Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-11-29, 17:53
  #1
Avstängd
Varför blev onlinepizza så kända? Jaha man kan beställa pizza på nätet och få den hemkörd men såvitt jag vet har många pizzerior också utkörning men då behöver man ringa istället.

Är det så att folk blivit så lata att dom inte orkar ringa därför denna succé?
Citera
2014-11-29, 17:54
  #2
Medlem
Grundarna bakom onlinepizza visste att svenskar hatar att prata med folk
Citera
2014-11-29, 17:55
  #3
Avstängd
Prickigs avatar
Det är bättre på alla sätt. Billigare. Man kan i lugn och ro se över sin beställning och få en bättre översikt över alla tillbehör. Det är ingen risk för språklig förbistring
Citera
2014-11-29, 17:56
  #4
Medlem
herrcarlssons avatar
Man kan se en meny kanske framför allt. Antar att det går att få fram menyn från den pizzerian på google också. Men framför allt så slipper man höra "tio, femton minuter"
Citera
2014-11-29, 17:58
  #5
Medlem
Megasavantens avatar
Är väl rätt självklart?

Onlinepizza har några ytterliggare fördelar...

* Slipper kolla upp olika nummer till pizzerior, allt finns på ett och samma ställe istället.

* Det kan tuta upptaget när du ringer, ergo, slipper alltid eventuell telefonkö.

* Går snabbare (för de flesta) att trycka in beställning med några klick på nätet istället för att behöva gå dit eller ringa.

* De har ranking över bästa pizzeriorna som finns i närheten och kartor till alla på samma ställe.

* Slipper kommunikationssvårigheter med nån hårig babbe som inte förstår riktig svenska.

Och så vidare.
Citera
2014-11-29, 17:59
  #6
Avstängd
Prickigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Man kan se en meny kanske framför allt. Antar att det går att få fram menyn från den pizzerian på google också. Men framför allt så slipper man höra "tio, femton minuter"
Sen i dörren kan man bara glänta lite och vinkla in pizzan på högkant. Man behöver inte ens titta på personen i fråga
Citera
2014-11-29, 18:34
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prickig
Det är bättre på alla sätt. Billigare. Man kan i lugn och ro se över sin beställning och få en bättre översikt över alla tillbehör. Det är ingen risk för språklig förbistring
Det är inte alls billigare det beror på vad man beställer. I min stad måste ordern vara över 120kr eller liknande för att dom ens ska köra ut. En vanlig pizzeria tar kanske 30kr för utkörning om man inte bor allt för långt borta. Veusivo 60kr + 30kr = 90kr

Citat:
Ursprungligen postat av Megasavanten
Är väl rätt självklart?

Onlinepizza har några ytterliggare fördelar...

* Slipper kolla upp olika nummer till pizzerior, allt finns på ett och samma ställe istället.

* Det kan tuta upptaget när du ringer, ergo, slipper alltid eventuell telefonkö.

* Går snabbare (för de flesta) att trycka in beställning med några klick på nätet istället för att behöva gå dit eller ringa.

* De har ranking över bästa pizzeriorna som finns i närheten och kartor till alla på samma ställe.

* Slipper kommunikationssvårigheter med nån hårig babbe som inte förstår riktig svenska.

Och så vidare.
1. Du behöver leta efter numret en gång sedan spara det i din telefon.

2. Tutar sällan upptaget hos en pizzeria eftersom beställningarna tar 30 sekunder.

3. Gick inte snabbare för mig när jag provade hemsidan, man måste ha kontokort och knappa in siffror och en bankdosa när man signerar skiten.

4. Rankning är inget att lita på eftersom olika pizzerior kan ranka upp varandra.

5. Jag har aldrig haft det problemet.
Citera
2014-11-29, 18:37
  #8
Medlem
Sen kan man även betala med faktura För de lite tuffare dagarna innan lönen-
Citera
2014-11-29, 19:11
  #9
Avstängd
Prickigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av politiet
Det är inte alls billigare det beror på vad man beställer. I min stad måste ordern vara över 120kr eller liknande för att dom ens ska köra ut. En vanlig pizzeria tar kanske 30kr för utkörning om man inte bor allt för långt borta. Veusivo 60kr + 30kr = 90kr


1. Du behöver leta efter numret en gång sedan spara det i din telefon.

2. Tutar sällan upptaget hos en pizzeria eftersom beställningarna tar 30 sekunder.

3. Gick inte snabbare för mig när jag provade hemsidan, man måste ha kontokort och knappa in siffror och en bankdosa när man signerar skiten.

4. Rankning är inget att lita på eftersom olika pizzerior kan ranka upp varandra.

5. Jag har aldrig haft det problemet.
AMen då får du ju mer pizza för pengarna fattar du inte det du kan äta två istället för en. plus det kostar lite att ringa också inte så mycket oftast kanske men det bidrar i budgeten
Citera
2014-11-29, 19:21
  #10
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prickig
Sen i dörren kan man bara glänta lite och vinkla in pizzan på högkant. Man behöver inte ens titta på personen i fråga

Haha fifan vad kungligt!

Att man kan se menyn plus vad allt kommer kosta är ju ett stort steg...
Citera
2014-11-29, 19:27
  #11
Medlem
Svaret är enkelt: De var först ut och kunde bygga en kundbas. Kunderna hittade hemsidan och företagen ville tillslut vara med just därför. Förr kunde man visserligen ringa men utkörningen var det si och så med. Sällsynt från bra prisvärda pizzerior än idag klan jag tro. Men jag har faktiskt nästan slutat köpa pizza personligen, ska jag köpa åker jag själv till pizzan och handlar, onlinepizza kostar mycket om man är ensam, det är ju oftast när man är ensam som man vill ha pizza.

Förr var också pizza ett ekonomiskt OK alternativ, idag tycker jag det är tveksamt.
Citera
2014-11-29, 19:46
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Svaret är enkelt: De var först ut och kunde bygga en kundbas. Kunderna hittade hemsidan och företagen ville tillslut vara med just därför. Förr kunde man visserligen ringa men utkörningen var det si och så med. Sällsynt från bra prisvärda pizzerior än idag klan jag tro. Men jag har faktiskt nästan slutat köpa pizza personligen, ska jag köpa åker jag själv till pizzan och handlar, onlinepizza kostar mycket om man är ensam, det är ju oftast när man är ensam som man vill ha pizza.

Förr var också pizza ett ekonomiskt OK alternativ, idag tycker jag det är tveksamt.
Ja jag köpte pizza idag. Den brukar räcka 2-3 dagar och kostar 60-70kr ungefär.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback