Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-02, 10:16
  #1
Medlem
Ravenboxs avatar
Jag hade sprättat upp dig som en fisk.

Så brukar jag säga med en lugn, kontrollerad och allvarlig röst när jag vill få någon människa att känna sig illa till mods eller rent av skräckslagen, allt som oftast från ingenstans.

Hur gör ni när ni känner er provocerade och bara vill hota någon ni antagligen inte kommer stöta på någon annan gång?
Jag vill höra Flashbacks hemskaste, kallaste uttryck och vad det är som får dom att fungera i verkligheten!
Citera
2014-12-02, 10:21
  #2
Medlem
Gameplayers avatar
Jag brukar ibland verkligen höja rösten och bli rejält aggressiv. En kompis som överhörde ett telefonsamtal då jag talade så (fast absolut på full nivå) blev så skakad att han tvingades gå hem direkt efteråt.

Hota folk gör jag dock sällan fast till som var skyldig mig pengar skrev jag: Vill du dö??
__________________
Senast redigerad av Gameplayer 2014-12-02 kl. 10:25.
Citera
2014-12-02, 10:26
  #3
Medlem
Giftsvampens avatar
Jag ska slita ut tungan på dig och köra upp den i röfven din!

Varför vill du får människor att känna sig illa till mods? Varför blir du provocerad? Varför skulle man vilja hota någon?
Citera
2014-12-02, 10:27
  #4
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Jag ska slita ut tungan på dig och köra upp den i röfven din!

Varför vill du får människor att känna sig illa till mods? Varför blir du provocerad? Varför skulle man vilja hota någon?

Man kan behöva dödshota folk som är skyldig en pengar, etc.
Citera
2014-12-02, 10:29
  #5
Medlem
Blir kallad spontant för Rasist och främlingsfientligt offentligt. ( Jag springer hem i enorm rädsla och går under marken permanent resten av mitt liv )

Vaersta som finns
Citera
2014-12-02, 10:31
  #6
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Jag ska slita ut tungan på dig och köra upp den i röfven din!

Varför vill du får människor att känna sig illa till mods? Varför blir du provocerad? Varför skulle man vilja hota någon?
Jag kan känna mig provocerad om någon tar illa upp för bagateller eller till exempel stirrar in i mina ögon och inte kan ta att jag gör detsamma utan att deras "heder" skadas.
Jag är bekväm med att få folk att känna sig obekväma, det är som ett spel för mig.
Citera
2014-12-02, 10:36
  #7
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Jag hade sprättat upp dig som en fisk.

Så brukar jag säga med en lugn, kontrollerad och allvarlig röst när jag vill få någon människa att känna sig illa till mods eller rent av skräckslagen, allt som oftast från ingenstans.

Hur gör ni när ni känner er provocerade och bara vill hota någon ni antagligen inte kommer stöta på någon annan gång?
Jag vill höra Flashbacks hemskaste, kallaste uttryck och vad det är som får dom att fungera i verkligheten!

Beroende på hur farlig du ser ut och hur omgivningen är hade jag nog bara asgarvat åt dig och påpekat att "sprättat" faktiskt inte är en korrekt böjning av "sprätta". Sedan hade jag välmenande gett dig ett tips, att du nästa gång skall säga "Jag hade sprätt upp dig som en fisk".

En gång fick jag höra "du leker med elden" från en lökig kvinnotafsare som jag konfronterade. Det var också smått komiskt.

Själv hade jag väl sagt något i stil med "jag vet var du bor, sov gott" om jag var tvungen att hota någon.
Citera
2014-12-02, 10:46
  #8
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Beroende på hur farlig du ser ut och hur omgivningen är hade jag nog bara asgarvat åt dig och påpekat att "sprättat" faktiskt inte är en korrekt böjning av "sprätta". Sedan hade jag välmenande gett dig ett tips, att du nästa gång skall säga "Jag hade sprätt upp dig som en fisk".

En gång fick jag höra "du leker med elden" från en lökig kvinnotafsare som jag konfronterade. Det var också smått komiskt.

Själv hade jag väl sagt något i stil med "jag vet var du bor, sov gott" om jag var tvungen att hota någon.
På ytan ganska välvårdad, allt som oftast välklädd. Jag instämmer att det var en klumpig formulering i text.
Det jag brukar göra att se till att jag är ensam med dom som provocerar mig och inleda med en fråga om dom vet vad dom ger sig in på och titta på den som ser starkast ut och behålla ögonkontakt med denne och säga något i stil med "jag kanske borde sprätta upp dig som en fisk".
Oftast brukar det leda till att dom inte ville något i slutändan.
Citera
2014-12-02, 10:52
  #9
Medlem
Ravenboxs avatar
Eller så kan man använda lite "voodoo" som satan själv:
https://www.youtube.com/watch?v=1JWjK71VJ-w
Det verkar som det bästa sättet att få någon att känna sig ruskigt obekväm är att vara lugn och sansad och säga träffsäkra, beräkneliga saker.
Citera
2014-12-02, 10:52
  #10
Medlem
Vet inte om verbala hot är något att bli rädd för. Antingen har man en utstrålning som gör att folk inte bråkar med en, eller så har man det inte. Att komma med massa hot är ju bara "jag ska knulla din mamma" med andra ordval, det händer oftast ingenting.
Citera
2014-12-02, 11:44
  #11
Medlem
Ni tycker inte att ni har ett problem om ni blir så provocerade att ni vill vara så otrevliga mot medmänniskor?
Citera
2014-12-02, 11:53
  #12
Medlem
Grovedarks avatar
Jag ska klippa din tung, jag ska göra kaos med daj!

Det får dem allra flesta på fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback