Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-28, 18:28
  #25
Medlem
ChristianXs avatar
Känns som att det börjar krypa närmare ett utbrott nu tycker jag. Kommer stötvis ökande omsättning och någon som dessutom är sugen på att stoppa uppgången med ett 100K-block som bromsar varje gång. Bolaget känns efter omständigheterna rätt då undervärderat, delvis på att man inte ägnat sig åt någon "kursvård" och för att det varit ganska tyst bland aktieägarna och ingen riktigt diskuterat bolaget det sista. Är det möjligen dags att öka innehavet lite nu?
Citera
2018-07-20, 23:01
  #26
Medlem
Jag har ökat mitt innehav med drygt 20% nu under sommardippen, jag menar ju att exitprocessen är förmodligen ganska långt gången och att man inte kommunicerar detta är dels för att man inte får, men också för att det skulle kunna skada förhandlingarna. VDn går ut och säger "snarast, dock senast inom 12 månader", och dessa 12 månader är förmodligen bara för att vara på den säkra sidan. Nej, en exitprocess under hösten tror jag kommer kommuniceras och då får vi förmodligen också ta del av den första kakan som bolaget har bakat åt oss: utdelningen av halva försäljningsbeloppet - oavsett om detta är en affär som rör sig om licensiering eller en regelrätt försäljning.

Sen har jag en långsiktig plan gällande ägandet av bolaget också, men det kan vi väl diskutera närmare när VAL001 har skänkt både oss och bolaget en bra slant. Trevlig helg!

PS - jag sitter inte på mer information än vad som kommunicerats och jag varken råder eller avråder från köp. Jag presenterar helt enkelt min syn på det hela.
Citera
2018-08-09, 06:45
  #27
Medlem
Ho, 22% upp igår.. det blev en trevlig överraskning när man kom hem från semestern! Bra PM om Val001, men även ännu en bekräftelse på att exitprocessen fortlöper som den ska, minst
Citera
2019-04-24, 21:48
  #28
Medlem
Och där kom det bekräftande PM:et som vi väntat på, och det börjar nu ta fart... Val001 lär ju vara sålt inom en snar framtid. Någon som gått in nu när det börjat röra på sig?
Citera
2019-08-27, 16:26
  #29
Medlem
Börjar tappa tålamodet med denna - händer ju ingenting...
Citera
2020-08-03, 10:47
  #30
Medlem
Fanns rejält med information att tillgå gällande både bolaget i sig och den där exitprocessen. Tar position, en rejäl sådan, och inväntar spännande PM.
Jag ligger sällan i samma papper mer än tre månader, och har för avsikt att kunna hämta hem en bra vinst inom den tidsperioden.
Citera
2020-08-03, 16:53
  #31
Medlem
Det va en trevlig start på mitt innehav på RESP. Non har köpt på sig rejält idag
Citera
2020-08-06, 21:51
  #32
Medlem
Såg intervjun med vdn nu som fanns på Placera, han säger att val001 är sålt eller utliceniserat relativt snart. Någon mer som tagit position? Eller som funderar på det? Hur tänker folket, skulle vara intressant att få fler infallsvinklar för detta känns som börsens lägst värderade bolag just nu
Citera
2020-08-07, 12:12
  #33
Medlem
knulps avatar
Köpt på mig ett rejält knippe med aktier! Höstens case? Tror resan bara börjat.
Citera
2020-08-07, 12:22
  #34
Medlem
Ja med en emission gjord som fyllde på kassan, pågående förhandlingar om exit samt flera andra projekt i sin forskningsportfölj så är jag glad över att jag hittat den i god tid.

Bra utveckling idag också, verkar sannerligen som om den varit pressad under emissionen och klättrar mot sitt rätta värde. Starkt!
Citera
2020-08-10, 08:00
  #35
Medlem
25% upp i fredags, 59% upp på 3 månader... Spännande vecka! Rapport om dryga 2 veckor också.
TO verkar också gå upp rejält nu.
Citera
2020-08-14, 16:51
  #36
Medlem
Vilken resa aktien har gjort, har sannerligen återhämtat sig väl. Trycket och intresset för att ta position har nog aldrig varit större, man vågar ju knappt spekulera i vad kursen står i när exitprocessen tar vid. 1,68kr som dagens kurs lär ju jämförelsevis vara ett skämt med den kommande kursen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback