Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-02, 21:23
  #1
Medlem
acerblazerlols avatar
Hej
Om jag vill köpa en kolv från usa också betalar jag priset för kolven + frakten till företaget jag köper det av
vilka problem/utgifter kan uppstå innan kolven är hemma hos mig?
var väldigt sugen på en kolv från boyds/hogue och jag misstänker att köpa från usa blir billigast
Citera
2014-12-05, 15:17
  #2
Medlem
Du får betala tull på den sammanlagda kostnaden för transport och vara.
Citera
2014-12-05, 16:36
  #3
Avstängd
Nej, kostar det under 1300 kr så betalar man bara moms, kostar det över 1300 kr så blir det moms och sedan tull på det totala beloppet

http://www.tullverket.se/innehallao/...280005754.html
Citera
2014-12-05, 23:44
  #4
Medlem
acerblazerlols avatar
Okej, nu har det klarnat något, det lutar åt att det blir aningen billigare ändå å ta från usa
Citera
2014-12-13, 23:42
  #5
Medlem
acerblazerlols avatar
Efterforskningar har utförts under den gångna veckan
Jag ska beställa en valnötskolv nästa vecka,
Som tumregel kan man nog räkna (totalpriset*dollarkursen*1,3)
Hoppas bara posten kan ge fan i att köra över mitt paket, det är ju inte muntra historier man hör när man googlar..
Citera
2014-12-14, 14:58
  #6
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Efterforskningar har utförts under den gångna veckan
Jag ska beställa en valnötskolv nästa vecka,
Som tumregel kan man nog räkna (totalpriset*dollarkursen*1,3)
Hoppas bara posten kan ge fan i att köra över mitt paket, det är ju inte muntra historier man hör när man googlar..

Vad kostar kolven? Har för mig att det behövs exporttillstånd om värdet överstiger 100 dollar.
Citera
2014-12-14, 16:16
  #7
Medlem
acerblazerlols avatar
Det beror på var man köper ifrån, om man beställer direkt från mcmillan så måste man ha exporttillstånd för 250 dollar, men man kan ta flera stockar samtidigt verkar det som på samma exporttillstånd

vissa andra verkar inte ta extra för exporttillstånd, jag gissar att dom har ett stående?
Citera
2014-12-14, 16:57
  #8
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vad kostar kolven? Har för mig att det behövs exporttillstånd om värdet överstiger 100 dollar.

Det stämmer... Därav att de flesta av Boyds kolvar kostar från $99. Korkad regel förövrigt när det gäller en bit trä/laminat.
Citera
2014-12-23, 10:17
  #9
Medlem
Accubonds avatar
För några månader sedan gällde i alla fall att man inte behövde exporttillstånd, oavsett pris, om det gällde en laminatkolv, till skillnad från kolvar av glasfiber/kolfiber/gjuten plast eller kombinationer därav. Detta kan ju mycket väl ha ändrats, det blir ju hela tiden svårare och svårare att köpa vapenrelaterade delar från USA.
Citera
2015-02-09, 22:16
  #10
Medlem
acerblazerlols avatar
Det blev inget köp från usa, jag fick en oanvänd hogue av en kompis
Men jag satt och drömde mig iväg och såg att brownells har öppnat en sverige-sida
det kanske blir lättare att beställa och få hem den men det ser ut som att priserna saltats lite
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback