• 1
  • 2
2014-12-03, 12:54
Bannlyst
Repetitionens fördärv som man tvingas utstå dag efter dag. Som liten är man ung och naiv. Sedan när man blir äldre så blir man styrd av samhällets alls regler. Om man är efterbliven och sinneslö som jag är så passar man varken in på jobb eller bland folk. Meningen med livet är att inse att glädje är energidödande. Och depression står i fokus. Sedan börjar man dricka eller knarka för att sedan hoppa från en bro eller hur fan man väljer att ta livet av sig. Min önskan är att få bli skjuten.
Citera
2014-12-03, 13:15
Medlem
Så är det för personer som oss.

Jag leker bort mitt liv och hittar ingen ambition att leva ett normalt liv.
Är för feg för att ta livet av mig, så istället tar jag den långsamma vägen.

Min högsta dröm är att få cancer-besked så att mina anhöriga slipper skämmas för att jag super/ODar ihjäl mig.

Ser inget tragiskt med detta egentligen. Tycker att alla andras liv verkar sjukt innehållslösa.

De mest intressanta personerna jag har träffat i mitt liv har varit skadade, missanpassade, djupt nergångna personer. All cred till folk som går emot detta sinnessjuka sättet vi kallar "livet".
Citera
2014-12-03, 13:20
Medlem
Wertyms avatar
i feel you my brothers. livet suger balle. vore ju gott å få lite cancer så man slipper skiten, utan att behöva begå självmord. fast samtidigt vill man ju inte det heller, tror jag?
Citera
2014-12-03, 13:31
Medlem
Gameplayers avatar
Är inte att skaffa sig njutning en bättre mening? Livet är ganska njutbart ibland ändå.
Citera
2014-12-03, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
i feel you my brothers. livet suger balle. vore ju gott å få lite cancer så man slipper skiten, utan att behöva begå självmord. fast samtidigt vill man ju inte det heller, tror jag?

Skiter man i strålbehandlingen så tror jag inte det är värre än att jobba 9-5 för att uppfylla andras krav varje dag.

Helst av allt vill man ju bara ha pengar och inga ansvar.
Det finns sätt att göra detta på, men då riskerar man friheten.
Men friheten är ju inte värt så mycket när man är fångad i arbetslivet.
Citera
2014-12-03, 22:26
Bannlyst
Jesus sade, står i bibeln, " den som inte tar sitt kors och bär som jag, är inte värdig".

Jag vet inte exakt vad det är för kors som syftas på men att det skulle vara guld och gröna skogar har jag svårt att inbilla mig. Det står också i GT att den som får sitt ok i unga år är lycklig, eller något sådant.

Har gjort resan i TS. Söp, knarkat och spelat i många år. Sen försökte jag ta mitt eget liv efter en "abraham". Men då hör jag en röst från himlen som säger "nu kan du cykla hem igen" och så låstes jag in på psyket några månader tills jag släppte in Jesus i hjärtat och blev utsläppt. Numera är jag fri från missbruk och har Jesus med mig i allt jag gör.

Risken är skyhög att livet inte tar slut, bara för att man dör kroppsligen.
Citera
2014-12-03, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Så är det för personer som oss.

Jag leker bort mitt liv och hittar ingen ambition att leva ett normalt liv.
Är för feg för att ta livet av mig, så istället tar jag den långsamma vägen.

Min högsta dröm är att få cancer-besked så att mina anhöriga slipper skämmas för att jag super/ODar ihjäl mig.

Ser inget tragiskt med detta egentligen. Tycker att alla andras liv verkar sjukt innehållslösa.

De mest intressanta personerna jag har träffat i mitt liv har varit skadade, missanpassade, djupt nergångna personer. All cred till folk som går emot detta sinnessjuka sättet vi kallar "livet".

"Vanliga" människor är det tristaste som finns. Det är bara original som ens har en illusion som inte suger.
Citera
2014-12-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Jesus sade, står i bibeln, " den som inte tar sitt kors och bär som jag, är inte värdig".
.....
Risken är skyhög att livet inte tar slut, bara för att man dör kroppsligen.
Det stämmer. Risken att livet tar slut bara för att man dör kroppsligen är nästan lika med 0. Bara de rättfärdiga behöver inte återkomma till jordalivet igen. De som inte vill lära sina läxor eller "bära sitt kors" i detta liv, får precis likadana prövningar i sina nästa liv. Detta skall alla veta - speciellt de som vill ta sina liv eller önskar sig en dödlig sjukdom.
Citera
2014-12-03, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avigal
Det stämmer. Risken att livet tar slut bara för att man dör kroppsligen är nästan lika med 0. Bara de rättfärdiga behöver inte återkomma till jordalivet igen. De som inte vill lära sina läxor eller "bära sitt kors" i detta liv, får precis likadana prövningar i sina nästa liv. Detta skall alla veta - speciellt de som vill ta sina liv eller önskar sig en dödlig sjukdom.
Jesus bekräftade knappast den hinduiska läran om reinkarnation när han sade att vi inte ska förvånas för vi SKA födas på nytt utan min grova misstanke är att de hinduiska "gudarna" kommit med irrläror för att leda människor bort från sanningens väg. Och när det gäller vem som är rättfärdig så blev ju abraham det genom tro och som det står i NT kan ingen människa leva upp till lagarna. Men det Jesus gjorde på korset var ju att förlåta en mördare och lovade honom att de skulle träffas i himmelen redan samma dag, så risken är stor att han kommer förlåta dig med.
Citera
2014-12-03, 23:09
Bannlyst
Religiösa stollar är just en av de saker som gör att världen suger så.
Citera
2014-12-03, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Religiösa stollar är just en av de saker som gör att världen suger så.
jag skulle vilja lägga till "gnällspikar" högre upp på listan. Där nånstans har vi också de som bara måste till varje pris berätta vad de tycker om sin broder.
Citera
2014-12-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
jag skulle vilja lägga till "gnällspikar" högre upp på listan. Där nånstans har vi också de som bara måste till varje pris berätta vad de tycker om sin broder.

Ja det är möjligt, men någonstans där uppe på den listan delar även religiösa sitt tyckande om gud, jesus eller dylikt. Religiösa pratar väldigt mycket om hur dom ser på sin gud och sin religion, vad gud säger, vad gud inte säger, vad jesus säger, vad jesus inte säger....osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in