Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-10-28, 20:38
  #37
Medlem
cerealtubemans avatar
Nu såg jag lite för snabbt. Det är några pizzerior som erbjuder gratis utkörning där jag bor om man beställer för 100kr och över.

Om jag bott i en större stad som Sthlm har jag använt onlinepizza mer. Går att beställa thai, libanesisk mat, sushi med mera om man bor i och omkring Sthlm.
__________________
Senast redigerad av cerealtubeman 2016-10-28 kl. 20:41.
Citera
2016-11-11, 20:27
  #38
Medlem
volvo 240s avatar
Enda fördelen är att man kna läsa menyerna på nätet. Att de är i text och inte på en bild.

Sen hade bara en av fyra p8izzerior i borås möjlighet till kortbetalning vid utkörning . Borde ju vara ett krav för att få stå med där tyckerm an.
Citera
2016-11-23, 17:20
  #39
Medlem
Man slipper prata med pizzabagaren och man behöver inte lyfta på röven. Hur kan dom inte bli stora?
Citera
2016-11-30, 19:06
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av politiet
Varför blev onlinepizza så kända? Jaha man kan beställa pizza på nätet och få den hemkörd men såvitt jag vet har många pizzerior också utkörning men då behöver man ringa istället.

Är det så att folk blivit så lata att dom inte orkar ringa därför denna succé?

Bra fråga, jag gör allt för att bekämpa dem. De ska inte slänga in reklam om det står Ej reklam tack!
Citera
2017-01-30, 02:24
  #41
Medlem
Schnyggves avatar
Tycker absolut inte det är motiverat att betala typ 100:- extra för en jävla pizza! nä då sätter jag mig i bilen och köper själv istället! fattar ärligt inte varför folk köper via OP?? Någon enstaka gång när man vart sjuk eller det vart snöstorm så har jag handlat, men det smärtar. Det är inte värt det. fan billigare att ta en taxi till pizzerian...
Citera
2017-01-30, 03:35
  #42
Medlem
Funderar på om det inte är så att det är betalningsprocessen som gör att folk föredrar beställa via internet än att ringa?

Som den stora och centrala förklaringen över alla andra. Ringer jag en pizzeria i närheten och de ska komma och leverera måste jag betala. Jag liksom de flesta andra har bara kort numera och är det en sådan där skum pizzeria som kör mycket svart så blir det problem.

Beställer jag via internet så betalar jag direkt där och slipper det problemet att ha kontanter utifall att pizzerian kör svart.
Citera
2017-09-27, 12:19
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Sedan telefonprat med en stressad pizzabagare är mer stressigt och större risk för misstag, än om man i lugn och ro kan skriva in detaljerna i en beställning online.

Detta. Är man dessutom seg och bakfull, så ökar risken ännu mer för misstag. Ska inte säga att jag inte varit med om misstag på även onlinepizza (en glömt dricka t.ex, men utköraren körde tillbaka och hämtade den), men är skönt att slippa prata i telefon med någon som bryter och har svårt att höra vad man säger. Fruktansvärt skönt t.o.m.

Dessutom är betalningen klaffad och klar. Är alltid nervös att kortet ska krånga eller något när man ska betala med kort. Och inte alltid man har kontakter på sig.
Citera
2017-10-26, 16:24
  #44
Medlem
Det är smidigheten och att man ser vad man beställt inte bara nån som säger "klar om femton minuter" i luren till en
Citera
2017-12-27, 18:57
  #45
Medlem
Jag tycker online pizza fungerar bra för mig och gillar att man kan klicka i extra prylar och får leveranstiden som en nedräknare plus att betala med BankId är så mycket enklare när jag sällan har kontanter.

Efter ha beställt med online-pizza kanske 30ggr så valde jag en gång att ringa pizzerian direkt och beställa vilket blev att jag inte fick rätt antal drickor och när jag betalade kontant så kände jag att ville ge lite dricks.

Visst blir det lite dyrt, ca 150kr per gång men frakten kostar 20kr och så slänger jag med en bea och lite extra fyllning och 2 cola, mums nu vart jag hungrig och nej jag har inget med online pizza att göra.
Citera
2018-01-28, 15:55
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prickig
Det är bättre på alla sätt. Billigare. Man kan i lugn och ro se över sin beställning och få en bättre översikt över alla tillbehör. Det är ingen risk för språklig förbistring

Iaf där jag bor så kostar alla pizzor på OP ca 10 kronor mer än om du beställer beställer direkt från pizzerian. Nästan alla har dessutom gratis utkörning vid beställning av minst två maträtter.
Citera
2018-01-30, 22:36
  #47
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Man kan se en meny kanske framför allt. Antar att det går att få fram menyn från den pizzerian på google också. Men framför allt så slipper man höra "tio, femton minuter"

Femton minuter, en kvart, menar du?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback