Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-12-03, 01:23
Medlem
Hej!

Jag skulle behöva ett stabilt stativ, jag har börjat köra med big stopper, vilket kan göra att man står i lite ojämn terräng och att man behöver ett stabilt stativ.

Student, så max 1000kr gäller.

Vad tror ni om detta tex? Värt pengarna?

http://www.ebay.com/itm/Q-666C-Porta...item27eaddfa01

Carbon fiber, smidigt när det är ihopfällt och ingår monopod, dom sakerna lockar. Och priset!

Vad talar emot?
Citera
2014-12-03, 06:52
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mek.nu
Hej!

Jag skulle behöva ett stabilt stativ, jag har börjat köra med big stopper, vilket kan göra att man står i lite ojämn terräng och att man behöver ett stabilt stativ.

Carbon fiber, smidigt när det är ihopfällt och ingår monopod, dom sakerna lockar. Och priset!

Vad talar emot?
Lite dyrare men kika på tex photax Diat-stativ de ska vara rätt mycket stativ för pengarna,dock inte i kolfiber,ett paket med stativ och huvud kostar under 2000kr.
Det du länkar låter lite för bra för att vara sant,ett bra kolfiberstativ kostar minst några tusenlappar.
Sen får du räkna med en massa avgifter om du beställer utanför EU.
Senast redigerad av oyegie 2014-12-03 kl. 06:54.
Citera
2015-05-29, 18:06
Medlem
Har inte köpt stativ än, tänkte lyfta denna tråd igen för tips.

Samma riktlinjer, typ 1000kr komplett.

Fortfarande har jag svårt att hitta nått som klår stativet i länken i ursprungsinlägget, eller finns det?
Citera
2015-06-16, 17:46
Medlem
Citat:
Har inte köpt stativ än, tänkte lyfta denna tråd igen för tips.

Samma riktlinjer, typ 1000kr komplett.

Fortfarande har jag svårt att hitta nått som klår stativet i länken i ursprungsinlägget, eller finns det?

Hej! Sök på BeiKe Q666 Aluminum Pro Tripod. Den är sjukt bra för sitt pris, klarar av 15kg load capacity och högsta läget ligger på 1545mm. Köpte min från Ebay för 65£ och fick den inom en vecka (Malta). Hittils har jag bara haft positiva erfarenheter.
Citera
2015-06-26, 22:42
Medlem
Köp inte kinesiskt! Skaffa ett Manfrotto. Made in Italy.
Men dom flesta verkar skita i sånt och Volvo
Citera
2015-06-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D900s

Med tanke på detta svar du gav i en annan tråd "Digitalfoto med dslr blir i regel en massa skräpfoton. Med diafilm blir det nära noll." så känner jag att man inte bör lägga så stor vikt vid dina tips.
Citera
2015-06-27, 00:34
Medlem
systems avatar
Om jag hade din budget och dina önskemål hade jag slagit till. Det kan ju vara skitbra, helt enkelt.

Jag har köpt lite prylar från Kina via ebay, och även om det inte varit något så stort som ett stativ har jag alltid blivit nöjd. De brukar hålla vad de lovar.

Återkom gärna till tråden med en resumé efter eventuellt inköp.
Citera
2015-07-03, 18:51
Medlem
Kika på Tradera.Begat Gitzo och Manfrotto pro är prylar som håller länge. Made in Italy och France.
Eller låt Kineserna ta över industrin med Benro och diverse kopior.
Citera
2015-07-03, 19:03
Medlem
Citat:
Med tanke på detta svar du gav i en annan tråd "Digitalfoto med dslr blir i regel en massa skräpfoton. Med diafilm blir det nära noll." så känner jag att man inte bör lägga så stor vikt vid dina tips.

Ursäkta var väl mer packad än nu.
Citera
2015-07-03, 22:50
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Om jag hade din budget och dina önskemål hade jag slagit till. Det kan ju vara skitbra, helt enkelt.

Jag har köpt lite prylar från Kina via ebay, och även om det inte varit något så stort som ett stativ har jag alltid blivit nöjd. De brukar hålla vad de lovar.

Återkom gärna till tråden med en resumé efter eventuellt inköp.

Exempelvis Triopo gör riktigt bra stativ för pengarna, Cyberphoto säljer dem. De är dyrare än TS i den här trådens önskemål tror jag, men inte mycket dyrare. Speciellt deras kolfiberstativ är väldigt prisvärda, kolfiber är ju inte gratis från Manfrotto och andra mer välkända tillverkare.
Citera
2015-07-03, 23:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D900s

Fast mina Sirui är fantastiska
Citera
2015-09-21, 09:22
Medlem
Min två cent:
Bästa stativet för under 1000kr måste nog vara detta:
http://www.fotokungen.com/manfrotto-...c2-p-7925.aspx
• Maximal höjd: 147cm
• Hopfälld: 52.5cm
• Max last: 4kg
• Vikt: 1765g
Personligen är det i Lägsta laget och lite för klent med 4Kg som maxvikt men om man vill in under 1000kr så är det mitt val.

Citat:
Hej!

Vad talar emot?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in