Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-04-26, 13:40
  #25
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ingen styr sossarna. Ingen politiker har förmåga att styra nånting. Ingen politiker har någonsin styrt någonting. Politiken består numera, och sedan1990:talet, av en obruten serie allvarliga fel och misstag som slagit hårt tillbaka mot de beslutsfattande politikerna själva. Det är därför ALLA partier är i djup kris idag. Efter fem år som vågmästare har SD fortfarande noll inflytande. Borgarna avgick utan anledning och vägrar obstinat att vare sig regera eller opponera. Och regeringens kriser är ju uppenbara, färre än 20% under 50 år stödjer sossarna. Alla misslyckas med allt. Förklaringen är att de är idioter, se på deras meriter och track record som politiker!


Uppenbarligen inte! Han är ju i konflikt med alla partier och även internt och med alla grannländer och EU-länder. Vad har han uppnått med sina "förhandlingar"? Metallarbetarna har anledning att syna hans "förhandlingar" med arbetsgivarna. Har han gått med på låga löner i utbyte mot mutor, eller av dumhet?

Han står inför tusentals indier och säger typ: "Kära kineser..." följt av asflabbande hånskratt. Vilken förhandlare! Särskilt hans obildade språk, som är ett mycket viktigt verktyg vid förhandlingar psykologiskt och juridiskt, avslöjar att han har noll och ingen förhandlingskompetens. Han har aldrig styrt nånting. Han vet inte hur man gör.
Förstår inte varför du citerar mig.
Jag tog upp varför han blev partiledare o du tar upp fel han gjort när han blivit det.
Har dessa saker något med varandra att göra?
Citera
2016-04-26, 14:03
  #26
Medlem
det borde vara partistyrelsen som är valda men så är det inte utan partikongresen är högsta beslutande organ
Citera
2016-04-26, 15:10
  #27
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Förstår inte varför du citerar mig.
Jag tog upp varför han blev partiledare o du tar upp fel han gjort när han blivit det.
Har dessa saker något med varandra att göra?
Han blev inte vald för att han vet nånting om förhandling, det gör han ju demonstrativt inte! Det var bara en lögn som hittades på för att lura naiva idioter att stödja hans nominering. Löfvén har som alla andra politiker inte någon kompetens och inte något försonande drag som människa. VUs val av Löfvén var bara ännu ett i den långa rad av svåra fel och misstag som all svensk politik består av. Idioterna i sossarnas Verkställande utskott skadade sig själva allvarligt med detta sitt misstag, och har följt upp det med nya självskadande klavertramp. Och de kommer att fortsätta så tills islamisterna tagit över och stenar alla,sosseetaister och f.d. Medlöparförrädare till döds om några få år.
__________________
Senast redigerad av Fri 2016-04-26 kl. 15:16.
Citera
2016-04-26, 21:56
  #28
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Han blev inte vald för att han vet nånting om förhandling, det gör han ju demonstrativt inte! Det var bara en lögn som hittades på för att lura naiva idioter att stödja hans nominering. Löfvén har som alla andra politiker inte någon kompetens och inte något försonande drag som människa. VUs val av Löfvén var bara ännu ett i den långa rad av svåra fel och misstag som all svensk politik består av. Idioterna i sossarnas Verkställande utskott skadade sig själva allvarligt med detta sitt misstag, och har följt upp det med nya självskadande klavertramp. Och de kommer att fortsätta så tills islamisterna tagit över och stenar alla,sosseetaister och f.d. Medlöparförrädare till döds om några få år.
Att du fortsätter.
Han valdes för att...
Att du kommit på att han inte kan får stå för dig. Jag säger bara varför han valdes. Att du inte håller med spelar ingen jävla roll då jag betvivlar att du var med o röstade.
Citera
2016-04-26, 23:23
  #29
Avstängd
LO och medierna har större makt än Socialdemokraterna. Politiker kommer och går - LOs styrelse och journalisterna består. Ingen blir höjdare inom S utan att godkänts av LO och Södermalmsmedia.
Citera
2016-04-27, 00:08
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Nåååå, vem är det egentligen som styr i S? Att Stefan Löfven är en fjärrstyrd mupp, det blir allt mer uppenbart. När kom han med något konkret, annat än skäll på SD och aliansen? Det verkar som att han hålls tillbaka på något sätt.
Är det Partistyrelsen som bestämmer? Eller är den också en front bara?

Det där är en fråga som kan diskuteras i all oändlighet. Det är samma sak i alla politiska partier och i övriga organisationer. Vad och vem är det som avgör linjer och beslut?

Formellt är det ganska enkelt. Alla våra partier är uppbyggda på samma sätt, från lokala föreningar i Ödeshög och Majorna som är samlade i distrikt som är samlade i en riksorganisation.

Formellt har alla medlemmar samma rättigheter att lägga fram förslag för att påverka partiets ställningstaganden. I realiteten, liksom i alla mänskliga grupper, har vissa personer större inflytande än andra.

Makten i ett parti, eller annan organisation, är flytande och kaosartad. Kaosartad i meningen att en liten faktor kan utlösa en händelsekedja som påverkar ett slutresultat.

Inom ett parti väljs en del personer till förtroendeposter. Dessa personer får förstås större inflytande än andra. Men vem väljs och varför? Vänskap och ovänskap, strategier, kotterier, tjänster och gentjänster, opportunism, hämnd, maktbegär, erfarenhet, engagemang i frågor, flit, kompetens, social förmåga, alla möjliga faktorer spelar in.

Den som har valts till den högsta posten i ett parti, partiordförande, som Stefan Löfven, har förstås mycket inflytande. Men absolut inte obegränsat. Löfven har en rad hänsyn att ta. Påtryckningar från många håll. Många att hålla på gott humör. Alla toppolitiker tvingas då och då att utåt stå för åsikter som de inte har, därför att andra krafter har drivit fram partiets ställningstaganden.

Jag anser inte att Stefan Löfven är en fjärrstyrd mupp. Han befinner sig i samma situation som alla andra toppolitiker. Han kan påverka mycket men inte allt. Jag tycker han gör det bra, med tanke på omständigheterna.

Men jag undrar hur det gick till när S svängde i asylfrågan hösten 2015. Hoppas vi någon gång får veta hur det gick till.
Citera
2016-04-27, 12:07
  #31
Medlem
godhetsapostelns avatar
Gissar att LO (Löfven) blev mer eller mindre tvingad att axla ordförandeposten i partiet (partiledare) pga falangstrider i ledningen. Det är ju ändå dom som bestämmer när S sitter i opposition (LO är den som sponsrar allt om ni inte redan vet det).
Antagligen är det motståndet mot Damberg som är problemet. Men vill man inte ha Damberg måste man plocka bort honom från köttgrytorna nu. Annars kan han lugnt sitta och vänta på att Löfven med support gör bort sig.
Löfven blev förmodligen tagen på sängen när någon med en ams-kurs i svetsning fördes fram som partiledare. Gissar att chocken inte släppt ännu.
Citera
2016-04-27, 12:47
  #32
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Att du fortsätter.
Han valdes för att...
Att du kommit på att han inte kan får stå för dig. Jag säger bara varför han valdes. Att du inte håller med spelar ingen jävla roll då jag betvivlar att du var med o röstade.
Enligt Westerholm valdes han som en ofarlig och egentligen ovillig nickedocka eftersom man inte ville ha en förödande och smutsig strid mellan Jämtin och Damberg.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback