Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-16, 12:26
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedizz151
Det funkar även med det mörkblåa, dock har båda korten jag prövat blivit spärrade efter cirka en vecka. Är inne på mitt tredje kort nu och prövar att endast återställa kortet när min reskassa gått ned till 0kr. Har beställt några helvita Mifare Classic 4K-kort från AliExpress som jag tänkt testa.

Vet inte riktigt vad du menar med vilka läsare jag använder. För att kopiera/klistra in mina kort använder jag Mifare Classic Tool på min Samsung Galaxy S7 Edge. Om du annars undrade vilka jag läsare jag använt korten på så har jag använt dem på de vanliga spärrarna, bussen samt de kortläsare som informationspersonalen vid Södertälje Centrum använder då det inte finns några spärrar där. Är dock jävligt skraj för att träffa på några kontrollanter då det ser ut som att de använder andra sorters enheter för att läsa korten. Dessutom kanske de även får för sig att kolla historiken. och då är man nog körd. Eftersom att när man själv kollar den vid en automat så ser man att pengar har dragits, men att det ursprungliga saldot var 0kr. Så det ser i princip ut som att man köpt biljetter utan att ens ha haft några pengar att betala med. Det lagrade saldot som finns på kortet visas dock som vanligt.


Men jag tänker såhär, skulle det funka om jag klonade farsans månads kort och använde det? För det borde vara 0% spärrnings risk om jag gjorde det rätt. Vad jag menar med det är att jag ser till att vi aldrig använder det samtidigt, satt inte han åker i Hornstull och sen 2 minuter efter åker jag borta i Kista lixom, det borde nu poppa upp i deras system rätt snabbt. Så om jag ser till att vi aldrig åker exakt samtidigt så borde det väl inte vara någon risk att det spärras eller?
Citera
2018-12-17, 12:41
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trihard
Men jag tänker såhär, skulle det funka om jag klonade farsans månads kort och använde det? För det borde vara 0% spärrnings risk om jag gjorde det rätt. Vad jag menar med det är att jag ser till att vi aldrig använder det samtidigt, satt inte han åker i Hornstull och sen 2 minuter efter åker jag borta i Kista lixom, det borde nu poppa upp i deras system rätt snabbt. Så om jag ser till att vi aldrig åker exakt samtidigt så borde det väl inte vara någon risk att det spärras eller?
Kortet går sönder om du försöker kopiera det till ett annat, om du nu inte tänkt att kopiera det till ett helt blankt Mifare Classic-kort som finns att köpa från Kina.
Citera
2018-12-17, 12:51
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedizz151
Kortet går sönder om du försöker kopiera det till ett annat, om du nu inte tänkt att kopiera det till ett helt blankt Mifare Classic-kort som finns att köpa från Kina.
Jag är ganska säker på att deras system upptäcker tidsmässigt omöjliga resor utöver suspekta transaktioner (om man kör med reskassa).
Citera
2018-12-17, 13:59
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedizz151
Jag är ganska säker på att deras system upptäcker tidsmässigt omöjliga resor utöver suspekta transaktioner (om man kör med reskassa).

Japp, fraud detection med hjälp av AI/maskininlärning är väl standard i den typen av system nu för tiden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback