Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-16, 12:45
  #49
Medlem
fredrikdenstores avatar
Jag tror att PM gör sin sista sejour i riksdagen strax. Vilka jävla ideer dom har. Jag vill bara ta ett enda exempel av ett otal idiotier: De vill förbjuda blysänken för fritidsfiskare. Men enbart fritidsfiskare. Då undrar jag hur man skall kunna kontrollera att detta efterlevs om olyckan skulle vara framme och detta förslag går igenom. Skall det sitta poliser i varenda buske runt våra sjöar och vattendrag? Skall poliser inte användas till vettigare uppdrag som t.ex. mord, narkotikabrott etc.?
Citera
2015-04-16, 14:27
  #50
Avstängd
orrtupps avatar
Som jägare var jag naturligtvis positiv till MP:s framväxt, en frisk natur och djurliv är ju själva grunden för jakt och även för livet självt. MP borde ha varit ett självklart val för jägare, fiskare, bönder och även landsbygdsbefolkningen i allmänhet.

Tyvärr hade MP samma problem som SD med fanatiker och stollar, till skillnad från SD som kastade (och fortfarande kastar) ut fanatikerna och stollarna så lät MP istället dessa till stora delar styra partiet.

Detta gör att ideologin får styra över fakta och verklighet vilket i sin tur gör att partiet ofta hamnar på tvärs med vetenskap och empirisk fakta i många frågor. Detta är kanske tydligast i vargfrågan där man stenhårt driver sin linje trots att alla inblandade forskare är av annan åsikt, man anklagar då forskarna för att förfalska sina resultat och väljer att istället lyssna på den enda avvikande "experten"
Linda Laikre som aldrig själv har arbetat med den Svenska vargstammen men som delar MP:s ideologi i frågan.

Man är populistisk och har förvandlat den ack så viktiga miljöpolitiken till en ren symbolpolitik med "Gulliga" vargar och sälar samtidigt som man ignorerar dom verkliga problemen. Den absolut viktigaste frågan nämligen befolkningsökningen har man väl aldrig nämnt ens. Dessutom så vill
dom absolut öka Sveriges befolkning genom invandring och hur det ska vara bra för miljön är obegripligt.

Dessutom så håller MP att förvandlas till en plattform för islamister.

Med allt detta sagt så måste jag säga att det finns en Miljöpartistisk politiker som jag respekterar högt trots att jag inte delar hennes åsikter, nämligen Maria Wetterstrand som är smart och faktiskt verkar ha integritet utöver det vanliga. Hon lyckades också lägga band på dom värsta stollarna.

Hennes efterträdare Romson däremot...hon tillhör ju själva stollefalangen.
__________________
Senast redigerad av orrtupp 2015-04-16 kl. 14:51.
Citera
2015-04-16, 16:00
  #51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
orrtupp Som jägare var jag naturligtvis positiv till MP:s framväxt, en frisk natur och djurliv är ju själva grunden för jakt och även för livet självt. MP borde ha varit ett självklart val för jägare, fiskare, bönder och även landsbygdsbefolkningen i allmänhet.

Miljöpartiet vill inte ha någon jakt hur kan du ha missat det. Snarare vill deras medlemmar hänga jägarna i snoppen och grilla dem över öppen eld..

Citat:
Tyvärr hade MP samma problem som SD med fanatiker och stollar, till skillnad från SD som kastade (och fortfarande kastar) ut fanatikerna och stollarna så lät MP istället dessa till stora delar styra partiet.

Hennes efterträdare Romson däremot...hon tillhör ju själva stollefalangen.

Miljöpartiets ideologi är stollig och den drivs av deras högsta företrädare högst målmedvetet. Men din bedömning av Sd är lika vriden så stollen är nog du.
Alternativt är du helt okunnig och intolkar det du tycker är bekvämt, för husfriden skull kanske. Någon som påverkar dig att gilla den största fienden som finns mot din livsstil jakt.
Citera
2015-04-16, 18:31
  #52
Medlem
Sweeper80s avatar
Att någon som röstar på dem, skulle jag aldrig kunna vara vän med. Hycklare - och de som stödjer dem - skulle jag aldrig någonsin vilja befatta mig med!
Citera
2015-04-16, 18:36
  #53
Avstängd
Det är väl ingen som förknippar MP med miljöfrågor längre? Snarare fri invandring och kvoteringar.
Citera
2015-04-16, 18:45
  #54
Medlem
8711s avatar
Får kväljningar och mår illa av partiet. Det enda man står för är folkmordet på svenskarna och Fridolins äckliga uppsyn. Hoppas partiet går under och galningarna lämnar landet helst. Vill inte ta i dessa med tång!!
Citera
2015-04-16, 18:52
  #55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Samma som för 20 år sedan, de är ett stort skämt.

Det är ett fruktansvärt enkelriktat parti som lever i det blå när det kommer till den ekonomiska politiken, visst det är jätte fint och bra att fokusera på en grön politik men det måste ske inom verklighetsbaserade ramar.

Att sätta krav på företag rörande hur de får dumpa giftigt avfall och hur mycket smuts som får bolma ut ur en fabriks skorsten är rimligt men att vilja stänga av kärnreaktorer så fort som möjligt (utan att rusta upp dem vi har tills vi har en tillräckligt stabil alternativ energi för att ersätta dem) är enbart skadligt för landets ekonomi.
Citera
2015-04-16, 18:57
  #56
Moderator
Meijis avatar
"Vad tycker du om miljöpartiet?" SVAR: Djup avsmak för at inte säga avsky.

"Varför tycker du som du gör?" SVAR: Det är ett parti som förkroppsligar fascismens antiintellektualism och (ett godtyckligt) förakt för den enskilda människans predikament.

"Finns det enligt dig något som helst vettigt med detta parti?" SVAR: Jag har inte upptäckt något.
Citera
2015-04-16, 21:29
  #57
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Någon som påverkar dig att gilla den största fienden som finns mot din livsstil jakt.
Nja...kanske jag var otydlig, jag gillar inte MP jag hatar dom och hoppas att dom
åker ur riksdagen för alltid.

Det jag hoppades på var ett VERKLIGT miljöparti med kunniga och kloka människor. Ett sånt parti skulle stötta Ecopop i Schweiz.


Det MP som vi fick var ett rent stolleparti.

Edit: Faktum är att MP inte är det mest jaktfientliga partiet, Det är V och FI som är värst ur jaktsynpunkt.
__________________
Senast redigerad av orrtupp 2015-04-16 kl. 21:49.
Citera
2015-04-16, 21:41
  #58
Avstängd
Dr.Kryuchkovs avatar
Trevlig ideal, med hycklande politiker..
Citera
2015-04-21, 16:34
  #59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Trevlig ideal, med hycklande politiker..

Faktiskt helt otroligt. Diesel-Romson och Flygolin, dra åt helvete.

Varför har inte MP samma nolltolerans som SD? Eller resten av sjuklövern? Ni föder folkförakt.

Miljöpartiet, det minst miljövänliga alternativet. Öppna gränser (bl.a.) så fler kan ta del av västvärldens konsumtion som är det största miljöhotet.
Citera
2015-04-21, 16:59
  #60
Avstängd
TokenOfTimes avatar
Enbart negativa kommentarer i tråden och jag håller med. Vad är det för folk som röstar på dom, hipsters och gamla övervintrade gröna vågen folk?

Jag tycker att MP är ett oseriöst parti.

För att Diesel-Åsas snack om den vita heterosexuella mannen var ett tydligt varningstecken på att MP inte har alla hästarna hemma. Det första varningstecknet var MP's korkade uttalande om att män ska sitta och pinka men det skrattade man bara åt då jag såg det som ett skämt. Tydligen så menar idioterna allvar.

Sen har vi förstås den totalt ansvarslösa invandringspolitiken men den är samma i hela 7K.

Diesel-Åsas och Flygolitens förehavanden har bekräftat det jag trodde, MP är ett dåligt skämt i politikens sandlåda. Hoppas dom åker ur riksdagen för gott.
__________________
Senast redigerad av TokenOfTime 2015-04-21 kl. 17:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback