2014-11-29, 13:46
Medlem
SMD FBs avatar
Jag skall föra över pengar från en sida till mitt bankkonto. Behöver man ha tillång till telefonen för att acceptera att det kommer in en transaktion till mitt konto? Eller är det bara att föra över pengarna så har jag dom på kontot nästan direkt. Har ju inte tillgång till mobilen men har aktiverat swish bankid etc och det har funkat förut fast då hade jag mobilen i min hand när jag provade.
Kom dock inte ihåg om mottagaren behöver bekräfta på något sätt. Det är det jag vill veta.

MVH
Citera
2014-11-29, 13:48
Medlem
Havdahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jag skall föra över pengar från en sida till mitt bankkonto.

MVH

Via vad? Swish? Mellan bankkonton?
Citera
2014-11-29, 14:03
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havdahl
Via vad? Swish? Mellan bankkonton?
Jag kan ta ut pengar från en sida och sidan efbjuder swish som är borta för tillfället. Men om allt lyckats så kommer ju pengarna in på mitt vanliga bankkonto. Det är väl det som är grejen att SWISH är en smidig mellanhand. Undrar bara om det går att skicka via swish från en sida till mitt telefonnummer. Behöver bara veta ifall man behöver gå in på swish och bekräfta överföringen? Någon som har någon erfarenhet?
Citera
2014-11-29, 14:06
Medlem
Havdahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jag kan ta ut pengar från en sida och sidan efbjuder swish som är borta för tillfället. Men om allt lyckats så kommer ju pengarna in på mitt vanliga bankkonto. Det är väl det som är grejen att SWISH är en smidig mellanhand. Undrar bara om det går att skicka via swish från en sida till mitt telefonnummer. Behöver bara veta ifall man behöver gå in på swish och bekräfta överföringen? Någon som har någon erfarenhet?

Som mottagare av pengar via swish behöver du inte bekräfta någonting.
Citera
2014-12-01, 16:09
Medlem
vaginalprolapss avatar
Edit: Never mind, tänkte låna tråden och ställa en skitdum fråga innan jag ens kollade upp det
Senast redigerad av vaginalprolaps 2014-12-01 kl. 16:12.
Citera
2014-12-01, 16:13
Medlem
speeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Lånar den här tråden lite: Jag har nu fixat swish på luren och det funkar som det ska. Men låt säga att jag tappar mobilen/den blir stulen, kan då vem som helst gå lös på mitt konto och föra över pengar? är lite orolig för detta.

mvh. H*n med katastroftankarna.

Så länge dem inte har din kod till mobila bank idt så kan dem inte använda ditt swish
Citera
2014-12-01, 18:01
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speeed
Så länge dem inte har din kod till mobila bank idt så kan dem inte använda ditt swish

JO, jag insåg det själv, det borde jag självklart kollat upp innan jag postade.
Citera
2015-02-08, 09:07
Medlem
LofbergsLillas avatar
SMD FB din inkorg är full!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in