Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-01, 21:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
Alltid ska det vara något...


Ja haha och är faktiskt inte säker på om det var inköpspris eller utsalg
Citera
2014-12-02, 08:23
  #14
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tributal
Inget enligt rådande lag eller förordning, men polisen kommer hitta en bild på bössan och tycka den ser farlig ut. Därefter kontaktar de Svenska Jägareförbundets jurist om ett uttalande varpå han kommer säga att den där bössan inte följer svenska jakttradition och att den därför inte är lämplig för jakt. Med det utlåtandet i handen kommer polisen därefter avslå licensansökan (trots att SJf inte är en myndighet och Naturvårdsverkets regler inte säger något som skulle påvisa att ett Sako M10 på något sätt skulle vara olämpligt för jakt).


Svenska Jägareförbundet har tagit på sig en lite för stor roll i det här, vilket såklart Polisen utnyttjar då och då.

Men Sv JF är ingen myndighet, utan det är Naturvårdsverket som bestämmer.


Här är Svenska Jägareförbundets önskelista: http://jagareforbundet.se/jakten/jur...rorande-vapen/
Citera
2014-12-02, 17:09
  #15
Medlem
tributals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Men Sv JF är ingen myndighet, utan det är Naturvårdsverket som bestämmer.
Var jag otydlig?
Citat:
Ursprungligen postat av tributal
(trots att SJf inte är en myndighet och Naturvårdsverkets regler inte säger något som skulle påvisa att ett Sako M10 på något sätt skulle vara olämpligt för jakt)
Citera
2014-12-02, 17:29
  #16
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tributal
Var jag otydlig?


Har du problem? var ju rätt mycket i tillägg i hans inlägg är ditt magra.
__________________
Senast redigerad av 1SHOT1KILL 2014-12-02 kl. 17:31.
Citera
2014-12-02, 22:35
  #17
Medlem
tributals avatar
1miss, inte med läsförståelsen i alla fall.
Citera
2014-12-13, 18:17
  #18
Medlem
The Dudes avatar
Hur mycket "pimp" kan man hitta till en TRG 42 då tro?
Citera
2014-12-14, 20:30
  #19
Medlem
Customizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Dude
Hur mycket "pimp" kan man hitta till en TRG 42 då tro?

En TRG 42:a behöver man inte pimpa, de är perfekta som de är
Citera
2017-04-15, 01:04
  #20
Medlem
MAX-HIMs avatar
Sako TRG M10 verkar finnas i tre olika kalibrar i Sverige, vad jag hittat, 338 Lapua Magnum,
300 Winchester Magnum och 308 Winchester.


Kostar endast cirka 84 990 SEK.
Citera
2017-04-21, 23:20
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Sako TRG M10 verkar finnas i tre olika kalibrar i Sverige, vad jag hittat, 338 Lapua Magnum,
300 Winchester Magnum och 308 Winchester.


Kostar endast cirka 84 990 SEK.

klart de är dyra, de är ju främst gjorda för att säljas till statliga militärer eller poliser, vi vet ju alla hur bra kontroll staten har på sina pengar

likvördig bössa ska inte behöva kosta så mycket, du kan bygga en custombössa som skjuter minst lika bra och är minst lika tillförlitlig osv för mindre pengar.

en
Citera
2017-04-22, 01:56
  #22
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
klart de är dyra, de är ju främst gjorda för att säljas till statliga militärer eller poliser, vi vet ju alla hur bra kontroll staten har på sina pengar

likvördig bössa ska inte behöva kosta så mycket, du kan bygga en custombössa som skjuter minst lika bra och är minst lika tillförlitlig osv för mindre pengar.

en


Bra ide, jag gillar den. Ett egengjort gevär är hur häftigt som helst. Dessutom, egengjort är ofta välgjort. Jag har sett ett exempel av en vapensmed i Varberg. Riktigt bra resultat blev det också.

Ja, staten är helt värdelös med våra skattemedel, givetvis med flit. Mycket av skattepengarna går till att gynna sin egen makt och sina rika kompisar. Bara förvånad att inte alla förstått detta ännu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback