Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-04, 18:36
  #1
Medlem
Amors avatar
Nättidningen Samtidens chefredaktör Jan Sjunesson har ofta dykt upp som representant för det Sverigevänliga blocket, när politiska frågor diskuteras i Sveriges television. Han framstår alltid som lugn, saklig och hygglig.

Men vem är den här människan?

Vad kommer han i från?

Vad har han jobbat med?

Vad är hans politiska bakgrund?
Citera
2014-12-04, 18:47
  #2
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Nättidningen Samtidens chefredaktör Jan Sjunesson har ofta dykt upp som representant för det Sverigevänliga blocket, när politiska frågor diskuteras i Sveriges television. Han framstår alltid som lugn, saklig och hygglig.

Men vem är den här människan?

Vad kommer han i från?

Vad har han jobbat med?

Vad är hans politiska bakgrund?

Slogs av exakt samma tanke när jag såg en intervju med honom nyligen. Den skulle SD suga in genast o låta bli talesman, så ofta det går. Kunde bli en stor tillgång för partiet i st f en del skalliga/renrakade personer det finns (för) många av.
Citera
2014-12-05, 03:47
  #3
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Slogs av exakt samma tanke när jag såg en intervju med honom nyligen. Den skulle SD suga in genast o låta bli talesman, så ofta det går. Kunde bli en stor tillgång för partiet i st f en del skalliga/renrakade personer det finns (för) många av.

Det är väl för fan det sista man ska göra. Äntligen har man en "politiskt oberoende" medieperson som kan få vara med när diverse AB-slödder möter borgerliga debattörer i tv.
Citera
2014-12-05, 09:21
  #4
Moderator
Siegfrids avatar
Har en blogg här: http://sjunne.com/

Har bott och verkat i Indien. Gift med indiska eller har varit.

Kopierar in från Om-sidan:
Citat:

Jan Sjunnesson, född 1958. Skolledare, folkhögskollärare, skribent och lärarutbildare. Internationella erfarenheter.

Tidigare bloggar – Jan Sjunnesson Rao och Jan S. Rao.

Redaktör för nättidningen Samtiden.nu.

Twitter: https://twitter.com/sjunnedotcom
Citera
2014-12-05, 22:27
  #5
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det är väl för fan det sista man ska göra. Äntligen har man en "politiskt oberoende" medieperson som kan få vara med när diverse AB-slödder möter borgerliga debattörer i tv.
Jo det kan vara en bra motröst, förutsatt att han har tillgång till ett media forum som hörs o syns. SD:s egen tidning citeras ju inte alltför ofta. Varför inte bli typ presstalesman, alltid tillgänglig för kommentarer o tillrättalägganden?
Citera
2014-12-05, 23:51
  #6
Medlem
Sjunnesson är ju en trevlig prick och så, men jag läste hans bok Sara Sarasvati, och det var nog den sämsta sörja jag stött på. Han bör hålla sig borta från att skriva romaner om han ska bli tagen på allvar i framtiden.
Citera
2014-12-10, 16:38
  #7
Medlem
Hoppas du gillar min andra roman bättre, Framtidsmannen.
Citera
2014-12-10, 19:49
  #8
Medlem
Tycker du gör ett strålande jobb i tv, Jan. Lugn, vältalig och saklig. Du ger ett sympatiskt intryck.Fortsätt så! Får börja kolla in din blogg.
Citera
2014-12-11, 08:02
  #9
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det är väl för fan det sista man ska göra. Äntligen har man en "politiskt oberoende" medieperson som kan få vara med när diverse AB-slödder möter borgerliga debattörer i tv.
Politiskt oberoende är väl att ta i kanske. Samtiden ägs av SD så det är väl ganska uppenbart att Jan inte kan ses som oberoende. Bra är han dock. Ger ett lugnt och resonerande intryck i debatter med rabiata SD-hatare. Gillar karln skarpt.
Citera
2014-12-11, 13:35
  #10
Medlem
Skön snubbe. Gillar tidningen samtiden. Skrattade dock när jag hörde honom säga att Stefan Löfven är den sista statsministern i Sverige som har ett socialdemokratiskt parti som ligger på 30% eller mer. Som att Jan skulle kunna spå i framtiden.
Citera
2014-12-11, 20:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Hoppas du gillar min andra roman bättre, Framtidsmannen.

Varför är den bättre? Har du blivit säkrare på att skriva?
Citera
2014-12-13, 02:21
  #12
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Skön snubbe. Gillar tidningen samtiden. Skrattade dock när jag hörde honom säga att Stefan Löfven är den sista statsministern i Sverige som har ett socialdemokratiskt parti som ligger på 30% eller mer. Som att Jan skulle kunna spå i framtiden.
Ja du får väl vänta och se. Jag är ganska övertygad om att han har rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback