Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-03, 23:44
  #1
Medlem
wotoos avatar
Vad tycker du om miljöpartiet?

Varför tycker du som du gör?

Finns det enligt dig något som helst vettigt med detta parti?

Intressant att veta hur var 20 person kan få för sig att lägga sin röst på JUST DET PARTIET. Då jag själv inte kan förstå.

Hur kan man "värna om miljön" genom att byta ut kärnkraft mot utländsk kolkraft? Eller hur resonerar dom kring det här?
----------------

Vill även passa på att beskriva ungefär hur jag känner kring partiet genom ett kortare videoklipp:

https://www.youtube.com/watch?v=t5zBkgJ2UsY#t=99
Citera
2014-12-04, 00:34
  #2
Medlem
Skatteskolks avatar
Gröna kommunister som glidit ifrån sina ideal. De är ungefär lika mycket miljöparti som Centern.

Åsa Romson är en skamfläck. Maria Wetterstrand var alla gånger bättre även om jag irriterade mig på henne tills jag fick reda på att hon är lika besatt av snooker som jag.

Om MP la mindre tid på multikulti, inte hade språkrör som begår miljö- och skattebrott samt gör realitistiska och fungerande åtgärder för miljön vore de ett alternativ för mig.
Citera
2014-12-04, 00:57
  #3
Medlem
farbror Svens avatar
De borde ha en klarare och mer fokuserad hållning på miljö, om de ska behålla kärnväljare och kunna växa. De fick Fi-noja och flummade mycket på Fi-teman helt i onödan, och tappade fokus på miljön.
Det parti som inte slår vakt om sina kärnväljare när opinionen vänder är kört.
Citera
2014-12-04, 00:57
  #4
Medlem
X-mers avatar
Miljöpartiet är för mig ett parti som värnar om välsituerade storstadsbefolkning.
Det är inget parti som värnar om landsbyggdens befolkning. Bensinskatten, extra skatt på konstgödsel och minskad kostnad för skolor som inte bär sig.

Det enda alternativet för fattiga kommuner är att ta in invandrare.
Citera
2014-12-04, 01:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Gröna kommunister som glidit ifrån sina ideal. De är ungefär lika mycket miljöparti som Centern.

Åsa Romson är en skamfläck. Maria Wetterstrand var alla gånger bättre även om jag irriterade mig på henne tills jag fick reda på att hon är lika besatt av snooker som jag.

Om MP la mindre tid på multikulti, inte hade språkrör som begår miljö- och skattebrott samt gör realitistiska och fungerande åtgärder för miljön vore de ett alternativ för mig.

Som SD-röstare diggar jag dock centern mer och mer. Tycker Lööf står på sig i en del småkontroversiella frågor (kärnkraft mm.). Dock så har drömmen om ett allianssammarbete drivit alla partier för långt från sina ideal så de är inget alternativ för mig.

MP däremot är miljötalibaner av rang. Aldrig förr har jag sett en så hjärndöd diskussion som under dagens budgetdebatt där miljöanarkisterna raljerade så mycket grön sörja att jag aldrig kommer kunna äta wasabi igen.

Romson är så oerhört korkad och hycklar vidare som miljöminister. Hon är dock inget hot för Sverige. Den sluge räven är herr Frigolit som smugit sig in i skolans värld och är på väg att demontera den lilla delen av skolan som fortfarande fungerar.
Citera
2014-12-04, 06:24
  #6
Medlem
Jävligt oklart parti är min spontana tanke.

Svårt att få en övergripande bild av deras politik. Dom väljer det mest PK alternaivet i varje sakfråga utan att ha en tydlig röd tråd i sin politik. Det känns som dom saknar en vision. Iallafall en realistisk sådan.
Citera
2014-12-04, 07:09
  #7
Medlem
Mikojans avatar
FI som gjorde en stark spurt i september enbart på mupparnas bekostad kommer fortsätta att äta upp fiollådorna Romsons och Fridolins kader av innerstadvsväljare.

Mupparna som glömt sitt ursprung blir ett Kamrat 4-procentparti igen
Citera
2014-12-04, 09:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Vad tycker du om miljöpartiet?

Ett antal extremister, i vissa fall galningar.

Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Varför tycker du som du gör?

I princip all deras politik som inte är direkt miljörelaterad (men även deras lösningar på miljöproblem är dåliga).

Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Finns det enligt dig något som helst vettigt med detta parti?
Klimatförändringen är reell och skall tas på allvar.


Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Hur kan man "värna om miljön" genom att byta ut kärnkraft mot utländsk kolkraft? Eller hur resonerar dom kring det här?

Idioter.

Kärnkraft är det bästa alternativet. Vad gör det för naturen (som de värnar, inte människor) om ett kärnkraftverk får härdsmälta. Chernobyl är ett naturreservat numera. Visst djuren får cancer i högre ålder, men vad spelar det för roll för någon alls, ens för djuren.
Citera
2014-12-05, 00:44
  #9
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt

Kärnkraft är det bästa alternativet. Vad gör det för naturen (som de värnar, inte människor) om ett kärnkraftverk får härdsmälta. Chernobyl är ett naturreservat numera. Visst djuren får cancer i högre ålder, men vad spelar det för roll för någon alls, ens för djuren.

Det var bättre förr, O ljuva 90-tal:

"Energipolitiken skall syfta till att trygga vår energiförsörjning. Sverigedemokraterna vill
satsa på en snabb övergång till miljövänligare energiproduktion. Det är viktigt att vi lär
oss att hushålla bättre med energiråvarorna för att därmed minska energiförbrukningen.
Avfallsproblemen och säkerheten kring våra reaktorer motiverar att kärnkraften bör
avvecklas i den takt som för samhället är ekonomiskt och ekologiskt hållbar."

Ena riktiga mijömuppar var de, Sverigedemokraterna:

"Forsknings- och utvecklingsarbetet för att få fram miljövänliga
energialternativ skall ges högsta prioritet. I sina rikliga skogstillgångar har Sverige en
stor, inhemsk energiråvarukälla som starkt motiverar vidareutveckling av
metanolframställning. Även etanol och rapsolja bör användas. Detta motiveras även ur
nationellt självhushållningsperspektiv och blir en bra försörjningskälla för våra
lantbrukare."

Och idag betecknar Sverigedemokraterna Mp som extremister...
Citera
2014-12-05, 07:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det var bättre förr, O ljuva 90-tal:

"Energipolitiken skall syfta till att trygga vår energiförsörjning. Sverigedemokraterna vill
satsa på en snabb övergång till miljövänligare energiproduktion. Det är viktigt att vi lär
oss att hushålla bättre med energiråvarorna för att därmed minska energiförbrukningen.
Avfallsproblemen och säkerheten kring våra reaktorer motiverar att kärnkraften bör
avvecklas i den takt som för samhället är ekonomiskt och ekologiskt hållbar."

Ena riktiga mijömuppar var de, Sverigedemokraterna:

"Forsknings- och utvecklingsarbetet för att få fram miljövänliga
energialternativ skall ges högsta prioritet. I sina rikliga skogstillgångar har Sverige en
stor, inhemsk energiråvarukälla som starkt motiverar vidareutveckling av
metanolframställning. Även etanol och rapsolja bör användas. Detta motiveras även ur
nationellt självhushållningsperspektiv och blir en bra försörjningskälla för våra
lantbrukare."

Och idag betecknar Sverigedemokraterna Mp som extremister...

Javisst och det är rimligt att Sverigedemokraterna betecknar Mp som extremister. Vissa har lärt sig något och Miljöpartiet kommer aldrig att lära sig något avseende kärnkraften. Att ompröva sina ståndpunkter kan bara den fanatiske tycka är fel.

Tycker du att det är rätt att lägga ned kärnkraften?
Citera
2014-12-05, 17:14
  #11
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Och idag betecknar Sverigedemokraterna Mp som extremister...

Jag skall vara snäll. Som farbror Svens exempel illustrerar så är det lätt för ett parti som inte har någon politik inom ett område att fylla det området med vad som verkar bra eller är lite hippt just nu. Problemet med miljöpartiet är att de har gjort det med alla områden och när det kommer till kritan har de inget att visa upp.
Citera
2014-12-05, 17:34
  #12
Medlem
Trumpeters avatar
Tillväxtfientliga och därmed ett hot mot framtida välfärd. Man kan säga mycket negativt om S, men de har politik som åtminstone i delar syftar till att skapa värden och bevara välfärden. Inte konstigt att samarbetet dessa partier mellan slutade med en fiaskobudget.
__________________
Senast redigerad av Trumpeter 2014-12-05 kl. 17:37.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback