrrollen" över att ha ett arbete. Att påstå att någon föredrar att vara offer är att skuldbelägga offret.
Citera
2017-09-20, 16:38
  #151
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Uppriktigt sagt så tror jag det inte finns någon som föredrar "martyrrollen" över att ha ett arbete. Att påstå att någon föredrar att vara offer är att skuldbelägga offret.
Suck. Ja, det var dumt att ens försöka problematisera något.
Citera
2017-09-20, 18:17
  #152
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Suck. Ja, det var dumt att ens försöka problematisera något.
Din problematisering var av samma typ som problematisering av längden på en kvinnas kjol vid en överfallsvåldtäkt.
Citera
2017-10-07, 23:59
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Din problematisering var av samma typ som problematisering av längden på en kvinnas kjol vid en överfallsvåldtäkt.
Jo
Citera
2017-10-08, 00:51
  #154
Medlem
Utbrytarens avatar
Idag: Jan Sjunnesson på bild med Sverigeflaggan bakom ryggen.
Citat:
Vit piké... SD2018 🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Balkong...
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han får sluta som lärarvikarie, på grund av sina åsikter:

https://twitter.com/sjunnedotcom/sta...33734561845248
Tragiskt. Sverige alltmer absurt.

Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Egentligen inte pga hans åsikter utan snarare pga hans google-värde. Dvs vilket intryck man får när man googlat hans namn. Då får han gå för att han är "kontroversiell". Det är så arbetsmarknaden ser ut, det finns alltid någon annan som kan göra samma jobb för samma lön så en arbetsgivare tar hellre det säkra före det osäkra.
Utgångsläget i "...på grund av sina åsikter"-meningen torde ju vara det som det länkas till - till Jan Sjunnessons ord - där han skriver "@sjunnedotcom får sluta som lärarvikarie pga SD sympatier.".

Vad beträffar orsaken annars är den sannolikt i någon mening lite mångfasetterad där det i grunden finns detta med "fel" partipolitisk syn - skolan på Söder känner sig (tvångsmässigt) drabbade av en sorts pk-panikångest och måste agera... - och ovanpå detta (efter googlandet) sätter pk-panikångesten in ännumer.
I det uppkomna läget tänker sedan skolan troligen så här: Äh va fan, det här funkar inte, folk, andra människor framöver vilka eventuellt funderar på vår friskola, de kanske får för sig att vi är ett slags Sverigevänligt plugg, helvete det går ju inte - vi måste ta bort den där Sjunne så snabbt det nu bara går (var är han nu, kan vi skicka ut han på gatan redan idag?, är det nån som vet var "You're Fired!"-spaken är?, helvete det brinner...)...
Citera
2017-12-14, 02:46
  #155
Medlem
GenesisPs avatar
Jag visste inte riktigt vem Sjunnesson var förrän han medverkade i SVT:s valvaka -14. Jag minns att jag tyckte det var lite konstigt att hans åsikter fick vara med på en sådan viktig natt, när allt handlade om att spela ner SD:s framgångar. Först trodde jag han var en kontroversiell journalist på en PK-tidning, typ som Gudmundson eller Marika Formgren, den typen som PS vet existerar och kan bjuda in om de verkligen måste, men undviker så långt det är möjligt.

I dag inser jag hur ovanligt det är för honom att få vara med i regim-tv, och det är fortfarande uppseendeväckande att han bjöds in till SVT på valnatten.

Jag har inte sett honom dela någonting från Fria Tider eller Samhällsnytt på sin Facebook, jag undrar om han aktivt undviker det för att bättra på sina chanser att komma in i riksdagen.

Hur som önskar jag honom all lycka till med det politiska önskemålet, han om någon förtjänar en stabil och hög inkomst, efter allt han har gjort och fixat för yttrandefriheten och fri folkbildning. Så många jobb han har förlorat, ingen kan säga att han inte försöker och jobbar arslet av sig för att få en vanlig lön.

Hoppas alla hans gamla projekt och verk får vara kvar på internet, att han inte raderar och tar bort något. Det vore verkligen synd.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-12-14 kl. 03:24.
Citera
2017-12-14, 02:51
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, jag ville bara uppdatera tråden med info. Han kanske även trivs lite i martyrrollen? Han vikarierade, vad jag förstår, på en skolan på Söder. Kanske lite "våghalsigt" om man vill smyga under radarn. Oavsett vilket är det en småläbbig tid (eller snarare läbbigt land) vi lever i, minst sagt...

Känner inte till honom mer än att jag sett några föredrag av honom via YT. Väldigt bra föredragshållare, så jag skulle tro att han är en duktig lärare också.

Ja, det är en läskig tid. Åsiktsförtryck av ett speciellt slag.

Själv jobbar jag natt, men kan nog inte rekommenderas till alla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback