Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-28, 17:39
  #1
Medlem
När jag kollar på Gibsons hemsida så hävdar dom att deras Les Paul Melody maker kostar 620 dollar. Om jag kör denna siffra igenom en valuta omvandlare så slutar det pa ca 4600 kr. Men när jag kollar på Thomanns hemsida står priset på 5000+ och olika summor under 1000 kr beroende på färg. Dom skriver att pris är inklusive moms och frakt, är momsen verkligen så högt? Fattar ingenting, inte 4sound verkar ha den heller. Är det extra skatter på gitarren för att den är tillverkad i USA? Fattar inte varför Gibsons hemsida hävdar ett pris och det är dyrare i verkligheten. Kan någon förklara detta?
Citera
2014-11-28, 18:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jazzman35
När jag kollar på Gibsons hemsida så hävdar dom att deras Les Paul Melody maker kostar 620 dollar. Om jag kör denna siffra igenom en valuta omvandlare så slutar det pa ca 4600 kr. Men när jag kollar på Thomanns hemsida står priset på 5000+ och olika summor under 1000 kr beroende på färg. Dom skriver att pris är inklusive moms och frakt, är momsen verkligen så högt? Fattar ingenting, inte 4sound verkar ha den heller. Är det extra skatter på gitarren för att den är tillverkad i USA? Fattar inte varför Gibsons hemsida hävdar ett pris och det är dyrare i verkligheten. Kan någon förklara detta?

Priserna varierar beroende på vilket land du köper gitarren ifrån. Gibson tillverkas i USA och är därför billigare i USA. Om du beställer gitarren för 4600 från USA så får du lägga till både frakt, tull och moms så kommer du komma upp i en betydligt högre summa än 5000kr som thomann tar.
Citera
2018-05-01, 22:27
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Gått i konkurs - https://www.dagbladet.no/kultur/gita...nkurs/69763079
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback