Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-23, 21:46
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Att pricka 0,2 på högskoleprovet även om man bara kryssar i är näst intill en omöjlighet.
Hen (fniss!) ifråga sitter faktiskt i Sveriges Riksdag, som RiksdagsMAN och jag ser inga som helst skäl att vara korrekt emot denna veritabla förrädare. Hade jag haft 100 mille på kontot så hade jag krossat henne.

0,2 är väldigt låg sannolikhet att få av rena slumpsvar. 32 poäng kan du räkna med med 160 frågor, 160 * 0,2.

2022 krävdes det 47 för att få 0,2.

0,3 motsvarades på samma sätt 62 rätt.

Jag har svårt att förstå att något parti vill ha in en person med det resultatet. Att inte behärska något område utan plocka de första triviala poängen på varje provdel känns som ett skämt. 15 poäng över vad den statistiska slumpen har gett henne. Otroligt okunnigt. Vad kan hon ens förstå av det hon håller på med i riksdagen? Kan hon schablonextrapolera i huvet för att bilda sig en uppfattning om något t.ex.? Guess not...
Citera
2023-03-26, 08:25
  #434
Avstängd
DeValeras avatar
0,2 i resultat på högskoleprovet. Detta är väl minst sagt riktigt dåligt. Jag kan förstå att hon missar matten, men en stor del av provet är väl relativt enkla svenska ords betydelser man ska kunna.

Borde inte de som bestämmer vara gräddan av vad en nation får fram när det gäller kunskaper och moralisk hållning?

I Sverige verkar det förhålla sig precis tvärtom. Att personer blir riksdagsledamöter när de kanske bäst skulle passa att sitta i ICA-kassan eller jobba som biträden på äldreboenden.
Citera
2023-03-26, 13:50
  #435
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
0,2 i resultat på högskoleprovet. Detta är väl minst sagt riktigt dåligt. Jag kan förstå att hon missar matten, men en stor del av provet är väl relativt enkla svenska ords betydelser man ska kunna.

Borde inte de som bestämmer vara gräddan av vad en nation får fram när det gäller kunskaper och moralisk hållning?

I Sverige verkar det förhålla sig precis tvärtom. Att personer blir riksdagsledamöter när de kanske bäst skulle passa att sitta i ICA-kassan eller jobba som biträden på äldreboenden.

Du - det krävs en del vett och kunskap även på äldreboenden och i mataffär. Jag är övertygad om att nolltvåan Snecker inte skulle klara dessa yrken!
Citera
2023-03-26, 22:27
  #436
Avstängd
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Du - det krävs en del vett och kunskap även på äldreboenden och i mataffär. Jag är övertygad om att nolltvåan Snecker inte skulle klara dessa yrken!

Jag menade inte att kränka någon specifik yrkesgrupp. Jag får be om ursäkt ifall jag har trampat någon på tårna. Jag tog bara upp yrkeskategorier där det inte behövs någon formell utbildning och där inskolningsperioden är förhållandevis kort.
Citera
2023-03-26, 22:40
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
0,2 är väldigt låg sannolikhet att få av rena slumpsvar. 32 poäng kan du räkna med med 160 frågor, 160 * 0,2.

2022 krävdes det 47 för att få 0,2.

0,3 motsvarades på samma sätt 62 rätt.

Jag har svårt att förstå att något parti vill ha in en person med det resultatet. Att inte behärska något område utan plocka de första triviala poängen på varje provdel känns som ett skämt. 15 poäng över vad den statistiska slumpen har gett henne. Otroligt okunnigt. Vad kan hon ens förstå av det hon håller på med i riksdagen? Kan hon schablonextrapolera i huvet för att bilda sig en uppfattning om något t.ex.? Guess not...


Hon har ju velat göra sig själv unik genom att kunna svaren på vissa frågor men ändå så väljer hon att svara fel. Då är det möjligt att uppnå ett sånt resultat. Hon är vänsterpartist och tycker förmodligen hela högskoleprovet och dess frågor är felaktigt utformade och det slår slint för henne under provet eller lite innan hon skall göra det, hon bestämmer sig för att svara fel på det hon även kan. Sen att hon inte får rent 0,0 beror på att det hon faktiskt inte kan råkar hon av nån slump svara rätt på en och annan fråga så då landar det på 0,3
Citera
2023-06-07, 07:06
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Hon har ju velat göra sig själv unik genom att kunna svaren på vissa frågor men ändå så väljer hon att svara fel. Då är det möjligt att uppnå ett sånt resultat. Hon är vänsterpartist och tycker förmodligen hela högskoleprovet och dess frågor är felaktigt utformade och det slår slint för henne under provet eller lite innan hon skall göra det, hon bestämmer sig för att svara fel på det hon även kan. Sen att hon inte får rent 0,0 beror på att det hon faktiskt inte kan råkar hon av nån slump svara rätt på en och annan fråga så då landar det på 0,3

Altså resultatet är normerat. Det går att få 0,2 trots att man försöker. Utöver de rena slumpmässigt korrekta svaren har hon plockat typ upp mot 20 stycken som hon har kunnat. De första på varje del är aplätta.
Första ordet 2022 var "signifikans". Svårt att inte kunna...
Citera
2023-10-17, 17:42
  #439
Medlem
Vad lite man hört av Linda senaste året.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback