Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-30, 12:38
  #1
Medlem
anotherMes avatar
Jag har haft hål i öronen väldigt länge, men aldrig töjt innan. Så för ca 5 dagar satte jag i en 1,2mm spiral och det var inga problem. Gjorde lite ont men det blödde inte eller något. Jag har varit typ 'öm' på öronsnibben sedan dess, men tänkte att det är väll helt normalt...? Har också tyckt det gör väldigt ont att sova på sidan där jag töjt.

Anyway, imorse när jag vaknade insåg jag att jag hade fullt med torkat blod bakom örat, lite i håret och väldigt lite framme på öronsnibben. Det både känns och ser ut som om öronsnibben är ganska svullen också. Jag förstår ingenting! Vad händer och vad ska jag göra?!
Citera
2014-11-30, 14:04
  #2
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Du har töjt för mycket helt enkelt. Hur menar du att din töjning blöder "utan anledning"? Du förstår väl själv att det inte är "normalt" för kroppen med töjning, och om att du tar i för mycket för snabbt -så reagerar kroppen precis som din har gjort.
Citera
2014-11-30, 15:04
  #3
Medlem
Det är kallt ute nu, snibbarna drar gärna ihop sig så du behöver ta en varm dusch och tvätta försiktigt. Kolla vad som spruckit och hur stor sprickan i snibben är. Koka vatten+salt och tvätta rent. Ta ut spiralen om sprickan är stor, smörj med fet kräm.

Ha mössa på dig och bär träsmycken under vintern. Metall är HEMSKT i kylan och ger säkert frostskador. Håll det rent och smörj frekvent. Snibbarna älskar varma duschar så när du töjer, gör det med fet kräm, små marginaler och efter duschen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback